Wlan speed 1mbit wanneer ik download.

Pagina: 1
Acties:

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 21:27
Ik heb sinds ik windows opnieuw geinstalleerd een vervelend probleem. Als ik bijvoorbeeld wat wil downloaden via steam, origin, etc dan gaat mijn wlan speed van 300mbit naar 1 mbit. Als ik niks download blijft die gewoon snel. Ik weet niet wat het probleem is, en hoe ik het kan fixen.

Ik heb een sitecom gigabit wireless router 450n, en een sitecom signaal versterker ertussen.(geen mogelijkheid om met kabel te doen).

Dit is wat ik heb geprobeerd.
- router naar fabrieksinstellingen.
- de benodigde poorten geopend.
- heb ook lopen googlen, maar kon vrijwel niks over dit probleem vinden.

Ik hoop dat jullie tips hebben om dit vervelende probleem op te lossen.

Battle.net tag

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja als je download vol is is die vol. Dus langzamer downloaden :?

hoe meet je het eigenlijk ?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 16-12-2013 01:12 ]

Iperf

• regi
Ik kijk naar me wlan speed, wat onder status van je draadloze netwerk staat.

Maar het is gewoon vervelend dat die terug gaat naar 1 mbit, de downloadsnelheid gaat ook terug van 2,5mb naar 50kb/ seconde.

Battle.net tag

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Zou je het ook even met kabel naar je router willen proberen? Dit om te kijken of het probleem echt in de wireless zit.

Overigens mis ik in je startpost
- Wat je exact gegooled hebt
- Welke drivers je geïnstalleerd hebt (en welke wireless kaart er in je PC zit)
- Meetresultaten van daadwerkelijke downloads (doe eens een Speedtestje?)
- Of het ook gebeurt in Safe Mode (om softwareproblemen uit te sluiten)
- Wat het testresultaat was met kabel
- Wat er gebeurt als je die versterker ertussen uit haalt, en de PC wat verder naar de router zet
etc. info dus.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Gezien je zegt alleen Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben, ga ik er vanuit dat de rest (setup van netwerk, routers, AP, etc...) hetzelfde is gebleven. Zo niet, dan moet je het alsnog even vertellen.
Zo ja, dan is het probleem duidelijk in je computer te zoeken; drivers, instellingen...

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Driver van je netwerkkaart al is geinstalleerd?(A)

Certified Google Teacher.

• regi
Heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Heb niks veranderd aan de setup van het netwerk enzo.

Shithappens, ga nu ff die dingen doen wat je zegt.

Battle.net tag

• regi
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor een wireless dualband usb adapter n600, deze moet wireless speeds van 300mbit aankunnen. Aan de speedtest resultaten heb je niks, als ik dat doe gaat me draadloos netwerk ook terug naar 1mbit. Ik heb net ff met mijn laptop geprobeert, en die heeft dat probleem niet, dus het lijkt me dat er iets niet goed is in de software op me computer. Ook in de safe mode geeft die hetzelfde probleem.

Met kabel, en zonder versterker moet ik nog ff doen. Ga nu een lange internet kabel regelen om mijn computer via een kabel uit te testen, die resultaten komen vanavond.

[ Voor 34% gewijzigd door regi op 16-12-2013 13:55 ]

Battle.net tag

• Jolke
regi schreef op maandag 16 december 2013 @ 01:27:
Ik kijk naar me wlan speed, wat onder status van je draadloze netwerk staat.
Hier zie je met welk protocol - en indirect met welke theoretische snelheid - je netwerkkaart verbinding heeft gemaakt met het netwerk? Blijkbaar zit je op 'b' 11Mbit ipv 'n' 300 Mbit.

• regi
ok.

Ik weet denk ik nu waar het probleem ligt, als ik direct via wlan verbinding maak met me router heb ik via speedtest een download van 65mbit, en wordt die niet trager. Zodra ik via de range extender verbinding maak gebeurt gaat de snelheden verlagen naar 1 mbit. Nu is alleen de vraag hoe ga ik dat met die range extender fixen.

Denk dat ik iets in de settings van mijn range extender moet veranderen dus.

[ Voor 10% gewijzigd door regi op 16-12-2013 16:39 ]

Battle.net tag

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
regi schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:33:
ok.

Ik weet denk ik nu waar het probleem ligt, als ik direct via wlan verbinding maak met me router heb ik via speedtest een download van 65mbit, en wordt die niet trager. Zodra ik via de range extender verbinding maak gebeurt gaat de snelheden verlagen naar 1 mbit. Nu is alleen de vraag hoe ga ik dat met die range extender fixen.

Denk dat ik iets in de settings van mijn range extender moet veranderen dus.
Ik denk dat je een lange ethernetkabel moet kopen :). Extenders en performance gaan nooit samen. Ze halveren door de manier waarop ze gebouwd zijn al uit zich zelf de maximale snelheid, en doordat ze twee keer zoveel draadloze verbindingen opzetten zijn ze in de praktijk zo gevoelig voor interferentie dat een stabiele verbinding vaak onmogelijk is.

