Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Duitse Amazon-medewerkers leggen werk neer om salaris

Pagina: 1
Acties:

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Duitse Amazon-medewerkers leggen werk neer om salaris

Aangezien het gaat om Amazon Duitsland, is het misschien handig om ook het plaatje van Amazon.de te gebruiken in plaats van Amazon.com (US)?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 08:53
Verder staat er een typefout in:

Daarnaast wordt samen met Amerikaanse vakbonden geprotesteerd bij het hoofdkwartier van Amazon in Seattle en zal op dinsdag bij een Amazon-kantoor in het Duitse Werne worden geprotesteerd. Duitsland is na de Verenigde Staten de grootste mark voor Amazon en de webwinkel heeft er 9000 mensen in dienst.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vind dat dit artikel best even melding zou kunnen maken van het feit dat Duitsland geen minimumloon heeft, maar binnenkort wel krijgt. Vind ik een vrij relevante vermelding...

Verwijderd

Ik zou het wel logisch vinden om op te merken dat de vakbonden streven naar beloning gelijk aan de
'retail en mailorder' industrie.

Dus gewoon een CAO in lijn met bedrijven als OTTO of Neckermann.

Verder zit de duitse logistieke industrie waar kennis van het duits maar weinig nodig is vol met onderbetaalde oosteuropeanen.
Er is zoals hierboven al opgemerkt geen minimum loon en het uitpersen van oosteuropeanen is daar schering en inslag.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 14:00 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Goede aanvullingen, allemaal meegenomen.

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Ik vind het niet handig zaken toe te voegen waarvan je niet weet of ze relevant zijn. Zoals bijvoorbeeld dat minimumloon. Je hebt geen flauw idee hoeveel de Amazon medewerkers verdienen. Misschien wel twee keer zoveel als het aankomende minimum loon. Maar door het te noemen suggereer je heel sterk dat het minder, of in de buurt van dat minimum zou zijn.

Beperk je liever tot de zaken waar je zekerheid over hebt.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het minimumloon is momenteel een hot issue in Duitsland. Beide zaken zijn ingegeven door lage lonen en hebben dus raakvlak.
Ik vind dat zulke terloopse informatie juist het verschil kan maken in een nieuwsbericht.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:12:
Misschien wel twee keer zoveel als het aankomende minimum loon.
17 euro per uur is meer dan modaal, dus ik denk niet dat medewerkers daarvoor de straat op zouden gaan. Los daarvan, dit staat gewoon in het stuk:
Het is onduidelijk of de Amazon-medewerkers nu meer verdienen dan dat.

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Er staat nog:
Volgens Amazon moeten zijn medewerkers in de Duitse distributiecentra echter worden geclassificeerd als magazijnmedewerkers
Amazon trekt echter een vergelijk met de logistieke bedrijfstak en niet met een bepaald soort medewerker.
Ook in de retail en mailorder industrie heb je natuurlijk magazijnen met magazijn medewerkers en chauffeurs.
Die verdienen echter veel meer dan bijvoorbeeld chauffeurs in de logistieke bedrijfstak omdat daar de concurrentie van laagbetaalde (veelal niet duits sprekende) medewerkers veel groter is.

Verwijderd

Bij Amazon Duitsland verdient men momenteel 10,01€ per uur. (http://www.wsws.org/de/articles/2013/12/05/amaz-d05.html )

Dat is dus duidelijk boven het voorgestelde minimum loon.

De vakbond wil bijna 12€. Een verhoging van 20%
Pagina: 1