Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
www.nu.nl/film/3654833/acteur-peter-otoole-81-overleden.html
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RQA_ldX0VI0]
De ster uit een van mijn favoriete films (Lawrence of Arabia), maar als Koning Henry II (in Becket en Lion in Winter) was hij onovertrefbaar.

Mooie uitspraak over O'Toole's rol als LoA: als hij nog mooier was geweest, dan had de film Florence of Arabia genoemd moeten worden (Noel Coward). Acht (!) keer genomineerd voor een Oscar, acht keer mis (altijd een bruidsmeisje, nooit de bruid), maar na eerder weigeren toch een ere-Oscar gekregen.

Grappig: toen Richard Harris (Dumbledore!) overleed, werd er aan O'Toole gedacht als de volgende Dumbledore. O'Toole schijnt geweigerd te hebben, omdat Harris O'Toole een bagger-acteur vond ;)

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 15-12-2013 21:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Een van de groten is niet meer... ik ben nooit weg van hem geweest, en daarom (of juist daardoor?) heb ik weinig van zijn grote werken gezien. Wel vaak in kleinere rollen waar ik hem nogal eens vond overacten. Toch maar eens een paar van zijn genomineerde rollen bekijken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd ken ik hem alleen van Lawrence of Arabia en The Last Emperor, Meteen wel twee films die hem nog lang op de schermen zullen laten schitteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zie dit nieuws pas, ook door XXXX topic trouwens en voor de rest eigenlijk ook helemaal niks gezien op tv over zijn overleden.
Een goede acteur die toch altijd wel in typische en vooral historische filmrollen te zien was.
Caligula bijvoorbeeld maar ook High Spirits is een leuke film.
Voor mijn gevoel heeft hij in veel meer films gespeeld maar het blijken er uiteindelijk maar 68 te zijn geweest.

"When you grow up your heart dies"