Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Naar aanleiding van een defecte mediasdpeler (Dune HD Lite 53D) ben ik in conflict geraakt met de leverancier (webshop). Zij hebben in eerste instantie onderkend dat de speler defect is, maar het Dune reparatiecentrum stelt nu dat het apparaat niet defect is. Lastige discussie natuurlijk (of makkelijk...), en daarom hierbij de vraag of er iemand is die dit ook wel interessant vindt, waar ik eens langs mag komen zodat we samen kijken of het apparaat nu defect is of niet, zodat ik ook wat meer onderbouwing heb, want dit schiet niet op. Ik woon in de omgeving van Breda.

Ergens heb ik de neiging om de Dune met een hamer kapot te slaan, maar dat plezier gun ik ze niet.

Saillant detail is dat ik een tijd terug mijn buurman hetzelfde apparaat had aangeraden, hij had de problemen vanaf het begin en ook toen heeft het "reparatiecentrum" van Dune tot 2 x toe het apparaat ongerepareerd retour gestuurd. Echter bol.com heeft hem daarna gewoon zijn geld terug gegeven, het kan dus blijkbaar wel normaal opgelost worden.

Het volledige logboek van gebeurtenissen staat hieronder:

9-9-'13 1e reparatieaanvraag gedaan. Tekst die ik heb ingevoerd als melding bij RMA 081671:
USB schijven worden niet meer goed herkend door de speler op beide usb poorten, usb sticks soms wel, maar ook deze zijn instabiel op de speler.
Firmware update geprobeerd, firmwaredowngrade geprobeerd, 3 verschillende usb schijven geprobeerd, usb schijven geformatteerd, niets heeft geholpen. Formattering usb stick en schijven is allen NTFS, dus daar kan het ook niet aan liggen. De USB schijven gebruikte ik eerder wel op de dune en werkten ook altijd goed. Als ik een usb-schijf insteek wordt die simpelweg niet "gezien" door de speler, of soms wel, maar dan krijg ik als ik een bestand af wil spelen constant foutmeldingen of vastlopers.
Dit probleem is van het ene op het andere moment ontstaan, hiervoor hebben we nooit vastlopers met het apparaat gehad. Het lijkt erop dat er een defect is in de usb interface van het apparaat.

11-10-13 ca. 4 weken later is de speler ongerepareerd retour gekomen van 4Launch, ondanks een uitgebreide omschrijving van de storing en de acties die ik zelf al had genomen is er enkel een software upgrade uitgevoerd, iets wat ik zelf al had gedaan. Er is een nieuwe RMA aangemaakt en de speler is weer retour naar 4Launch gestuurd.
19-10-13 heb ik 4Launch een mail gestuurd dat ik de speler nodig heb en nu na een week of 7 een oplossing wil (2e RMA 083180). Hierbij heb ik aangegeven dat 4Launch ofwel de speler kan repareren, een ander aanbieden of een tegoedbon uitgeven. Hierop kreeg ik de reactie dat ik weer even moest afwachten.
5-11-13 weer gevraagd hoe het met de speler zat, 4Launch gingen weer navraag doen, niets meer gehoord.
9-11-13 uit frustratie een nieuwe speler gekocht bij BCC, omdat de speler dan inmiddels in totaal 2 maanden(!) bij 4Launch in reparatie is.
19-11-13 maar weer eens een mail gestuurd naar 4Launch, krijg ik weer te horen dat ik meer moet wachten
22-11-13 bericht dat er nog aan de speler wordt gewerkt en dat ik van 4Launch, als reparatie niet mogelijk is, van 4Launch een nieuwe speler (oude voorraad) krijg.
25-11-13 mail ontvangen van 4Launch dat als de speler vrijdag niet bij hun binnen is, ik een nieuwe ontvang vanuit hun voorraad.
25-11-13 mail teruggestuurd met de melding dat ik aan een nieuwe speler geen behoefte meer heb. En dat ik graag gewoon mijn geld terug ontvang of een tegoedbon.
4-12-13 weer een mail gestuurd naar 4Launch, dat ik alweer een tijdje niets meer gehoord heb.
5-12-13 mail van 4Launch dat mijn smartphone Huawai (?) in reparatie is, met verder dezelfde standaard tekst die ik steeds krijg op iedere mail.
5-12-13 gebeld met 4Launch (Jort XXXXX) dat ik nou wel eens een oplossing wil zien. De helpdeskmedewerker heeft toegezegd dat ik 6-12-13 door een leidinggevende gebeld zal worden voor een oplossing. Niets meer van gehoord.
9-12-13 gebeld met 4Launch. Ze moeten weer even kijken waar het over gaat en zullen mij nog vandaag terug bellen.
9-12-13 heeft een leidinggevende mij gebeld en de voicemail ingesproken. Hij zegt op de voicemail mij morgen (10-12-13) nog terug te bellen. Niets meer gehoord.
12-12-13 De mediaspeler is per post retour gekomen. Weer ongerepareerd.
12-12-13 Mail naar 4Launch gestuurd dat mediaspeler weer ongerepareerd retour is gekomen en dat ik binnen 10 werkdagen een oplossing wil, anders volgt een ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
In principe is 4Launch inderdaad degene bij wie je moet zijn. Dat ze het op het reparatie-centrum van Dune proberen af te schuiven is leuk, maar heb jij in principe geen boodschap aan. Je doet immers zaken met 4Launch. Gegeven dat je al 2 maanden bezig bent om een werkend device te krijgen, en diverse beloften niet nagekomen zijn lijkt het me niet meer dan logisch om ze ondertussen een brief (eventueel aangetekend) te sturen waarin je dit volledige verhaal zet, en een passende oplossing (dus ofwel geld terug, ofwel een werkende Dune ontvangen) eist. Vermeldt hierin ook dat, indien hier geen gehoor aan wordt gegeven, je de klacht door gaat spelen naar Stichting Thuiswinkel Waarborg waar 4Launch bij is aangesloten.

