Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 01:18
Goede avond,

Op mijn sportvereneging willen ze een plama TV aan een oude computer aansluiten om hier wedstrijdschema's, mededelingen en sponsers op neer te zetten met behulp van powerpoint. Deze PC en TV hebben alle 2 een VGA aansluiting dus is het logies om dit door middel van een VGA kabel te doen. Alleen nu is de plaats waar de TV hangt niet de plaats waar ook de PC kan staan (afgesloten ruimte met beperkte toegang). Nu zou ik dis graag willen weten hoelang een VGA kabel maximaal mag zijn? en of er nog extrene factoren zijn waar ik rekeinig mee dien te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
een goede kabel mag wel een meter of 15 zijn. Omdat je het hier hebt over analoge signalen is het wel belangrijk dat je een goed afgeschermde kabel koopt, anders krijg je last van signaalverlies.

http://www.kabeltje.com/computer/vga-monitor-s/15-pins-vga-s
Daar kan je vast wel de kabel vinden die je nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Exphy op 15-12-2013 23:30 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier heb je d'r een van 50 meter: http://www.kabeltje.com/vga-kabel-50-meter
Dat zou genoeg moeten zijn vermoed ik :P
Kost je overigens wel 100 euro. Een tweede oude PC neerzetten is denk ik goedkoper ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dat het verkocht wordt wil niet zeggen dat het ook werkt, iets als VGA naar HDMI is immers ook gewoon te vinden ;)

Schopje richting LCD, Plasma & Projectie aangezien dit niet specifiek een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Volgens mij kan een VGA kabel inderdaad max. 15 meter zijn.
Maar de vraag is eerder of je dit wel wilt? De kans dat de signaal/ruis zodanig is dat je een slecht beeld krijgt. Overweeg ook om een nettop oid aan te schaffen, die je achterop de TV kan hangen. Zo maar ideeën, die je aan het denken zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je hebt ook nog vga over cat5 extenders.. maar de goeie zijn net zo duur als een 2e pc. Volgens jaar kun je de chromecast kopen voor €35 is dat geen optie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom eigenlijk een dure VGA kabel?
Als het toch om een simpel beeld met uitslagen gaat, is het dan niet veel makkelijker om een convertertje te kopen dat het beeld omzet naar composiet? Desnoods koop je een oudere videokaart die zo'n uitgang heeft. Hoef je slechts simpelweg een simpel kabaltje met twee CINCH pluggen te trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Of een android-on-a-stick dingetje. En dan de info van een webpage afhalen. Scheelt je ook weer powerpoint licenties ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:30
Even los van het feit van bekabeling en alles.

Plasma TV. Hou je wel rekening met ingebrande letters en dergelijke?
Pagina: 1