[Telfort ADSL]Tijdens kijken TV nauwelijks bandbreedte i-net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Hallo,

ik ben sinds kort overgestapt van Tele2 ( Interactieve TV, Internet (20Mbit) en telefonie ) naar Telfort ( Interactieve TV, Internet 12 Mbit ) omdat Telfort voor dezelfde prijs een stuk meer zenders/opties aanbiedt op de digitale tv.
bij Tele2 zat ik op een 20Mbit abbo, dit was voor mij meer dan voldoende, die snelheid werd bijna gehaald ( tussen de 14-18 Mbit ), het maakte voor de internetsnelheid amper uit of je tegelijkertijd digitale TV keek.
bij Telfort haal ik als de digitale tv uit staat 10Mbps down, 600Kbps up. dit is voor mij meer dan genoegd bandbreedte, maar nog niet wat beloofd word ( daar ga ik echter niet moeilijk over doen ). als ik echter de digitale TV gebruik, en dan vooral tijdens het kijken naar een HD-kanaal dan zakt mijn bandbreedte dus naar 1200Kbps down en 600 Kbps Kbit.
dit is dus te weinig om fatsoenlijk te kunnen internetten ( een youtube filmpje kijken gaat dan al bijna niet ).
ik heb toendertijd het volgende afgesloten qua internet :
Internet instap ( 12Mbps down, 1,5 Mbps up ), dit is echter niet meer leverbaar als nieuw pakket, wat je nu af kan sluiten ( op mijn adres is de snelste optie van 50 Mbit down en 5 Mbit up niet beschikbaar ) is :
  • 8Mbit down/1Mbit up
  • 30Mbit down/3Mbit up
als ik nu probeer om een nieuw internetabbo te bestellen op mijn postcode ( Internet standaard ) krijg ik wel de melding dat op mijn adres slechts 12 Mbps te realiseren valt ( Bij Tele2 over dezelfde telefoonlijn was dit rond de 18Mbit max + tegelijkertijd TV kijken ).

Mijn vragen zijn nu
hebben meer mensen last van dit probleem, en staat Telfort bij deze in hun recht om de bandbreedte die de TV gebruikt af te trekken van je internet bandbreedte ( staat voor zover ik kan zien niet op de website en de algemene voorwaarden zijn onvindbaar op de website.

voor de 4,- per maand die dat extra kost wil ik best upgraden naar het 30Mbit pakket, maar is dit dan daadwerkelijk sneller of heb ik dan dezelfde snelheden als ik nu ervaar ( mede omdat er op de website staat dat 12Mbit op mijn adres de max is ).

Kortom, wat advies gevraagd.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Het 30Mb pakket is het zelfde pakket in feite als je geen VDSL dekking hebt (zoals jij). Upgraden heeft helaas voor jou dus geen zin :(

Heb je al eens gekeken of in de toekomst er een straatkast bij jou in de buurt VDSL geschikt wordt gemaakt? Kan je o.a. hier controleren: http://tweakers.mobi/nieuws/92482

Als er een straatkast omgebouwd is, is de kans groot dat je wel 50Mb down kan gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Dankje voor je reactie,
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je op welke wijkkast je zit ?
ik heb de 4 cijfers van mijn postcode ingevoerd, ik krijg in dat lijstje 5 wijkkasten te zien die allemaal ongeveer even ver weg staan, is het dan te achterhalen op welke kast ik zit ?

verder blijft het natuurlijk vreemd dat ik vroeger bij Tele2 wel gewoon snel internet had tijdens het TV-kijken, de lijn moet dat dan mijn inziens ook gewoon aankunnen want in de bekabeling tussen de wijkcentrale en mijn woning is niets veranderd, of zou Tele2 de tv-beelden zoveel beter gecomprimeerd hebben ?

komt ook nog bij dat een andere providers schijnbaar wel hogere snelheden kunnen aanbieden op mijn adres, Telfort ( natabene dochter van KPN die wel 40 Mbps kan leveren ) is verreweg de minste... 8)7

KPN 40Mbps
Online 30Mbps
Scarlet 50Mbps
Tele2 20Mbps
XS4ALL 40Mbps

[ Voor 18% gewijzigd door J-roenn op 16-12-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij is die database niet bepaald up-to-date. Bij mij in de week zijn alle kasten al iets van een jaar geleden geschikt gemaakt en die staat er niet tussen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
Glashelder schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:00:
Volgens mij is die database niet bepaald up-to-date. Bij mij in de week zijn alle kasten al iets van een jaar geleden geschikt gemaakt en die staat er niet tussen.
Die database gaat erom wat er nog geupgrade gaat worden.
Ik kan hier zien dat bijv. de grote stad vlakbij in tweede kwartaal van 2014 flink wat nieuwe kasten krijgt.

M.a.w. Bestaande kasten staan er niet in. Ook ben ik er achtergekomen(na contact met KPN) dat lang niet alle upgrades in dat schema heeft staan.

Om een juiste snelheidsindicatie te krijgen kun je het beste de postcodecheck doen op http://www.dds.nl/adsl . Kopieer en plak dat resultaat eens hier, dan hebben we iets beter overzicht wat er mogelijk kan zijn.