Waarschijnlijk dat je het via Thuiswinkel.org al wel opgelost gaat krijgen (zie o.a. www.thuiswinkel.org/klacht ) Als zelfs dan nog geen oplossing op tafel komt kan je altijd nog naar de consumentenbond stappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10

Hokkie

Hello

Wat kroegtijger al aangeeft. Ik zou nu wel gaan kiezen voor een aangetekende brief. In principe heb je ze genoeg kansen gegeven om het voor je op te lossen en die kansen hebben zij niet gepakt.

Ik denk zelfs dat je in het recht staat om de volledige overeenkomst tussen jou en 4launch te beëindigen en je geld retour mag eisen. Een passende oplossing is wat mij betreft te vaag en dat station ben je nu, gezien je contactmomenten, al voorbij.

edit:

Je hebt ze nog tien dagen gegeven, deze moet je nog wel even afwachten natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hokkie op 16-12-2013 10:55 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Wat de uitkomst ook is.

Klant conculusie: Defect
Winkelier conclucie: Defect

Reparatiecentrum: Werkt naar behoren.

Bij terugkomst die bovenstaande conclusies. Nu weet ik dat de marges erg mager zijn. Maar als jij als winkel een product als defect opstuurt na controle dan moet je ook gewoon je rug rechten en zeggen tegen de heren van het reparatiecentrum. Jullie repareren het of geven ons ons geld terug (en daarmee ook de klant).

Ik ken een aquariumzaak die daar makkelijk in is. Die zegt gewoon bij de volgende bestelling van een dergelijke leverancier betaal ik gewoon het bedrag wat ik van hun verwacht minder dan zoeken ze het maar uit.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kevinp schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:01:
Wat de uitkomst ook is.

Klant conculusie: Defect
Winkelier conclucie: Defect

Reparatiecentrum: Werkt naar behoren.

Bij terugkomst die bovenstaande conclusies. Nu weet ik dat de marges erg mager zijn. Maar als jij als winkel een product als defect opstuurt na controle dan moet je ook gewoon je rug rechten en zeggen tegen de heren van het reparatiecentrum. Jullie repareren het of geven ons ons geld terug (en daarmee ook de klant).
Wat het reparatie-centrum ook zegt is niet van belang voor de klant. Immers, je doet geen zaken met het reparatiecentrum; dat is iets voor 4launch om op te lossen. Uiteraard proberen die de boel af te schuiven, maar gelukkig werkt het in Nederland niet op die manier. De verkopende partij is verantwoordelijk, en waar die vervolgens weer zn producten of diensten vandaan haalt is hun pakkie aan zo gezegd.
Ik ken een aquariumzaak die daar makkelijk in is. Die zegt gewoon bij de volgende bestelling van een dergelijke leverancier betaal ik gewoon het bedrag wat ik van hun verwacht minder dan zoeken ze het maar uit.
Ook dat is slechts een zaak tussen winkel en leverancier, en heeft de klant dus geen boodschap aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Dit soort feedback is ook goed om bij een product en/of winkel review aan te geven. Ik dacht dat 4launch Tweakers wel in de gaten houdt en graag een goede reputatie wil behouden.
Na het faillissement van Zercom zijn ze een concurrent armer geworden in Eindhoven en omgeving, dus meer gebaat bij postieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Kevinp schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:01:
Ik houd wel van bluffen en als je een grote klant bent bij die leverancier, heb je wellicht die macht ook. Maar is natuurlijk niet correct!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:15:
Dit soort feedback is ook goed om bij een product en/of winkel review aan te geven. Ik dacht dat 4launch Tweakers wel in de gaten houdt en graag een goede reputatie wil behouden.
Na het faillissement van Zercom zijn ze een concurrent armer geworden in Eindhoven en omgeving, dus meer gebaat bij postieve feedback.
Reken maar dat er een uitgebreide review komt. Ik wil echter eerst deze zaak afhandelen voordat er een review komt.
Wat ik hiermee ook wil bereiken is een voorbeeld stellen, want hier wordt in praktijk zo vaak genoegen mee genomen en dat is niet terecht.

Wat ik echter zeker wil stellen is dat het apparaat ook echt defect is. Ik ben daar zeker van, maar een second opinion zou welkom zijn, omdat ik die in de ingebrekestelling mee wil nemen. Vandaar mijn vraag of er tweakers/ hobbyisten zijn die hier eens naar willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik denk dat als je nu de review schrijft - en up-to-date houdt - terwijl het probleem nog actief is, dat de kans dat het de nodige aandacht zal krijgen groter is, dan wanneer je dit 'achteraf' zou doen.

Wat wil je bereiken met een second opinion? Jij en 4Launch zijn het al eens over het feit dat het apparaat defect is. De leverancier zal je niet kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jolke schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:57:
Ik denk dat als je nu de review schrijft - en up-to-date houdt - terwijl het probleem nog actief is, dat de kans dat het de nodige aandacht zal krijgen groter is, dan wanneer je dit 'achteraf' zou doen.

Wat wil je bereiken met een second opinion? Jij en 4Launch zijn het al eens over het feit dat het apparaat defect is. De leverancier zal je niet kunnen bereiken.
Maar lijkt me niet dat de PW reviews 'gebruikt' worden om extra druk in je lopende zaak te geven, de review-pagina zegt ook netjes:
Afgeronde ervaring
Je ervaring met de winkel moet afgerond zijn voordat je een review plaatst. Je hebt dus geen openstaande acties meer bij de winkel

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
SinergyX schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:02:
[...]

