[Win 8.1] Prullenbak vraagt niets bij verwijderen bestand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows 8 opnieuw geïnstalleerd en heb zojuist alles geheel up to date gekregen (incl 8.1).

Ik merkte zojuist alleen op dat de prullenbak opeens niet goed lijkt te werken: ook al staat ingesteld dat de prullenbak altijd om bevestiging moet vragen als er een bestand in wordt geplaatst, hij vraagt het simpelweg niet. Al geprobeerd die functie uit- en weer aan te zetten, heb een registry fix geprobeerd en zelfs via de group policy editor geregeld dat 'ie het altijd moet vragen... ja, ook met reboots tussen de pogingen door geprobeerd.

Maar wat ik ook probeer... nada. Het enige wat opvalt is dat 'ie het wel vraagt zodra staat ingesteld dat bestanden meteen definitief verwijderd moeten worden ipv in de prullenbak geplaatst, maar ik wil dat 'ie het ook vraagt op het moment dat ik iets normaal in de prullenbak plaats.

Iemand enig idee?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Die is dus aangevinkt?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZT0GEQ.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Vanzelfsprekend. Maar aan- of uitgevinkt, vragen doet 'ie het niet. Enkel wanneer de optie om bestanden meteen definitief te verwijderen staat aangevinkt, maar die functie wil ik niet gebruiken. Ik wil gewoon netjes iets in de prullenbak deponeren en dat de prullenbak dan netjes vraagt of ik het zeker weet. En dan vervolgens dat het verwijderde bestand netjes in de prullenbak staat.

Maar nee... dat gebeurt dus niet. Ik gooi iets in de prullenbak en het komt er meteen in terecht, zonder dat er iets gevraagd wordt...

Geen idee waarom deze functie opeens niet meer werkt zoals het hoort. Ik heb geen rare dingen uitgespookt vantevoren, zoals in het register wroeten ofzo...

UPDATE -- OPGELOST: Lag blijkbaar aan mezelf. Alhoewel ik me niet kan herinneren het eerder gezien te hebben, is het simpelweg zo dat Windows niets vraagt als ik een bestand de prullenbak insleep. Hij vraagt het wel als ik een bestand selecteer en dan DELETE indruk (of via het rechtermuisknopmenu er voor kies het bestand te verwijderen). Toch apart dat het geheugen je zo in de steek kan laten, want voorheen was dat blijkbaar ook al gewoon zo. Tsja :+

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 15-12-2013 23:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe