Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond iedereen! Ik heb een vraagje, ik wil graag beginnen met analoog gaan fotograveren, nu is mijn vraag: wat is een goed toestel om mee te beginnen?

Ik fotografeer al een aantal jaren met digitale spiegelreflexen zoals de nikon d5100/7100 en nikon d800, zowel voor hobby als voor wat meer professioneel werk. Dit zal ik ook zeker blijven doen, alleen de charme van analoge apparatuur trekt me enorm.

Ik heb een budget van ongeveer 50,- (niet echt veel, ik weet het, maar het moet gewoon een introductie zijn). Het is vooral voor de fun en nouja, ik denk dat het me overall kwaliteiten kan verbeteren.

Ik zelf zit te denken aan een Minolta/Olympus body, maar ik heb niet echt een idee van wat nou echt goed is voor dat geld, daarom ook mijn vraag. Ik heb geen hekel aan andere merken en sta dan ook overal voor open. Wat ik vooral wil fotograferen? Landschappen, maar ook portretten als het moet, eigenlijk van alles. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag. Ik hoop dat mijn start post duidelijk genoeg is.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bestaan er geen analoge Nikon-dslr's waar je je huidige collectie lenzen mee kan blijven gebruiken?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 22:29
Zeker de D7100 is goedgeschikt om oudere lenzen te gebruiken. Het probleem bij nikon is dat die oudere toestellen nogal duur zijn, omdat vooral de lenzen nogal wat waarde hebben, die kunnen nog steeds op digitale nikons gebruikt worden. Let vooral op de batterij. Heel wat oudere toestellen gebruiken een kwikbatterij die nu niet meer te krijgen zijn. Er zijn vaak wel alkaline of andere varianten, maar voor de lichtmeter maakt dat wel een groot verschil. Met dat budget zou ik ook uitkijken naar bijvoorbeeld een OM-2, de OM-1 heeft dat batterijprobleem. Voor de OM-2 vind je ook heel gemakkelijk op ebay nieuwe light seals, zo weet je zeker dat je geen lichtlekken hebt. Zoek eens op marktplaats wat er allemaal in je omgeving te krijgen is zou ik zeggen. Pas met camera's uit de jaren '80 een beetje op, daar zitten wel wat modellen bij die geen volledige controle geven. Bij de canon T50 kan je zo bijvoorbeeld niet zelf je sluitertijd instellen. (automatisch of 1/100ste).

[ Voor 27% gewijzigd door Teun_2 op 15-12-2013 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Olympus OM-2 had ik zelf ook gevonden die komt er wel goed vanaf bij veel review site's. Het gaat mij er om dat het voor mij een leer proces is en dat er zoveel mogelijk handmatig is in te stellen in plaats van al dat automatische gedoe. Ik stel bij m'n digitale camera's ook het liefst alles handmatig in, dat is toch de charme van fotografie vind ik.

Qua lenzen, tsja .. je hebt een punt Tobias, alleen maakt het me echter niet uit of ik m'n nikon lenzen kan gebruiken. Ik zou mocht ik echt goeie lenzen tegenkomen altijd nog adapters kunnen kopen zodat ik ze op m'n nikon kan gebruiken. Ik wil gewoon niet vast geroest zitten aan één merk omdat het makkelijker is. Ik wil het gewoon proberen en als ik er wat meer ervaring mee heb, komt er sowieso wel een beter toestel.

• Teun_2
Je kan geen andere lenzen via een adapter gebruiken op nikon. De mount van nikon staat nogal ver van de sensor/film. Andersom (bikonlens op pentax/canon/sony) gaat wel. Je zou ook eens kunnen kijken naar een ragnefinder ofzo. Als het voor te experimenteren is, lijkt dat ook wel leuk om er op die manier kennis met te maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Teun_2 op 15-12-2013 21:26 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoe simpel wil je het hebben? Wil je een analoog die alsnog automagisch scherpstelt, of wil je alles zelf moeten doen, alleen geholpen door twee ledjes die aangeven over of onder belicht? Of wil je een half gaar wijzertje hebben wat min of meer laat zien hoeveel licht je hebt?