Wat ook handig kan zijn: Verbindingsgegevens uit modem kopieren en hier plakken. O.a. attainable rate, current rate, SNR zijn ook wel handig om hier te vermelden. Als je het model van modem doorgeeft, kan ik je evt wijzen waar je die gegevens kunt vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 16-12-2013 10:37 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
timmie1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:33:
[...]
Om een juiste snelheidsindicatie te krijgen kun je het beste de postcodecheck doen op http://www.dds.nl/adsl . Kopieer en plak dat resultaat eens hier, dan hebben we iets beter overzicht wat er mogelijk kan zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.ictstunt.nl/pictures/Tweakers/ADSL_Speed.png
Wat ook handig kan zijn: Verbindingsgegevens uit modem kopieren en hier plakken. O.a. attainable rate, current rate, SNR zijn ook wel handig om hier te vermelden. Als je het model van modem doorgeeft, kan ik je evt wijzen waar je die gegevens kunt vinden.
ik heb even op de website van Telfort gekeken, van alle modems die daar opstaan kan ik zeggen dat het deze Xperiabox is, ik zal dit vanavond als ik thuis ben voor de zekerheid nog even controleren.

Bedankt voor je reactie en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
De postcode check op de telfort site maakt gebruik van een grote database waarin de daadwerkelijk behaalde snelheden voor die straat/wijk opgeslagen zijn. De resutaten in die database worden continu bijgewerkt op basis van de daadwerkelijk behaalde snelheden.

Als de Telfort site aangeeft dat je 19Mbit haalt is de kans 99% dat je dat ook haalt. (is ook mijn persoonlijke ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
denan schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:48:
De postcode check op de telfort site maakt gebruik van een grote database waarin de daadwerkelijk behaalde snelheden voor die straat/wijk opgeslagen zijn. De resutaten in die database worden continu bijgewerkt op basis van de daadwerkelijk behaalde snelheden.

Als de Telfort site aangeeft dat je 19Mbit haalt is de kans 99% dat je dat ook haalt. (is ook mijn persoonlijke ervaring)
Ok, dat wist ik niet, wel vreemd dat de moedermaatschappij (KPN) en de High-end internet dochter van die moedermaatschappij ( XS4ALL ) dan schijnbaar van een minder betrouwbare bron gebruik maken.
ook had ik toen ik nog klant was bij Tele2 ( over dezelfde telefoonlijn ) aanmerkelijk sneller internet ( 18Mbps ). kan dit dan toch nog met de provider of bijvoorbeeld de kwaliteit van de gebruikte modems te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Dit is nou een van de redenen waarom IPTV over ADSL geen succes is. Voor een beetje goed HD beeld moet heb je toch al 10-12 mbit nodig en veel aansluiting leveren nauwelijks meer bandbreedte. In jouw geval kun je dus beter een kabel- of satellietaansluiting gebruiken om tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

djmartyn schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:22:
Dit is nou een van de redenen waarom IPTV over ADSL geen succes is. Voor een beetje goed HD beeld moet heb je toch al 10-12 mbit nodig en veel aansluiting leveren nauwelijks meer bandbreedte. In jouw geval kun je dus beter een kabel- of satellietaansluiting gebruiken om tv te kijken.
Was het maar 10-12 Mbit. De werkelijkheid is dieptriest: HD bij KPN is maar 7.5 Mbit. En dan zit ik nog wel op glasvezel :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
J-roenn schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:27:
[...]

[afbeelding]

[...]

ik heb even op de website van Telfort gekeken, van alle modems die daar opstaan kan ik zeggen dat het deze Xperiabox is, ik zal dit vanavond als ik thuis ben voor de zekerheid nog even controleren.

Bedankt voor je reactie en het meedenken.
het is inderdaad de Xperiabox V8.

Mvg. Jeroen

• J-roenn
iemand nog een idee ?
@timmie1, hoe lees ik de verbindingsgegevens uit mijn modem ( Xperiabox V8 ) ?

Mvg. Jeroen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou nee, geen TV over DSL als je verbindingssnelheid je lief is. Zo simpel is het.

Oslik blyat! Oslik!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
J-roenn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:42:
iemand nog een idee ?
@timmie1, hoe lees ik de verbindingsgegevens uit mijn modem ( Xperiabox V8 ) ?

Mvg. Jeroen
Als je inlogt op het Arcadyan-modem (in jouw geval Experiabox V8), moet er onder het kopje Start en dan status, adsl-status of broadband zijn en daarna een scherm komen die ongeveer overeenkomt met onderstaand scherm:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P4C7GxpRMoYf9SGt0oQ6QZEh/full.png

Bovenstaande gegevens zouden ons eventueel kunnen helpen om de situatie beter te beoordelen...
Inloggen doe je door in je browser naar het ip-adres van je modem te gaan(ik dacht in dit geval http://192.168.1.1/ ). Kan zijn dat deze pagina met lijnstatistieken in dit model anders heet, om de een of andere reden gebruiken ze vaak verschillende termen in verschillende modellen... 8)7

@dion_b Lijkt me beter om eerst te kijken hoeveel de lijn aankan, voordat zulke uitspraken gedaan worden. IPTV hoeft niet altijd de hele lijn dicht te trekken ;) Desalniettemin is het wel zo dat er bij lage max van de lijn beter kan worden gekozen voor andere technologie voor tv. Omdat IPTV dan de volledige maximaal haalbare snelheid gebruikt...

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 19-12-2013 22:18 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IPTV hoeft de lijn niet dicht te trekken, maar het gaat altijd ten koste van je internetsnelheid. Of je dat als hinderlijk ervaart is een tweede, maar zo ja is IPTV gewoon geen goede optie.

* dion_b snapt sowieso niet waarom iemand in dit millennium überhaupt nog tv zou kijken, maar dat is een andere discussie ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1