• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Na lang gebruik van een oude Samsung LE32A456 ben ik op zoek naar iets groters. Problemen met de beeldkwaliteit heb ik eigenlijk niet echt.

Nu heb ik echter met moderne (LED) TV's de ervaring dat computerbeeld via HDMI een zeer beroerde weergave oplevert. Bij de meeste moderne TV's waar ik m'n laptop aan heb gehangen is de weergave van de normale Windows GUI echt heel erg slecht, meestal doordat ieder wit-achtig accent veeel te veel versterkt wordt. Zijn er TV reeksen bekend waarbij dit niet optreed?

Heeft iemand misschien verdere suggesties?
Primair gebruik van mijn TV is het dienen als beeldscherm voor een laptop. Ik heb geen interesse in smart tv en ben ook niet van plan veel geld neer te leggen voor het nieuwste van het nieuwste (Niet echt Tweaker waardig, ik weet het) dus ben ik op zoek naar tweedehands. (Dit lijkt mij ook wel een goede tijd van het jaar hiervoor) Maatje dat ik zoek is 47" of iets groter. Ik ben een fan van Ambilight maar dat is geen vereiste. Prijs is rond de €500,- of lager natuurlijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon alle beeldverbeteringen uitzetten / game mode oid. scheelt je gelijk delay
op je laptop kun je ook een ander kleurprofiel maken natuurlijk

Iperf

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarom zou je zo'n abnormaal grote televisie gaan gebruiken als monitor? Koop dan gewoon een goede 27" monitor met een hoge resolutie. Daar heb je veel meer aan dan een resolutie van 1920 x 1080 uitgerekt op 47".

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:24:
Waarom zou je zo'n abnormaal grote televisie gaan gebruiken als monitor? Koop dan gewoon een goede 27" monitor met een hoge resolutie. Daar heb je veel meer aan dan een resolutie van 1920 x 1080 uitgerekt op 47".
Ik gebruik hem niet zozeer als monitor maar hij zal niet aangesloten staan op een dvd speler, gameconsole of normaal tv signaal. Ik kijk series en films direct vanaf een Windows machine en normaal TV kijk ik zo zelden dat ik geen idee heb of m'n decoder wel juist is aangesloten momenteel. Ik heb helaas nog geen prettige media center software kunnen vinden en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin in het gedoe. Een Windows laptop, een muis en Potplayer werkt prima. Als ik er zin in heb vervang ik een keer de laptop door een fan-loos apparaat maar komt er wss gewoon weer W8.1 op.

offtopic:
De discussie over mediacenter software wil ik best aangaan maar lijkt me hier nogal offtopic

[ Voor 15% gewijzigd door Joolee op 17-12-2013 11:55 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:22
Dimens schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:24:
Mijn HTPC in de kamer is ook direct aangesloten op een 40" TV, niets vreemd aan hoor. Even wat bestanden kopiëren of een website bekijken gaat prima - hoewel je een compromis moet vinden tussen afstand tot de TV en de leesbaarheid van de letters :P

Gisteravond nog zitten klooien met de TV instellingen: deze stond op 'smooth' ingesteld en zo kwamen foto's er een stuk minder scherp op beeld. Heel belangrijk dus om dit soort features uit te zetten!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 17:44
De kleurenrange van een pc is anders dan van een HDTV.
PC is 116-235
HDTV 0-255

Wanneer je de pc aan een HDTV aansluit en deze wil een zwart beeld laten zien, stuurt hij de waarde 16 door naar de pixels die zwart moeten tonen.
Echter, bij de tv betekent 16 grijs, want er zijn nog 15 tinten die donkerder zijn v

Moderne hdtv's hebben vaak 1 HDMI ingang speciaal voor pc gebruik.
Misschien dat je daarom n matig beeld had?
Pagina: 1