shared folders voor lanparty

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey, ik wou graag het volgende instellen:

dataserver met verschillende gedeelde mappen waar het mogelijk moet zijn dat mensen kunnen lezen zonder wachtwoord in te vullen. Het moet echter wel mogelijk zijn voor mijzelf om met wachtwoord aan te melden en volledige rechten te hebben en toegang tot een aantal prive shares zoals mijn documenten en dergelijke.

Ik heb momenteel: het vinkje shares met wachtwoord beveiligen, uit geschakeld. de rechten aangepast naar behoren voor "everyone" en mijn prive account voor het aanmelden...dat zou het ver moeten zijn toch?

hoe kan ik me aanmelden op de gedeelde mappen zodat ik wel alle rechten heb?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zie geen os maar dat terzijde

- Gebruiker opgeven met het inloggen
- identiek account (naam & passwoord) op je andere machine aanmaken

Iperf

• sander.jansen
was dat idd vergeten...op de server staat windows 7 en mijn andere 2 pc's windows 7 en 8.1...

dat verklaard ook waarom mijn andere windows 7 computer wel werkt en mijn 8.1 niet...die heeft mijn e-mail als gebruikrsnaam.. microsoft met zn aanmelden -.-

bedankt voor de snelle reactie...ik ga eens even wat proberen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
FTP is hiervoor specifiek ontwikkeld. Vroeger gebruikten we ook wel DC++ om bestanden uit te wisselen op lan-party's :).

My favorite programming language is solder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger? Op vrijwel iedere lan waar ik kom draait nog steeds een DCserver, het is nog steeds een van de makkelijkste manier om makkelijk door files te zoeken over meerdere systemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een normale windows client kan zal ook niet meer dan 10 verbindingen accepteren

Iperf

• sander.jansen
ik had idd ook airdc draaien...ftp is een optie maar had ook graag een gewone windows share...

window sshare staat standaard op 20 verbindingen??? kan hier gewoon invullen wat ik zou willen lijkt me...

en ik kan mijn windows 8 account (mijn email adres) niet aanmaken op mijn windows 7 server...gezien de speciaale tekens...imand een idee?

EDIT:
heb windows 8 maar een lokaal account gegeven voor nu...alles lijkt zover te werken...vogel me wel een andere keer uit hoe alles in te stellen met online account anzo

[ Voor 20% gewijzigd door sander.jansen op 15-12-2013 23:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sander.jansen schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:03:
window sshare staat standaard op 20 verbindingen??? kan hier gewoon invullen wat ik zou willen lijkt me...
Invullen kan, maar werkt niet. limiet is hardcoded.
meer dan 20 = Server variant van OS kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2013 16:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 16:00
Ik zou IIS installeren en via http delen. Is in mijn ervaring veel gemakkelijker. IIS kun je via Control Panel installeren. Ik dacht wel dat je de pro versie van windows moet hebben, anders kun je kiezen voor Apache.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Misschien een idee om FreeNas te installeren? Of moeten er meer services op de server draaien? Een willekeurige Linux distributie is ook niet zo lastig om hiervoor in te zetten!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien is het handig als je je eerst eens verdiept in de mogelijkheden en onmogelijkheden van het systeem wat je wilt gebruiken ?
Onthoud goed dat tweakers geen helpdesk is waar we je aan het handje meenemen, probeer eerst zelf eens iets en als dat niet lukt zoek dan eens op hoe Windows met shares en rechten om gaat.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1