Ik pruts zelf nog regelmatig met mijn oude Zenit toestellen. Vreselijk simpel, niks automatisch, maar erg veel genoeg doening. Een Zenit-E is niet heel duur, maar heeft een waardeloze lichtmeter, een Zenit 12XP is nog wat goedkoper, en zelfs ietsje luxer door de betere lichtmeter.

Die dingen gebruiken m42 lenzen, die spotgoedkoop op rommelmarkten en marktplaats staan. Ik heb via marktplaats eens 2 leuke zoomlenzen en een 300mm Vivitar lens gekocht.

Zenits zijn natuurlijk compleet anders dan je Nikons, maar ze hebben ook wel hun charme. Lekker simpel en degelijk.

People as things, that’s where it starts.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn zusje heeft nog een heel weinig gebruikte Nikon liggen, die ze niet gebruikt. Ik zal haar eens vragen haar het typenummer van dat apparaat. Als dan de lensen uitwisselbaar zijn met je digitale Nikon heb je toch een aardige set lijkt me.
Na een appje heen en weer blijkt dat ze het toestel écht gisteren op de bazaar in Utrecht heeft verkocht.

[ Voor 19% gewijzigd door sypie op 15-12-2013 21:42 ]

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
http://www.ebay.nl/itm/Ni...ash=item58a685dc53&_uhb=1

Nikon F75,

werkt met alle Nikon FX lenzen, incl die met VR.

Wikipedia: Nikon F75

8)

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:10:
De Olympus OM-2 had ik zelf ook gevonden die komt er wel goed vanaf bij veel review site's. Het gaat mij er om dat het voor mij een leer proces is en dat er zoveel mogelijk handmatig is in te stellen in plaats van al dat automatische gedoe. Ik stel bij m'n digitale camera's ook het liefst alles handmatig in, dat is toch de charme van fotografie vind ik.

Qua lenzen, tsja .. je hebt een punt Tobias, alleen maakt het me echter niet uit of ik m'n nikon lenzen kan gebruiken. Ik zou mocht ik echt goeie lenzen tegenkomen altijd nog adapters kunnen kopen zodat ik ze op m'n nikon kan gebruiken. Ik wil gewoon niet vast geroest zitten aan één merk omdat het makkelijker is. Ik wil het gewoon proberen en als ik er wat meer ervaring mee heb, komt er sowieso wel een beter toestel.
Konica Autoflex?
Een keer wat anders dan een nikon of canon, de lenzen zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar voor lage prijzen voor 50€ heb je wel een goede camera en een uitstekende 50/1.7. of 50/1.8 52/1.8 etc :)
Zenit EM/12xp/3m(m39) is ook erg leuk en erg analoog :)
Afbeeldingslocatie: http://www.suaudeau.eu/memo/collection/rfl35/Konica_autoreflex_T.JPG

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Verwijderd

Topicstarter
Aah, nou nog steeds geen ramp dat die lenzen niet bruikbaar zijn voor Nikons, heb al een aardig lenzen arsenaal en genoeg om te kiezen op die camera's, dus dat zal niet zo'n punt zijn.

Ik wil het liefst alles handmatig kunnen instellen, omdat ik denk dat ik daar veel van kan leren. Dat is voor mij het belangrijkste.

En laat ik even voorop stellen, dat ik al jullie hulp heel erg waardeer!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 22:36 ]

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Mijn voorkeur zou een pentax zijn. De ME als je een halfautomaat wilt (diafragma voorkeur), of de MX als je volledig manueel wilt.

Kost tegenwoordig niets meer, voor 50 euro heb makkelijk een leuke set, waardoor hij ook niet perse met je nikon lenzen hoeft samen te werken maar er prima naast kan.

Verder zijn ze niet stuk te krijgen, volledig van metaal, erg compact, veel gebruikt (en dus ook groot aanbod tweedehands) en zijn de lenzen ook goed (die met SMC coating).
De zoeker is echt een feest vergeleken met moderne dslr's.

Ik heb zelf ook nog een canon eos 30, een anologe "moderne" slr wat eigenlijk een analoge versie is van de canon 60D. Het nut daarvan zie ik echt niet meer in en ik gebruik hem dan ook nooit meer. Voelt en werkt als een dslr zonder de voordelen.

