Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 12:31

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Hey Tweakers,
Sinds een paar dagen doet m'n laptop een beetje raar. Ik zet hem aan, en dan zegt windows braaf dat mn battery nog maar 17% is. Een minuut later is dat ineens 70% (ik werk al die tijd gewoon nog op de accu) en een halfuurtje later valt ie spontaan uit.

Opladen voor deze laptop duurt normaalgesproken 'n twee uurtjes vanaf zo'n 20% battery. Nu denkt de laptop zelf (niet windows dus) dat deze na 45minuten al van 0 tot 100 is. Daar geloofde ik dus niks van, en jawel, na n uurtje viel mn laptop gewoon weer uit.

Dus ik laptop uitgelaten, aan de oplader gehangen, en na 30 minuten springt het lampje van de battery doodleuk op groen. Ik heb het idee dat er iets mis is met de accu zelf. Heeft iemand nog tips of advies voordat ik hem RMA ga sturen?

Het gaat overigens om een Asus N56VB met Windows 8 x64

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowAS1 op 16-12-2013 10:06 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:18
Krijg je ook batterij icoontje te zien met een opmerking 'overweeg de accu te vervangen' ?
Download eens HWiNFO, hiermee kun je onder andere controleren wat het slijtage niveau van de accu is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Even helemaal ontladen en dan weer opladen. Kijk er eens met Battery Care naar.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Batterij blijft nu al 2 uur lang doodleuk op 100% staan.. En nee, windows geeft geen melding, de laptop is overigens nog geen half jaar oud :/ En volgens HWMonitor is het wear level van de battery 12%

@Jolke: dat heb ik allang gedaan, maar daar is ie dus in n 45 minuten opeens klaar mee.. ip.v. de gebruikelijke paar uur

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Dan lijkt het me een duidelijk gevalletje garantie, als die pas een half jaar oud is.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Oh, das minder leuk :/ in ieder geval bedankt :p

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Lijkt erop dat een of meerdere cellen in de accu deels defect zijn. Heb je de accu al bekeken ? Mogelijk kan je wat verdikking zien of een typisch suikerachtig luchtje die hoort bij lithium accus.
Pagina: 1