Maar lijkt me niet dat de PW reviews 'gebruikt' worden om extra druk in je lopende zaak te geven, de review-pagina zegt ook netjes:
Afgeronde ervaring
Je ervaring met de winkel moet afgerond zijn voordat je een review plaatst. Je hebt dus geen openstaande acties meer bij de winkel
Lijkt me ook logisch. Ondanks dat dit een slepende procedure is zou het ook zomaar kunnen dat 4Launch alsnog de zaak netjes afhandelt. (denk aan geld terug met excuses en tegoedbon in verband met fouten van hun kant). Ik zou er niet te hard op rekenen, want de meesten zijn heel hardnekkig en weigeren vaak fouten toe te geven, maar het zou daarmee dus ook zomaar het resultaat van je review kunnen beinvloeden.

Overigens zegt het woord "review" eigenlijk ook al dat het geen lopende ervaring betreft, maar iets wat al is geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik zou nu, ondanks je wellicht nieuwsgierig bent, niet zelf gaan uitzoeken wat het probleem is met de Dune. ZEKER niet zelf gaan knutselen, dan kan je geen aanspraak meer maken op garantie en heb je geen poot meer om op te staan (maar gezien de nauwkeurigheid waarmee je deze post plaatst, denk ik dat je dit wel weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:18:
Ik zou nu, ondanks je wellicht nieuwsgierig bent, niet zelf gaan uitzoeken wat het probleem is met de Dune. ZEKER niet zelf gaan knutselen, dan kan je geen aanspraak meer maken op garantie en heb je geen poot meer om op te staan (maar gezien de nauwkeurigheid waarmee je deze post plaatst, denk ik dat je dit wel weet).
Zie het niet als hobbyen, ik ga ook zeker niks open sleutelen, maar meer de bevestiging dat USB-schijven gewoon niet geod gezien worden door het apparaat. De Dune-"help"desk zegt volgens 4Launch dat onjuiste formattering (NTFS) het probleem is, wat ik ten zeerste bestrijd. Ik heb namelijk altijd NTFS schijfjes gebruikt, en het anders formatteren van de schijven bracht niks.
Ook de voeding denk ik uitgesloten te hebben, van de externe schijf die ik altijd zonder eigen voeding aan de MP hing, heb ik als test ook nog voorzien vean eigen USB voeding, het probleem wat iedere keer het zelfde.

Waarom ik deze extra bevestiging van een mede tweaker zoek? 4Launch trekt blijkbaar zijn drol in, omdat zij nu beweren dat de MP toch wel goed moet zijn (anders hadden zij hem niet terug gestuurd). Een extra stem werkt goed bij een ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Je kan natuurlijk nog even testen of op FAT32 het probleem verdwijnt, maar ik betwijfel het.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:30:
Je kan natuurlijk nog even testen of op FAT32 het probleem verdwijnt, maar ik betwijfel het.
Been there, done that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik weet niet waar je deze info kan checken maar er is mij iets bijgebleven uit het verleden dat je bij een 3e RMA van hetzelfde product recht hebt op een nieuw product? Niet dat je daar iets mee opschiet aangezien je al een andere hebt gekocht maar toch.

Overigens belachelijk dat 4launch niet zelf bedenkt dat 2 maanden wachten op je product veel te lang is. Een beetje winkelier had met je meegedacht en allang met een oplossing gekomen.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clementine schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:37:
Ik weet niet waar je deze info kan checken maar er is mij iets bijgebleven uit het verleden dat je bij een 3e RMA van hetzelfde product recht hebt op een nieuw product? Niet dat je daar iets mee opschiet aangezien je al een andere hebt gekocht maar toch.

Overigens belachelijk dat 4launch niet zelf bedenkt dat 2 maanden wachten op je product veel te lang is. Een beetje winkelier had met je meegedacht en allang met een oplossing gekomen.
Dat is inderdaad wat mij nog het meeste stoort. Je krijgt het gevoel bewust met een kluitje het riet ingestuurd te worden zodat je opgeeft. Maar ja, dat doe ik dus niet. Buiten het feit dat het om 140 euro gaat is het voor mij dus echt een principekwestie geworden mijn recht te halen.

Als ik nu nog onredelijk, lomp, brutaal, arrogant was geweest kon ik mijzelf nog iets verwijten, maar zelf heb ik die 3 maanden steeds geprobeerd een oplossing aan te dragen en opbouwende kritiek te leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:40:
[...]

Dat is inderdaad wat mij nog het meeste stoort. Je krijgt het gevoel bewust met een kluitje het riet ingestuurd te worden zodat je opgeeft. Maar ja, dat doe ik dus niet. Buiten het feit dat het om 140 euro gaat is het voor mij dus echt een principekwestie geworden mijn recht te halen.
Kan ik goed begrijpen! Mocht je in de buurt van Enschede gewoond hebben dan had ik je sowieso even geholpen aan die 2nd opinion maar ik ga er vanuit dat er vast nog wel iemand in de buurt woont hier op Tweakers die jou een handje kan helpen :)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

4Launch zit in Eindhoven (lodewijkstraat) en hebben ook een normale winkel. Als je daar doordeweeks langs gaat (niet op zaterdag, dan is er geen management) en gewoon niet weggaat voor de boel opgelost is moet je denk ik wel tot een oplossing komen. Sommige dingen moet je gewoon face2face doen en niet via de mail :)

Beetje stennis schoppen in de winkel daarzo heeft mij ook al eens geholpen daar. T.net shopsurvey feedback noemen ook btw, de middenstand is als de dood voor negatieve reclame ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Clementine schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:37:
Moet dan het probleem niet "erkend" worden en een daadwerkelijke reparatie zijn geweest? In dit geval is de Dune teruggestuurd zonder dat er wat mee is gebeurt (los van testen en updaten van software), want hij werkt immers naar behoren 8)

Bij jou werkt hij niet op NTFS en in de gebruiksaanwijzing staat daar niet specifiek iets over (wel EXT2/3)

http://dune-hd.com/eng/su...ual/using_storage_devices

Voor de goede orde, zou ik dat wel even uitsluiten, kan anders nog een puntje worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:10:
[...]

