Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik moet voor een buitenlandse vriend enkele makelaars uitkiezen. Hij wil een woning in Amsterdam kopen, dichtbij - maar niet per se in - het centrum. Iemand die goede suggesties heeft?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
Nou vooruit, omdat jouw google er blijkbaar uitligt 8)7
http://www.allebedrijveni...zoeken/makelaar/amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door HenkDePoema op 16-12-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Bedankt maar mijn vraag was niet waar ik makelaars kan vinden, maar welke de beste zijn en dat heeft mij via google geen goede resultaten opgeleverd. Vandaar dat ik had gehoopt dat iemand hier kennis van zaken heeft.

Iemand hier die enkele goede suggesties kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan had je je vraag beter moeten formuleren in je post, daarnaast, defineer "de beste"...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Mijn originele vraag was wat de grootste makelaars zijn in Amsterdam. Dit lijkt mij eerlijk gezegd een vanzelfsprekende vraag.

Wat betreft "de beste", mijn kennis is te beperkt, vandaar de korte formulering. Misschien wie de beste prijzen kan onderhandelen? Wie het beste aanbod heeft? Wie het best wordt gewaardeerd? Wie de beste prijs/kwaliteit woningen kan regelen rondom centrum Amsterdam?

Tenzij er geen "beste" is omdat de meningen per makelaar sterk verschillen? Dan is dit gedeelte van de vraag irrelevant, maar dat zou ik niet weten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rondom Amsterdam centrum is de prijs/kwaliteit bij iedere makelaar beroerd, aangezien werkelijk iedereen binnen de grachtengordel wil wonen, terwijl het aanbod zeer beperkt is :o

Sowieso is de obsessie met "een makelaar" wat raar anno 2013 (bijna 2014). Kijk gewoon op funda.nl wat er beschikbaar is. Er valt altijd wat te onderhandelen over prijs, maar ook dat is niet makelaargebonden, en je moet niet de illusie hebben dat je er echt veel vanaf kunt halen op een gewilde locatie zoals A'dam centrum...

Het komt een beetje over alsof die vriend van je een paar prijzen in A'dam gezien heeft, geschrokken is en jou vraagt een makelaar te regelen die voor hem acceptabele prijzen gaat uitzoeken. 'Aint gonna happen, kid - en als een "makelaar" veel minder belooft dan de rest moet je het vooral niet vertrouwen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Thanks voor de info. Ik heb ook aangeboden om zelf te kijken via funda.nl maar hij wilde per se enkele makelaars hebben. Hij komt uit de VS en dat is hoe ze meestal zaken doen daar. Maar goed, ik zal gewoon wat uitkiezen en doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als die vriend uit de VS komt, zal hij eerder een sollicitor bedoelen? Of zegt hij estate agent? Makelaars in Nederland werken niet zoals de Real estate brokers in de VS.

Met vage vragen zoals in je openingspost zul je weinig bereiken. Des te meer werk je stopt in je openingspost (dwz geven van informatie, achtergrond, laten zien wat je zelf al gedaan hebt), des te meer kans je hebt dat je nuttige antwoorden krijgt.

[ Voor 80% gewijzigd door gambieter op 16-12-2013 03:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Ik heb het woord sollicitors niet gehoord. Hij wilde real estate agents. Wat is het verschil als ik vragen mag?

en ja ik begrijp dat het vaag is maar meer dan dat heeft hij mij niet gevraagd. Hij wilde de grootste makelaars in Amsterdam en dan zou hij het zelf afhandelen. En ik kon nergens een simpele top 3 grootste makelaars in Amsterdam vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Grottoman op 16-12-2013 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 00:08
Tah dah. http://www.funda.nl/makelaars/amsterdam/objecten-200+/ (wel alleen NVM makelaars tho).

Ik denk dat je beter een aankoopmakelaar voor hem kan zoeken trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door creator1988 op 16-12-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Grottoman schreef op maandag 16 december 2013 @ 03:08:
Ik heb het woord sollicitors niet gehoord. Hij wilde real estate agents. Wat is het verschil als ik vragen mag?

en ja ik begrijp dat het vaag is maar meer dan dat heeft hij mij niet gevraagd. Hij wilde de grootste makelaars in Amsterdam en dan zou hij het zelf afhandelen. En ik kon nergens een simpele top 3 grootste makelaars in Amsterdam vinden.
Real estate agent zoekt het huis op, een solicitor bekijkt het contract en eventuele wetgeving.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Deze vraag is dusdanig summier dat een simpele Google-opdracht meer informatie geeft dan wij kunnen. Ik zie op geen enkele manier wat je specifieke wensen zijn en wat je al gedaan hebt om tot een keuze te komen, conform Het algemeen beleid #quickstart. Ik stel voor dat je eerst zelf onderzoek doet en daarna een nieuw topic aanmaakt als dat relevant is. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.