CPU Requirement analyse voor home server

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 16:38
Hello Tweakers,

Ben momenteel mijn homeserver aan het plannen voor in mijn eigen plekje. Het OS zou FreeNAS worden, met een 12-tal schijven. Hierop zou ik 4-5 jails willen draaien. Filesysteem ZFS en dual Gigabit poorten. Ik zou graag een stevige throughput voor thuis willen hebben. Applicaties:
  • Serviio
  • OwnCloud
  • Newznab
  • MusicBrainz mirror
  • Sabznd
  • CouchPotato
  • Sickbeard
  • Headphones
  • VPN Server
  • Apache server voor homeprojectjes
Ben momenteel bezig met de stukken te kiezen en had volgende CPU op het oog: Intel Xeon 1230v2.
Zag mij er een behoorlijk goede CPU uit voor de job. Echter heb ik nog geen ervaring met een dedicated server opzetten, en ben ik bang dat ik misschien wel een veel te krachtige CPU zou kopen. :+

Intel Xeon 1230v2 is een 4-core CPU op 3.4Ghz, met AES-NI en throttling tot 3.7Ghz. Lang leve Intel Speedstep! 8)7 TDP van 69W.

Daarom graag jullie mening over deze CPU voor mijn gebruik, en of jullie iets anders zouden pakken.

Thanks & Greets! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nindustries op 15-12-2013 22:12 . Reden: Wat CPU info bijgezet ]

~ beware of misinformation.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in (Component)aankoopadvies.

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Move PMG -> CAA en dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.