Moet dan het probleem niet "erkend" worden en een daadwerkelijke reparatie zijn geweest? In dit geval is de Dune teruggestuurd zonder dat er wat mee is gebeurt (los van testen en updaten van software), want hij werkt immers naar behoren 8)

Bij jou werkt hij niet op NTFS en in de gebruiksaanwijzing staat daar niet specifiek iets over (wel EXT2/3)

http://dune-hd.com/eng/su...ual/using_storage_devices

Voor de goede orde, zou ik dat wel even uitsluiten, kan anders nog een puntje worden...
Hij deed het wel op NTFS, echter op een bepaald moment in 1 x niet meer.
Verder heb ik geprobeerd de schijf via de mediaspeler te formatten, echter is de schijf niet benaderbaar door de mediaspeler. Het gaat dus al fout bij de toegang. Soms "ziet" de mediaspeler nog wel de schijf, maar dan gaat het fout bij toegang vragen vanuit de mediaspeler. Andere keren "ziet" de mediaspeler niet eens de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inmiddels het geschil ook aangemeld bij th#iswink#l.org en zij komen melden mij simpelweg dat 4Launch beweert dat dat het apparaat goed is... Ik heb ze gemeld dat 4Launch hier de waarheid geweld aandoet en de vraag gesteld wat de volgende stap is.
Daarmee is het dus nog steeds belangrijk dat ik een onafhankelijke mening heb om mijn verhaal te staven, dus nogmaals de vraag of iemand in de buurt van Roosendaal bereid is om even mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dus thuiswinkel.org gaat achter 4Launch staan en daar moet je het dan maar mee doen? Dan is dat hele keurmerk natuurlijk een volledige wassen neus die totaal niet bemiddelt in geschillen zoals ze dat wel op hun eigen site reclameren.
Als de boel nou echt volledig vast komt te zitten is dit natuurlijk een leuke voor bijvoorbeeld Tros Radar oid. Nog niet eens vanwege de (wan)prestatie van 4Launch, maar meer vanwege het compleet nutteloos blijken van een keurmerk. Kan me niet voorstellen dat de boys van zowel thuiswinkel.org als 4Launch op dergelijke publicatie zal zitten te wachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit antwoord kreeg in zojuist van thuiswinkel.org (ze vergeten de mail af te sluiten met: MOEHAHAHA)

Geachte heer XXXXXXXXXXXX

Bedankt voor uw reactie. Als er sprake is van een geschil dan kunt u dat voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel dat valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in Den Haag. U dient 25,42 euro klachtgeld te betalen dat u (gedeeltelijk) terug krijgt als u (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.

De Geschillencommissie zal een geschil niet in behandeling of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteit feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

Alle informatie kunt u vinden via www.degeschillencommissie.nl en dan onder het kopje Thuiswinkel.

Mocht u nog een vraag hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Mvr. Danique XXXXXXXXXXXX

namens

Ank van XXXXXXXXXXXX

Jurist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:13:
[...]
Daarmee is het dus nog steeds belangrijk dat ik een onafhankelijke mening heb om mijn verhaal te staven, dus nogmaals de vraag of iemand in de buurt van Roosendaal bereid is om even mee te kijken.
Daar zie ik het nut niet helemaal van in. Hoe onafhankelijk is dat en belangrijker kan je er wat voor de zaak tegen 4Launch? Dat laatste lijkt me niet het geval. Er zijn hier vast mensen genoeg (mij inclusief) die je geloven dat je apparaat goed werkt en je daarmee te steunen (+1). Maar nogmaals daar heb je weinig aan.
(Aangekondigd) langs gaan bij 4Launch lijkt me meer effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:25:
Dus thuiswinkel.org gaat achter 4Launch staan en daar moet je het dan maar mee doen? Dan is dat hele keurmerk natuurlijk een volledige wassen neus die totaal niet bemiddelt in geschillen zoals ze dat wel op hun eigen site reclameren.
Als de boel nou echt volledig vast komt te zitten is dit natuurlijk een leuke voor bijvoorbeeld Tros Radar oid. Nog niet eens vanwege de (wan)prestatie van 4Launch, maar meer vanwege het compleet nutteloos blijken van een keurmerk. Kan me niet voorstellen dat de boys van zowel thuiswinkel.org als 4Launch op dergelijke publicatie zal zitten te wachten.
Dat dacht ik dus ook, wat jij zegt over negatieve publiciteit. Maar ik denk dat men dit gewoon op de koop toeneemt, want men hoeft zo niet te investeren in personeel dat zaken oplost.
In eerder stadium heb ik me er al zwaar over verbaasd dat 4Launch hier niets in doet, de mediaspeler is niet het enige dat ik daar heb aangeschaft in het verleden en zoals je begrijpt zal ik er niet nog een keer iets bestellen.