Leica MM + Sony A9

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Zelf wordt ik best wel blij van m'n Pentax Spotmatic, M42 mount zodat andere lenzen echt geen geld kosten. Maar hou er rekening mee dat als je het echt manueel wil doen je een camera zonder lichtmeter moet hebben, anders is het precies hetzelfde als een camera op de A of S stand, maar dan met een metertje dat je in het midden moet houden, of je kan de batterij eruit laten.

De SMC Takumar 50mm F1.4 is trouwens ook een heel fijn lensje om mee te werken.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Tjah, Nikon heeft wel degelijk mooi analoog spul. Heb zelf sindskort een F3, die heeft geen autofocus en kan volledig manueel bedient worden maar met de juiste objectieven ook in a stand.
Je kan ook verder terug met de F2, de F etc.

Daarnaast heb ik een Om-1, ook een prima ding en met bosjes verkrijgbaar, ook Om-2 schijnt fijn te zijn. Ook Canon heeft leuk oud spul, ae-1, a1, f1.

Kortom keuze genoeg. Wil je echt manueel te werk of moet het een relatief moderne SLR zijn, die vraag staat al open.
En dan de rest nog zoals ook hierboven al wel ter sprake komt.
Benieuwd waar je keuze op gaat vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om alle vragen te beantwoorden. Het moet zo analoog mogelijk zijn, op die manier leer ik er denk ik het meest van. Ik heb geen probleem om met een externe lichtmeter te werken als dit zou moeten en nouja, het zou fijn zijn als ik gewoon zo veel mogelijk handmatig kan instellen.

Kijk, een beetje hulp mag best wel, dus als er dingen automatisch in te stellen zijn is het prima, zolang het ook maar handmatig kan. Het gaat mij erom dat het een robuust toestel is en ook een beetje goed is mee te nemen, al zit dit volgens mij wel goed in tegen stelling tot die geweldige digitale spiegelreflexen van tegenwoordig.

De camera hoeft absoluut niet nieuw te zijn verder, ik vind die oude modellen juist heel veel charme hebben. Ik wil absoluut geen "moderne' analoge dslr, moderne apparatuur heb ik inmiddels al genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 00:21 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00

Jazzper

BB4E^Guerilla

Neem toch lekker Nikon!
Met dat budget prima haalbaar. Grossier er zelf in en moet oppassen niet heel Marktplaats leeg te kopen.
Voor dat budget denk ik aan F75, F80, met mazzel F90x, F801/N8008, F601/N6006, maar klassieker kan ook zoals FG, FM, etc.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

F90x http://link.marktplaats.nl/736206892
F801 http://link.marktplaats.nl/754579833
EM (helaas alleen Av, maar mooi ding en fijne lens erbij) http://link.marktplaats.nl/755465550
F80 http://link.marktplaats.nl/755288012
F90 http://link.marktplaats.nl/748957228
F90 http://link.marktplaats.nl/752956632
FE http://link.marktplaats.nl/743621232
FM http://link.marktplaats.nl/752137976

Klassieker zoals FE met wat primes is eigenlijk het leukst. Wil je nog enigszins luxe dan is F801/F90/F75 ok. Met meer budget weer leuker spul zoals F2/F3/F100

Eventuele overweeg ik een FG te verkopen. Heb er twee (silver en black)

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 16-12-2013 00:40 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:19:

De camera hoeft absoluut niet nieuw te zijn verder, ik vind die oude modellen juist heel veel charme hebben. Ik wil absoluut geen "moderne' analoge dslr, moderne apparatuur heb ik inmiddels al genoeg.
Ik zou dan kijken naar een beetje mooi jaren 70 ding. Nikon F2 is misschien wel leuk omdat je zelf ook al nikon glas hebt liggen, maar wel ruim boven je budget. De Nikon F4 is echt een tank en doet alles manueel of automatisch afhankelijk van wat je wil(ook boven je budget).

De Olympus OM lijken alom geliefd, maar ik heb er nooit 1 gebruikt. Van de Zenith's zou ik zelf ver weg blijven, die dingen zijn echt verschrikkelijk. Contax maakte ook mooie dingen, SLR bodies zijn iets boven je budget, het goede glaswerk ver daarboven. Zelf ben ik een beetje een Pentax fanboy, link

Is het misschien niet leuker om je budget op te trekken naar een euro of 250 en een middenformaat camera te kopen? Een Mamiya 645 hoeft niet veel te kosten.

