Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het schrijven van mijn eigen framework in PHP. Gister heb ik mijn database class herschreven van Mysqli naar PDO en vervolgens alle classes die daar gebruik van maken aangepast.
Als ik alle classes onafhankelijk test is er geen enkel probleem. Echter wanneer ik meerdere classes in een keer aanroep krijg ik de volgende fout in Google Chrome:
Ik werk op OSX 10.9 zonder MAMP maar met de standaard geconfigureerde apache. Daarbij gebruikte ik een zelf gecompileerde versie van PHP 5.5.6 en MariaDB 5.6. Na het terugdraaien van de PHP update naar 5.5.6 en het gebruik maken van OSX zijn eigen PHP (5.4.17). bestaat het probleem nog steeds. Omdat ik aan het ontwikkelen ben staat error reporting aan.
Vervolgens ben ik gaan kijken in mijn apache logs waar ik de volgende melding zag.
Voor de zekerheid heb ik ook nog geprobeerd om te runnen vanuit de command line met het volgende resultaat op OSX:
En op CentOs:
Is er iemand die mij op weg kan helpen om dit probleem op te lossen?
Ik ben bezig met het schrijven van mijn eigen framework in PHP. Gister heb ik mijn database class herschreven van Mysqli naar PDO en vervolgens alle classes die daar gebruik van maken aangepast.
Als ik alle classes onafhankelijk test is er geen enkel probleem. Echter wanneer ik meerdere classes in een keer aanroep krijg ik de volgende fout in Google Chrome:
In Safari, Opera en Firefox krijg ik gewoon een lege pagina terug.Error code: ERR_EMPTY_RESPONSE
Ik werk op OSX 10.9 zonder MAMP maar met de standaard geconfigureerde apache. Daarbij gebruikte ik een zelf gecompileerde versie van PHP 5.5.6 en MariaDB 5.6. Na het terugdraaien van de PHP update naar 5.5.6 en het gebruik maken van OSX zijn eigen PHP (5.4.17). bestaat het probleem nog steeds. Omdat ik aan het ontwikkelen ben staat error reporting aan.
Vervolgens ben ik gaan kijken in mijn apache logs waar ik de volgende melding zag.
Daarna heb ik dezelfde code op mijn webserver gezet. Deze draait onder CentOs 6.4 met PHP 5.3.3 en Mysql 5.5. Hier liep ik tegen dezelfde problemen aan en in Apache heb ik wederom een Segmentation fault[notice] child pid XXXX exit signal Segmentation fault (11)
Na het meerdere malen toevoegen van een die() in mijn code kan ik geen specifieke regel aanwijzen waar de code op stukloopt. Door het willekeurig uitzetten van ongeveer 50 regels code door er commentaar regels van te maken wordt ook de volledige code uitgevoerd. Deze regels kan ik echt overal in het script uitzetten.[notice] child pid XXXX exit signal Segmentation fault (11)
Voor de zekerheid heb ik ook nog geprobeerd om te runnen vanuit de command line met het volgende resultaat op OSX:
$ php index.php Segmentation fault: 11
En op CentOs:
# php index.php Segmentation fault
Is er iemand die mij op weg kan helpen om dit probleem op te lossen?