Sterker nog, zal ik als klant mijn teleurstelling over 4Launch zoveel mogelijk gaan verkondigen.
Het moet ze als verkopers toch duidelijk zijn dat ze dit meer gaat kosten dan die 140 euro van de mediaspeler, maar ja. Misschien verwacht ik te veel nadenkend vermogen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:51:
[...]

Daar zie ik het nut niet helemaal van in. Hoe onafhankelijk is dat en belangrijker kan je er wat voor de zaak tegen 4Launch? Dat laatste lijkt me niet het geval. Er zijn hier vast mensen genoeg (mij inclusief) die je geloven dat je apparaat goed werkt en je daarmee te steunen (+1). Maar nogmaals daar heb je weinig aan.
(Aangekondigd) langs gaan bij 4Launch lijkt me meer effect hebben.
Hallo Jolke,
Dit (een extra verklaring) maakt de zaak in een ingebrekestelling zeker sterker. Als ik dit doe kan ik ook alle nevenschade verhalen (afschrijving speler x 3 maanden, belkosten). Via het waarborgfonds krijg je hooguit je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar 4Launch is het toch met je eens dat het apparaat defect is? Je hebt dus een probleem met 4Launch dat zij hun verplichtigen niet nakomen. Dat het nu om een Dune apparaat gaat staat daar verder los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:06:
Maar 4Launch is het toch met je eens dat het apparaat defect is? Je hebt dus een probleem met 4Launch dat zij hun verplichtigen niet nakomen. Dat het nu om een Dune apparaat gaat staat daar verder los van.
Daar komen ze niet meer op terug, ze zeggen ook tegen thuiswinkel.org dat het apparaat niet defect is.

De mail van 4Launch van 30-9-2013 (antwoord op 1e RMA):

Beste heer XXXXXXX,

Middels deze email willen wij u informeren dat uw Dune HD Multimedia Speler Lite 53DW HD1080, LAN, WLAN als defect is doorgezet naar het Servicecentrum van Dune, voor nadere beoordeling. Voor verdere afhandeling zal deze normaal gesproken gerepareerd/vervangen worden door Dune, mits er geen sprake is van gebruikersschade of gebruikersfouten. Dergelijke procedures nemen doorgaans 2 tot 4 weken in beslag vanaf het moment dat het doorgezet is. Zodra er een status update is, wordt u nader bericht. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX

RMA Service Medewerker

( 0900-4LAUNCH (25 cpm)

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 20-12-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, uit die mail haal ik niet direct dat ze zeggen dat het apparaat defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:15:
Hm, uit die mail haal ik niet direct dat ze zeggen dat het apparaat defect is.
Hallo Jolke,

Ik neem aan dat je doelt op de zin "doorgezet als defect"? Je zou dit inderdaad kunnen lezen als: We weten het niet precies en/of niet zeker dus doen we alsof hij defect is en sturen hem door naar Dune. Echter heeft men mij telefonisch medegedeeld dat het apparaat inderdaad defect is (geconstateerd bij eerste controle 4Launch).
Verder geeft de volgende mail van 9-10-2013 toch zeker wel uitsluitsel:

Beste XXXXXXXXXXXX,

Op woensdag 09-10-2013 om 18:18 is de status van uw RMA met nummer 081671 veranderd naar verzonden.

Het product is door de fabrikant gerepareerd of wij hebben een vervangend product ontvangen. Wij hebben het product naar u retour verzonden. De RMA is naar het opgegeven afleveradres verzonden met PostNL. U kunt de afhandeling van de zending door PostNL volgen via onderstaande link.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nee hoor, die mail laat in het midden of het apparaat nu wel of niet defect was. Ze kunnen ook om andere redenen een vervangend product sturen - de kosten om te checken of het apparaat defect is, zijn hoger dan een vervangend apparaat te sturen.

Weet je zeker dat je het apparaat terug hebt gekregen dat je ook hebt teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:59:
Nee hoor, die mail laat in het midden of het apparaat nu wel of niet defect was. Ze kunnen ook om andere redenen een vervangend product sturen - de kosten om te checken of het apparaat defect is, zijn hoger dan een vervangend apparaat te sturen.

Weet je zeker dat je het apparaat terug hebt gekregen dat je ook hebt teruggestuurd?
Ik heb inderdaad dezelfde speler terug gekregen, te zien aan de plakresten bij de IR ontvanger van de IR extender. 4Launch heeft ook telefonisch bevestigd, dat Dune een firmware-update had uitgevoerd en het apparaat daarna retour hadden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:53:
[...]

Dat dacht ik dus ook, wat jij zegt over negatieve publiciteit. Maar ik denk dat men dit gewoon op de koop toeneemt, want men hoeft zo niet te investeren in personeel dat zaken oplost.
In eerder stadium heb ik me er al zwaar over verbaasd dat 4Launch hier niets in doet, de mediaspeler is niet het enige dat ik daar heb aangeschaft in het verleden en zoals je begrijpt zal ik er niet nog een keer iets bestellen.