Maar je hoeft niet alleen naar SLR's te kijken, zo'n ding is ook leuk of een andere rangefinder met een vaste lens(de japanse zijn wel betaalbaar). Wil je het echt ouderwets gaan doen, dan zijn de oude inklapbare 6X6 camera's wel leuk. Geen afstandsmeting, geen lichtmeter

[ Voor 16% gewijzigd door Exphy op 16-12-2013 01:28 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-01 16:07
Een uitdaging zal het zijn als je een "systeem" wilt. Een camera alleen is natuurlijk niet voldoende en dan komt de vraag hoe het met het glas zit, wat wil je daarmee en hoeveel heb je er voor over. Het nadeel is namelijk dat ook oud glas sinds de systeemcamera's populair geworden zijn opeens ook weer een stuk duurder zijn geworden. Nu de A7 van Sony erbij gekomen is wordt het oude FF-glas nog interessanter en misschien wel duurder. Nieuw beginnen met oud glas kan dan een duur experiment worden. Het bij Nikon houden lijkt dan een voor de hand liggend alternatief.

Het ligt er een beetje aan of je het echte analoge gevoel wilt hebben of niet. Anders gevraagd, moet er AF op zitten of niet...
Veel oudere camera's hebben een batterijprobleem en zitten met exotische soorten te werken die je bijna niet meer tegenkomt. Dat kan een beperking zijn.

Vooropgesteld dat je over Nikon objectieven beschikt met een diafragmaring zou ik zelf voor de FM of FM2 gaan. Doen het altijd, ook zonder batterij, en zijn geweldige camera's. Over retro gesproken, die nieuwe Nikon ziet er niet voor niets een beetje uit als een FM.... Een FA zou ook nog kunnen, dan heb je ook nog een automaat er bij als dat moet en kun je je nieuwe objectieven nog blijven gebruiken, maar die heeft wel weer een batterij nodig.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hij is al gereserveerd maar zoiets was top geweest
http://link.marktplaats.nl/751633519

FG is fijn en de 50mm 1.8 van de Nikon E series is super licht en goed. Was een toplens met een budgetlabel.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Als je Nikon lenzen wilt blijven gebruiken, zou ik zeker naar cameras als de F100, F90x, F75 etc kijken. Dan kun je G lenzen en evt. VR lenzen aan.

Wil je iets oud analoogs, dan kom je bij de FM(2), FA(2), FE etc uit.

Dan kun je wellicht goedkoper iets vinden van Olympus, Pentax etc wat erg goed is, met de nodige lenzen.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, AF is absoluut niet nodig. Het merk maakt me absoluut niets uit, omdat ik niet persé m'n nikon lenzen hoef te gebruiken, dit zijn toch veelal de wat modernere lenzen, zonder diafragmaring.

Kijk, ik wil gewoon een goedkoop toestel wat goed werkt. Daar wil ik eerst alles uit halen voordat ik ga kijken naar een duurder/beter model. Vandaar ook het lage budget.

Modellen die wat mij betreft mogelijk zijn:

Nikon FG
Olympus OM-10
Olympus OM-2
Minolta XG-1
Nikon EM
Canon AE-1
Pentax ME

Deze passen allemaal binnen m'n budget en zijn goed te krijgen met eventueel lenzen erbij.

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Voor de ervaring die je gaat beleven maakt het in mijn ogen dan niet uit wat je koopt. Elk hierboven genoemt model kan je de oude manuele manier van werken geven, dus dan is het een kwestie van wat is er voor handen.
Kijk gewoon naar de praktische zaken als wel accutje gaat er in en kan ik di enog krijgen tegen welke kosten etc. Kijk naar het matglas wat er standaard in zit wat meeste bij je past etc.

bezoek het analoog fotoforum eens, staan soms ook leuke dingen te koop en vaak nog gebruikt door de verkoper dus geen handelaar die iets doorzet op MP.
Succes!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-01 17:04
Let wel op: bijvoorbeeld de Pentax ME is een semi-automaat. Hier moet je het diafragma zelf instellen, maar de sluitertijd is automatisch. De Olympus OM-10 heeft geloof ik iets vergelijkbaars, alleen is daar een adapter voor waar je wel de sluitertijd kan instellen. Ik weet niet of dit het geval is bij een van de andere camera's.

