Beste tweakers,
Ik werk momenteel op een 5 jaar oude laptop, die door het ophopen van stof ondertussen vrij luidruchtig is. Gamen wordt ook steeds moeilijker, bijvoorbeeld crusader kings II spelen gaat heel traag en happert regelmatig.
Tijd voor een upgrade dus, en aangezien deze laptop nooit van plaats verhuist zou ik nu graag een desktop bouwen. Het is de allereerste keer dat ik een pc bouw dus bij deze zou ik graag toch wat feedback hebben op mijn samengestelde systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All-round pc voor surfen, multimedia, software/web development en gamen. Ik ben geen grote gamer en meestal geen FPS, vb. crusader kings II, civilization V, Total War series, etc. Al heb ik vrienden die momenteel BF4 aan het spelen zijn, dus misschien dat ik wel wil meedoen, maar alles op ultra is dan niet direct noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had niet echt een budget in gedachten. Ik wil gewoon geen zotte kosten maken voor dingen die ik niet ga gebruiken. Laten we zeggen 1500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zo goed als niets, het enigste dat ik heb is een goede muis en koptelefoon en ik krijg misschien een toetsenbord voor kerstmis. Daarnaast heb ik een aantal externe hard schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, processor, videokaart, geheugen, opslag, koeler, en een scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, maar ik wil wel kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Neen, dit is echt geen ambitie van mij. Mede omdat het geluid belangrijk is.
Hier alvast het systeem dat ik tot nu toe heb samengesteld.
De vragen waar ik nog mee zit:
Alvast bedankt,
Lieven
Ik werk momenteel op een 5 jaar oude laptop, die door het ophopen van stof ondertussen vrij luidruchtig is. Gamen wordt ook steeds moeilijker, bijvoorbeeld crusader kings II spelen gaat heel traag en happert regelmatig.
Tijd voor een upgrade dus, en aangezien deze laptop nooit van plaats verhuist zou ik nu graag een desktop bouwen. Het is de allereerste keer dat ik een pc bouw dus bij deze zou ik graag toch wat feedback hebben op mijn samengestelde systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All-round pc voor surfen, multimedia, software/web development en gamen. Ik ben geen grote gamer en meestal geen FPS, vb. crusader kings II, civilization V, Total War series, etc. Al heb ik vrienden die momenteel BF4 aan het spelen zijn, dus misschien dat ik wel wil meedoen, maar alles op ultra is dan niet direct noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had niet echt een budget in gedachten. Ik wil gewoon geen zotte kosten maken voor dingen die ik niet ga gebruiken. Laten we zeggen 1500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zo goed als niets, het enigste dat ik heb is een goede muis en koptelefoon en ik krijg misschien een toetsenbord voor kerstmis. Daarnaast heb ik een aantal externe hard schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, processor, videokaart, geheugen, opslag, koeler, en een scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, maar ik wil wel kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Mijn computer gaat in de woonkamer komen, dus lawaai is een belangrijke factor voor mij. Liefst zo stil mogelijk.
- Door lange tijd met de laptop te werken heb ik best wat externe opslag. Een grote interne HD is daardoor niet echt noodzakelijk. Meestal zie ik de combinatie van 256GB SSD met een 2TB HDD, ik ben in mijn build voor een 500GB SSD gegaan, voor de goede middenmoot of is dit overdreven? Mijn laptop heeft maar 160GB maar dit is echt wel veel te weinig.
Neen, dit is echt geen ambitie van mij. Mede omdat het geluid belangrijk is.
Hier alvast het systeem dat ik tot nu toe heb samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Asus H87-PRO | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G | € 173,04 | € 173,04 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 77,20 | € 77,20 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 230,- | € 230,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,80 | € 36,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 284,90 | € 284,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.195,99 | |
De vragen waar ik nog mee zit:
- Gaat alles in mijn behuizing passen?
- Gaat de desktop stil genoeg zijn? Kan ik heb nog stiller maken, met een andere case of zo?
- Opinies over de prijs/kwaliteit van de video kaart?
Alvast bedankt,
Lieven