Sterker nog, zal ik als klant mijn teleurstelling over 4Launch zoveel mogelijk gaan verkondigen.
Het moet ze als verkopers toch duidelijk zijn dat ze dit meer gaat kosten dan die 140 euro van de mediaspeler, maar ja. Misschien verwacht ik te veel nadenkend vermogen van ze.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een device niet goed functioneert, en het kan ook nog gebeuren dat er een aantal dingen mis gaan in de afhandeling waardoor het vele malen langer duurt dan nodig, maar dat is hier niet het geval. Het gaat hier erom dat 4Launch in eerste instantie je klacht gegrond verklaart (immers, er wordt gesproken over dat het wordt doorgezet als defect), maar daarna de boel volledig aan Dune overlaat en ook alles op Dune afschuift. Dat is waar het mis gaat, want jij hebt als klant namelijk helemaal niets met Dune van doen, maar met de verkopende partij, namelijk 4Launch. Dat 4Launch het vervolgens bij Dune laat verhelpen is hun zaak. Ze mogen wat jouw betreft neem ik aan ook een eigen technische dienst hebben die de boel weer repareert; dat maakt niets uit. Dat ze schuiven nu dus min of meer het conflict met hun leverancier door op jou, en dat mag niet volgens de wetgeving (daarom is ook de verkopende partij verantwoordelijk voor het geleverde product). Komt het er dus op aan, dan is het heel nuttig om een schriftelijke verklaring van 4Launch te hebben dat ze het probleem onderkennen en als defect (en niet als known issue, want dan had je het voor aankoop redelijkerwijs kunnen weten en is het een eigenschap van het product) beschouwen.
Hetzelfde verschijnsel zie je ook wel eens bij andere bedrijven, zaols ISP's gebeuren die storingen op hun dienstverlening af proberen te schuiven op de bedrijven waar ze contracten mee hebben. Dat is echter een probleem van het bedrijf en niet van de klanten van de ISP.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, Kroegtijger, en 4Launch weet dat ook. Zij verwijzen mij echter niet direct naar Dune, zo slim zijn ze wel. Zij starten de discussie over het wel of niet defect zijn van het apparaat. Zoals ik al noemde heb ik Dune dit spel bij een buurman ook al zien spelen. Het is een stel kl##tz#kk#n, ik zal ook nooit meer iets van die firma aanschaffen, ondanks dat ze heel mooie produkten fabriceren.
Feit blijft dat 4Launch dit op zal moeten lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuiswinkel.org moet klanten wel goed informeren. De jurist, namens wie de mail wordt verzonden, zou toch juist moeten weten hoe het werkt bij Thuiswinkel.org. TS heeft dan wel een geschil met 4Launch maar misschien kunnen de partijen er via de bemiddeling van de Thuiswinkel.org jurist wel uitkomen. Als ik het stappenplan op http://www.thuiswinkel.or...dvies/klachtenbemiddeling bekijk dan is stap 2 namelijk klachtenbemiddeling.
Stap 2. Verzoek om klachtenbemiddeling
Wij verwachten dat u na het versturen van het klachtenformulier, een reactie krijgt van de verkoper. Mocht dit niet zo zijn, wordt uw klacht niet opgelost, of mocht u andere vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Ank van Heeringen, jurist van Thuiswinkel.org.
Wij bemiddelen voor klachten over zowel leden als niet-leden van Thuiswinkel.org.
Iemand direct doorsturen naar een geschillencommissie heeft helemaal niets te maken met bemiddeling. Lekker makkelijk voor Thuiswinkel.org is het natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze proberen zich er allemaal makkelijk vanaf te maken, de klant is een lastpak. Mijn voorlopige conclusie is:
- 4Launch lacht je in je gezicht uit
- Dune heeft geen zin om garantie te verlenen waar het moet
- Een winkellabel is maar een label. Verwacht er verder niets van.

Het zal de prijs wel zijn van goedkope internetaankopen.

Zelf ben ik vanavond nog e.e.a. aan het testen aan de mediaspeler (kan het niet laten), de resultaten zal ik later op de avond hier posten. Proost :)

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:46:
Zelf ben ik vanavond nog e.e.a. aan het testen aan de mediaspeler (kan het niet laten), de resultaten zal ik later op de avond hier posten. Proost :)
Dan hoop ik dat je niet iets doet waarvan Dune later kan zeggen die gebruikerssporen verantwoordelijk zijn voor het niet functioneren van het apparaat. :X

Wat zijn de volgende stappen die je gaat ondernemen? Het lijkt op dit moment alsof je als klant nu met de rug tegen de muur staat.

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Jolke schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:15:
nee, minder concurrentie = meer macht.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Jolke, ik twijfel tussen mijn principes en mijn tijdsbesteding.

Verwijderd

Topicstarter
De volgende bestanden getest:
1 iso (dvd) en 1 AVI file, iedere keer hetzelfde bestand direct vanaf de PC naar het betreffende opslagmedium gekopieerd.

Getest:
USB stick 1, 4GB (vers geformatteerd):
- NTFS: Werkt okee, bestanden worden probleemloos afgespeeld.
- FAT32: Werkt okee, bestanden worden probleemloos afgespeeld.

USB stick 2, 4GB (vers geformatteerd):
- NTFS: Werkt okee, bestanden worden probleemloos afgespeeld.
- FAT32: Werkt okee, bestanden worden probleemloos afgespeeld.

USB stick 3, 16GB (vers geformatteerd):
- NTFS: Werkt niet, bestanden worden niet afgespeeld, melding dat bestandsformaat niet wordt ondersteund.
- FAT32: Werkt niet, bestanden worden niet afgespeeld, melding dat bestandsformaat niet wordt ondersteund.

USB schijf 1 LaCie, 300GB (vers geformatteerd), deze schijf gebruikte ik altijd op de speler
- NTFS: Werkt niet, ik moest eerst de Dune een paar keer opstarten voordat hij de schijf eindelijk zag, en toen hij hem zag werden de bestanden niet afgespeeld, melding dat bestandsformaat niet wordt ondersteund.

USB schijf 2 LaCie, 500GB (vers geformatteerd), deze schijf gebruikte ik altijd op de speler
- NTFS: Werkt niet, de schijf werd gezien, maar bij het afspelen van het 1e bestand liep de speler vast en kon de speler enkel vrij gekregen worden door de usb schijf los te trekken. Opnieuw proberen en na een aantal herstarts was de schijf weer te zien. Nu kreeg ik bij afspelen direct de melding dat bestandsformaat niet wordt ondersteund.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:04
Officieel moet 4Launch het voor je oplossen, maar het ziet er niet naar uit dat dat gaat gebeuren.
Je zou zelf eens kunnen bellen met Dune/IBDL en kijken of je daar verder komt?