Als je die extender wilt blijven gebruiken zal je veel en veel meer informatie aan ons moeten geven om er nog wat van te maken. Exacte productnummers en specificaties van de gebruikte hardware, screenshotjes van netwerkinstellingen, een afbeelding/beschrijving van je netwerk lay-out, enz.

• regi
Het probleem is dat dat niet gaat, ik woon in een apart bijgebouw van het huis, en die afstand is te groot. Ik verwacht ook niet dat de performance hetzelfde is, maar wel hoger dan 1mbit. Ik zou straks ff al die dingen opzoeken en hier posten.

Battle.net tag

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Dan zou je wellicht nog kunnen proberen een kabel onder de grond te duwen, of via powerline te gaan werken ;)

• Jolke
Vergeet power line maar, daar hoor ik alleen slechte verhalen over. Kabel trekken kan je ook via een goed dichtgekit gootje buiten om via de muren doen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Jolke schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:11:
Vergeet power line maar, daar hoor ik alleen slechte verhalen over. Kabel trekken kan je ook via een goed dichtgekit gootje buiten om via de muren doen.
Powerline is nog steeds beter dan werken met een range extender. Ik zie vier opties en die zijn alledrie beter: Of een kabel van de router naar de extender (extender wordt accespoint), of een kabel van de extender naar de pc (extender wordt adapter), of een lange kabel (maar dat gaat dus blijkbaar niet, ik zou het wel proberen), of toch via powerline gaan werken.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Klinkt als een feature. Doet mijn laptop namelijk ook als ik energiebeheer* inschakel.
Daarom staat dat dus uit....

*Energiebeheer in van de wlan driver, zie apparaatbeheer.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 16-12-2013 17:19 ]

• Jolke
Balance schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:17:
[...]

Powerline is nog steeds beter dan werken met een range extender. Ik zie vier opties en die zijn alledrie beter: Of een kabel van de router naar de extender (extender wordt accespoint), of een kabel van de extender naar de pc (extender wordt adapter), of een lange kabel (maar dat gaat dus blijkbaar niet, ik zou het wel proberen), of toch via powerline gaan werken.
Mee eens met die volgorde.

• regi
Dat staat al uit, denk dat ik toch maar een poging met kabels ga doen dan.

Maar ik kan ook niet eens inloggen op me range extender :S. Doe precies wat er in de manual staat en het werkt niet. Ik heb een sitecom n300 wlx2003.

Battle.net tag

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vergeet die snelheid die door windows opgegeven wordt, die is inaccuraat en meestal ook nog eens onbetrouwbaar. (en nee, dat sluit elkaar niet uit ;) )

Ga eens met iperf kijken wat je daadwerkelijke throughput is. Daar heb je wel een tweede computer voor nodig.

Daarnaast zou je even kunnen kijken met inSSIDer wat de buren voor netwerken hebben, en je kan even kijken of je 20Mhz of 40Mhz brede kanalen gebruikt.

Daarbij staat Sitecom nou niet precies bekend om stabiele hard- en software, het kan dus ook zijn dat het ding gewoon crasht op het moment dat jij iets gaat doen.

Wat is je verdere netwerk setup?

[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 16-12-2013 17:22 ]

• regi
Ik heb een ubee modem van de ziggo, en daar rechtstreeks een sitecom wirless gigabit router 450n(wlr6000) op aangesloten. En mijn sitecom wlx2003 wifi extender staat tussen de router en mijn computer in.

Dus eigenlijk dit:
Signaal komt binnen in meterkast --> modem --> router --> wifi extender --> pc.

Battle.net tag

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pff en welke snelheid heeft je abbonnement

Iperf

• regi
Als ik rechtstreeks via me router doe heb ik volgens speedtest 70mbit download en 7mbit upload.

Battle.net tag

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zou je een een screenshot willen maken met een overzicht van je wifi band
(gebruik inssider, liefst v2, v3 vin ik maar :/ )

Iperf

• regi
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/oa21zt/5

Bedoel je met wifi band de 2,4ghz en 5ghz?

Ik ga het toch met kabel doen, als het goed is ligt er al een buis waar die door kan. Geen gekloot meer met dat wireless spul.

[ Voor 77% gewijzigd door regi op 16-12-2013 21:13 ]

Battle.net tag

• Jolke
Verstandige keuze. Wellicht wat werk om aan te leggen, maar je geniet van de snelheid als die eenmaal ligt. Bovendien haal je dan snelheden die draadloos nooit zou halen. d:)b

• regi
Wel zonder als je bedraad volgens speedtest 80mbit hebt, en via draadloos nog niet eens de 20mbit haalt. Denk dat het kwa werk ook wel meevalt als die buis al in de grond ligt, iig dat hoop ik :D.

Iedereen nog bedankt voor de hulp.

Battle.net tag

Pagina: 1