Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe Android smartphone.
Oorspronkelijk wilde ik de Nexus 5 gaan halen, bij een Vodafone Red abonnement. Maar toen ik wat verder ging kijken dan m'n neus lang is, kwam ik erachter dat ik legio telefoons uit kan zoeken bij hetzelfde abonnement. Nu twijfel ik enorm (ben een beetje een vrouw wat telefoons betreft (no offence)) tussen de Nexus 5, LG G2 en de Samsung Galaxy S4 active.
De Nexus 5 heeft natuurlijk als voordelen dat hij Android 4.4 heeft en ook niet zo'n overbodige 'veranderen om te veranderen' laag van een ander merk daaroverheen heeft. Daarnaast is de hardware prima. De minpunten zijn de accu, de camera en de speakers. Die zijn voor mij alledrie essentieel (vooral accu)

De LG G2 heeft als voordelen dat hij de minpunten van de Nexus 5 compenseert. Ik zou hierbij wel 87 euro bij moeten betalen, maar dat zou ik er voor over hebben, als de voordelen daar uiteraard tegenop wegen. De LG G2 heeft als nadeel dat ik gewoon niet zo kapot ben van LG en vooral twijfel of dat ding na anderhalf jaar nog net zo goed presteert. Qua specificaties is dit wel de beste keus.

Tenslotte de Galaxy S4 active. Die heeft een wat mindere processor, maar wel een betere accu dan de Nexus 5. Daarnaast vind ik het echt een pre dat hij water- en stofbestendig is. Het nadeel is wel dat de S5 in februari al uit komt en dat je dus niet lang met een 'nieuw' toestel rondloopt.

Wat zouden jullie doen?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
De S4 active mag je overslaan als het gaat om water en stof dicht, genoeg reviews op youtube (behalve de "omgekochte" die de telefoon prijzen) waar het alsnog misgaat met dat water en stof dichtheid.

De Nexus 5 is erg snel, nieuwste update ect ect, de G2 daartegen heeft een veel betere camera en accuduur.

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:10
Vergeet niet dat de Nexus 5 ook gewoon gemaakt is door LG. Bij de nieuwe batch van de Nexus 5 is als het goed is al een aanpassing gedaan voor de speakers (gaatjes zijn wat groter gemaakt) en er is laatst ook een update voor de camera uitgebracht. Of het ook een significant verschil maakt durf ik niet te zeggen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De accu is helemaal niet slecht in de N5. Juist omdat hij niet allemaal van die zware-rommel-software hoeft te draaien doet hij het prima. Houd het zo 2 dagen vol bij mij!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
De Nexus 5 is een erg rap, snel en betaalbaar (399 euro voor 16gb met specs van telefoons die meer dan 600 euro kosten).

En je bent altijd up to date.

Trouwens de reden dat de Nexus 5 zo goedkoop is omdat Google hem bijna tegen de kostprijs verkoopt.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-11 14:55
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:36:
... De minpunten zijn de accu, de camera en de speakers. Die zijn voor mij alledrie essentieel (vooral accu)
...

Wat zouden jullie doen?
Accuduur is zo slecht nog niet, althans, met mijn eigen bevindingen. Twee dagen licht gebruik moet prima lukken, en 1 dag zwaar/normaal gebruik is ook goed te doen.

Camerakwaliteit schijnt verbetert te zijn in de afgelopen update, maar de interface is nog steeds matig en beperkt. Er is een kans dat dit in de volgende Android-versie/update een upgrade krijgt.

Mijn speaker zijn beduiden luider geworden na afgelopen update. Ik schrok van het harde notificatiegeluid wat uit de speaker kwam.
Pagina: 1