Oplossing gezocht internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:15
Hallo tweakers,

Er is afgelopen jaar een internetverbinding naar boven gelegd voor mijn computer. Helaas zijn er geen poorten meer vrij in onze router, + dan zou er weer opnieuw een kabel gelegd moeten worden.

Nu vraag ik me dus af wat ik hieraan kan doen om dit op te lossen. Ik gebruik nu tijdelijk wifi op mijn ps4 maar wil dus graag via een vaste kabel spelen.

Hoe kan ik dit oplossen, ik heb nog een switch die ik ooit heb gekocht voor mijn lan party. Als ik de kabel vanuit de router in de switch stop heb ik dan gewoon extra internet poorten of wordt de verbinding dan minder goed?

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Alvast bedankt.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Eerste vraag: wat gebeurde er toen je de kabel vanuit de router in de switch stopte??
Proberen kan geen kwaad heh.

Maar dat is je oplossing dus. Router --> Switch. En dan van de switch naar je PS4 en PC.
Zou in theorie moeten werken.

null

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08
PietjeKlaassen schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:05:
Als ik de kabel vanuit de router in de switch stop heb ik dan gewoon extra internet poorten of wordt de verbinding dan minder goed?
Je hebt dan extra poorten, net als een stekkerdoos. Om precies te zijn ethernetpoorten, niet alleen internet dus ;)
Verder wat enverlin zegt. Gaat gewoon werken en heeft geen invloed op de kwaliteit van de verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door HenkDePoema op 16-12-2013 00:15 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
behalve als die lan switch 100Mbit is en de router en pc Gbit ;)
maar daar ga je alleen last van hebben bij een lokaal netwerk of een internetverbinding van > 100Mbit

CISSP! Drop your encryption keys!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
en dan nog zal een 100Mbit switch waarschijnlijk beter werken dan wifi...

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:15
Bedankt voor al jullie reacties, dan is dat ook geregeld. Ja die switch heb ik vorig jaar voor een tientje gekocht.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 16:03
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk een 100 Mbit switch. Als je regelmatig kopieert over het netwerk, kan je alsnog overwegen een Gbit switch te kopen.
Pagina: 1