• kroegtijger
Het probleem lijkt me mogelijk wel eens in je HDD te kunnen zitten (wat ook de conclusie van Dune zouj verklaren), aangezien het concequent mis gaat bij LaCie. Ik heb met een LaCie disk (500GB extern) hetzelfde probleem gehad op zowel een media-speler als een Wii, vervolgens een Seagate en een WD getest en die werkten wel probleemloos. De oorzaak leek me toen te zitten in dat de disk niet snel genoeg beschikbaar was en in de boot-procedure als niet aanwezig werd gezien (ook toen werd de disk incidenteel wel gevonden). Voor de Wii was toen de work-around de disk pas aan te zetten na boot-up.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kroegtijger schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:35:
Het probleem lijkt me mogelijk wel eens in je HDD te kunnen zitten (wat ook de conclusie van Dune zouj verklaren), aangezien het concequent mis gaat bij LaCie.
[...]
Behalve met LaCie heeft hij ook problemen met een USB stick van 16GB. Toch wel een goed idee om even te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Jolke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:11:
[...]

Behalve met LaCie heeft hij ook problemen met een USB stick van 16GB. Toch wel een goed idee om even te controleren.
klopt, maar dat hoeft niet per sé dezelfde oorzaak te kennen natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En dat klopt ook weer, daarom zei ik dat het toch goed was om te controleren of het aan de LaCie disken ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de verschijnselen zijn wel steeds ongeveer gelijk.

Let, wel, dit probleem is van de ene op de andere dag begonnen, de Lacie schijven gebruikte ik hiervoor gewoon dagelijks op diezelfde mediaspeler.
Vlgs mij is de overeenkomst dat alles boven 4GB niet werkt op het verrekte ding.

Dat het aan de Lacie disks ligt lijkt me dus echt bijna onmogelijk. Op al mijn andere apparatuur werken de schijven feilloos (zoals voorheen dus op de Dune).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:21:

Let, wel, dit probleem is van de ene op de andere dag begonnen, de Lacie schijven gebruikte ik hiervoor gewoon dagelijks op diezelfde mediaspeler.
Mogelijk een software-update geweest die hier iets van doen mee heeft?
Vlgs mij is de overeenkomst dat alles boven 4GB niet werkt op het verrekte ding.
Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar dat zou toch heel duidelijk aan te tonen zijn door zowel 4Launch als Dune zelf, en bij een gebrek aan het device wordt dan ook niet moeilijk gedaan. Immers, de kosten die deze 2 bedrijven inmiddels hebben gemaakt overstijgen ruimschoots de kosten van vervanging. (inkoop / productie-prijs is niet zo heel hoog. Als daar 2 uurtjes in worden gestopt was een nieuwe al aanzienlijk goedkoper geweest)
Dat het aan de Lacie disks ligt lijkt me dus echt bijna onmogelijk. Op al mijn andere apparatuur werken de schijven feilloos (zoals voorheen dus op de Dune).
Ik zou het toch maar even voor de zekerheid proberen uit te sluiten. Zoals gezegd heb ik met meerdere disks van Lacie op meerdere devices problemen gehad (overigens nooit met pc's, maar uitsluitend met mediaspelers, wii en vergelijkbare hardware). Het zou vrij genant zijn als blijkt dat het 't wel was, en dat daarmee Dune / 4Launch dus gelijk hadden dat het device goed is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vreemde grens 4GB... dat heeft alleen iets met FAT32 te doen. Echter je hebt zowel FAT32 als NTFS getest - daar heeft het dus niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Jolke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:45:
Vreemde grens 4GB... dat heeft alleen iets met FAT32 te doen. Echter je hebt zowel FAT32 als NTFS getest - daar heeft het dus niets mee te doen.
Dat leek mij ook... En als er écht een grens van 4GB zou optreden, dan valt daar toch weinig aan te ontkennen lijkt me?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een Seagate barracuda schijf, ingebouwd in een conrad-behuizing, Zal hier ook nog een mee testen.

Ter info: Het defect is echt spontaan ontstaan, dus niet na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar het juiste subforum ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Barracuda schijf doet het wel. Het lijkt dan inderdaad aan de combinatie LaCie - Dune speler te liggen.

Heel vreemd, want die schijven hebben het bijna een jaar prima gedaan op de speler! Ook het feit dat die 2 schijven het allebei van de ene op de andere dag niet meer doen, maakt toch aanemelijk dat het probleem in de speler ligt?

Is dit probleem met de LaCie schijven op te lossen, want formatteren vanaf de pc heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:35:
Het probleem lijkt me mogelijk wel eens in je HDD te kunnen zitten (wat ook de conclusie van Dune zouj verklaren), aangezien het concequent mis gaat bij LaCie. Ik heb met een LaCie disk (500GB extern) hetzelfde probleem gehad op zowel een media-speler als een Wii, vervolgens een Seagate en een WD getest en die werkten wel probleemloos. De oorzaak leek me toen te zitten in dat de disk niet snel genoeg beschikbaar was en in de boot-procedure als niet aanwezig werd gezien (ook toen werd de disk incidenteel wel gevonden). Voor de Wii was toen de work-around de disk pas aan te zetten na boot-up.
Op de momenten dat die Lacie wel werd gevonden, werkte hij toen naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik had een aantal dagen geleden even een DM gestuurd naar de TS. Toen was nog niets ter sprake gekomen omtrent de technische reden. Nu ik zie dat de topic enigszins die kant (ook) op gaat en wil hier ook even een duit in het zakje doen.
Zoals je het nu beschrijft lijkt het op een probleem die ik ook wel eens heb gehad (meerdere keren). In mijn geval is de schijf gewoon goed, geen defecten dus.

Mijn probleem:

Ik switch nog wel eens tussen Windows en OSX86 (Mac), omdat ik het leuk vind om te doen en andere redenen. Als ik mijn schijf wil gebruiken onder OSX, dien ik deze te formatteren in "Mac OS Extended", dit lijkt veel op EXT (is mij eens vertelt, allebei in de basis Linux). Nu als ik op de schijf Windows wil installeren, gebruik ik NTFS.

Het formatteren van NTFS <--> Mac OS Extended (of vice versa dus) lijkt niet altijd goed te gaan en dan dien ik eerst de schijf in FAT te formatteren (deze word door beide systemen ondersteund) en dan in de partitie wat ik wil (mac of windows). Dan werkt de schijf weer naar behoren.

Misschien is dit het probleem bij jou ook?
Technisch kan ik dit niet verklaren (ik heb daar geen studies in gevolgd)! Maar wellicht iemand hier wel en kan jou meer handvatten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie, ik had enkel de schijf uitgebreid geformatteerd (NTFS). Vanaf nu loopt de formattering naar exFat (FAT kan ik niet kiezen bij deze schijf). Morgen dan weer terug naar NTFS en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:21:

Ben jij de enige die het apparaat gebruikt? Mijn dune komt namelijk met een popup wanneer er een update uit is. Ik heb zelf ook eens een probleem gehad met mijn Dune, uren naar gezocht omdat ik dacht dat er geen updatee gedaan was, en ook bijna een garantie traject gestart. Totdat ik erachter kwam dat iemand die mijn dune 2 dagen geleend had toen ik een weekend weg was een beta update popup heeft gehad en voor Ok gekozen maar dit even niet had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Dennis,

Nee, er is geen update geweest tussendoor. Ik heb ook op een gegeven moment alle softwareversies uitgeprobeerd, zonder resultaat.

zojuist beide LaCie's weer geprobeerd na dubbele formattering, helaas geen resultaat. Nou was ik toch van plan een USB3.0 schijfje bij te halen van 1 gb, misschien dat ik dat vanmiddag wel doe en nog eens probeer op de Dune.
Ik haal dan wel een WD oid.

http://www.bcc.nl/western-digital-wdbuzg0010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:38:
zojuist beide LaCie's weer geprobeerd na dubbele formattering, helaas geen resultaat. Nou was ik toch van plan een USB3.0 schijfje bij te halen van 1 gb, misschien dat ik dat vanmiddag wel doe en nog eens probeer op de Dune.
1TB bedoel je denk ik, 1GB zijn al een tijdje niet de standaard :)
Benieuwd of het daarmee wel werkt - if so, dan neigt het eerder naar een probleem met LaCie. Begrijp ik alleen nog niet waarom de USB stick van 16GB het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jolke,

Het is een Seagate geworden (toch maar de 1 TB uitvoering :)), mede vanwege mijn goede ervaringen in het verleden (alhoewel WD volgens mij er niet voor onder doet).
http://www.bcc.nl/seagate-stdr100020.html

Voorlopig lijken alle bestanden te werken vanaf deze schijf. De schijf werd ook veel sneller gezien bij het insteken. Net zoals voorheen de LaCie's.

Probleem lijkt inderdaad in de acceptatie van de LaCie's te liggen. Die maat van mij die dus hetzelfde probleem als mij heeft gehad met zijn 53D lite had ook een LaCie schijf. Bij hem was dit probleem zoals gemeld vanaf dag 1.

Begrijpen doe ik het echter nog niet. Waarom heeft de Dune speler besloten de LaCie's niet meer te slikken? Zoekend op internet kom ik geen vergelijkbare gevallen tegen, maar ze zijn er toch, getuige de antwoorden op dit forum. De enige problemen die ik tegen kom bij LaCie's zijn brakke voedingen van de 2,5 inch HD's/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Oke, dan is een deel van je probleem opgelost. Nu nog de vraag van de USB stick van 16GB... heb je nog een stick >4 GB liggen om te testen?
En wat ga je nu met 4Launch doen ... principe kwestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met 4Launch ga ik niet verder, dit heeft geen zin. Het enige dat ik kan zeggen dat de Dune als enige apparaat in mijn huis de verrekte schijven niet wil slikken, maar dan krijg ik gewoon te horen dat het aan de LaCie schijven ligt. En om eerlijk te zijn kan ik dat dus niet weerleggen, ondanks dat beide schijven van moment a op b niet meer herkend worden.

De Dune gaat gewoon op de slaapkamer met de Seagate schijf. Kan wel eens handig zijn om een serie te kijken voor het slapen gaan of om mee te nemen als ik voor het werkt op reis moet, voor in de saaie hotels.

Ik heb trouwens nog een 32 gb usb stick van HP liggen, die zal ik ook nog eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Je zal verwachten dat Dune hier meer klachten over hebben gehad of ben jij de enige die lacie schijven aan deze Dune heeft hangen. Zo ja, dan is het vreemd dat ze hier dan geen vragen over hebben gesteld.

Een mediaspeler op de slaapkamer is ook wel relaxed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hokkie schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:54:

Een mediaspeler op de slaapkamer is ook wel relaxed...
Ja, ieder nadeel heb z'n voordeel ... maar de gewenste situatie was een goed werkende mediaspeler.
Pagina: 1