Ik ben zelf ook wat aan het rondneuzen voor een "oude" analoge camera. Er ligt hier een Pentax ME, waarvan de transporthendel vast zit. Ik vertrouw mezelf echter niet genoeg om er zelf mee aan de gang te gaan en zoek eigenlijk dus zelf ook naar een volledig manuele camera. Een ander leuk Pentax model schijnt de K1000 te zijn. Verder nog succes met het zoeken!

[ Voor 35% gewijzigd door Bart[Spiral] op 16-12-2013 15:41 ]

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:07:
Neen, AF is absoluut niet nodig. Het merk maakt me absoluut niets uit, omdat ik niet persé m'n nikon lenzen hoef te gebruiken, dit zijn toch veelal de wat modernere lenzen, zonder diafragmaring.

Kijk, ik wil gewoon een goedkoop toestel wat goed werkt. Daar wil ik eerst alles uit halen voordat ik ga kijken naar een duurder/beter model. Vandaar ook het lage budget.

Modellen die wat mij betreft mogelijk zijn:

Nikon FG
Olympus OM-10
Olympus OM-2
Minolta XG-1
Nikon EM
Canon AE-1
Pentax ME

Deze passen allemaal binnen m'n budget en zijn goed te krijgen met eventueel lenzen erbij.
Olympus heeft mooie camera's en objectieven gemaakt Ik heb zelf de Olympus OM1n.

Op Marktplaats een Olynpus OM2 gesignaleerd http://link.marktplaats.nl/712521560

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Xfile
Teun_2 schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:03:
Let vooral op de batterij. Heel wat oudere toestellen gebruiken een kwikbatterij die nu niet meer te krijgen zijn. Er zijn vaak wel alkaline of andere varianten, maar voor de lichtmeter maakt dat wel een groot verschil. Met dat budget zou ik ook uitkijken naar bijvoorbeeld een OM-2, de OM-1 heeft dat batterijprobleem.
Batterij probleem is op te lossen met een adapter http://www.buhla.de/Foto/batt-adapt-NL.pdf
Ik heb deze adapter al een paar jaar in gebruikt voor de Olympus OM1n.

• Teun_2
Ja ik ook, maar die kost al snel de helft van zijn budget. Dan lijkt het me toch gemakkelijker om naar een andere camera te kijken.

• Xfile
Teun_2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:08:
Ja ik ook, maar die kost al snel de helft van zijn budget. Dan lijkt het me toch gemakkelijker om naar een andere camera te kijken.
Prijs van de adapter valt mee: 15 euro inclusief verzendkosten.

Nikon F801 lijkt me een goede optie: goede camera en voor weinig geld op marktplaats te vinden.
Ik lees net dat de F801 geen AF-S lenzen aan kan http://photo.net/nikon-camera-forum/00FwH1

[ Voor 23% gewijzigd door Xfile op 16-12-2013 17:22 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

De F801/N8008 is jaren mijn vaste camera geweest (1999-2008). Heerlijk apparaat. Heeft ook een keer een val van 1,5 meter op grindtegels overleefd. Had hem gewoon met AF-s lenzen hoor. In de categorie modernere analoge camera's onwijs veel bang for buck.

Ik heb ook nog wel een OM-10 in mint condition voor weinig voor je. Verder geen lenzen bij. Wel verse batterij.

Edit; ik heb het nagekeken en heb geen AF-s op die 8008 gehad. Alleen maar AF-D lenzen zoals de 35-80mm en 70-210 sigma zoom. Ik had nog wel een coole gimmick; van een architect een matglas met lijnen overgenomen. Werkte altijd lekker. Heb hem nog maar ding heeft ooit een jaar met crappy batterijen liggen rotten. Het zuur heeft hem de nek omgedraaid. Was toevallig vandaag nog aan het kijken voor een nieuwe voor all times sake. Zag een mooie voor €17,50 bij kringloop maar wilde de s uitvoering.
Hier nog coole link: http://n8008hq.tripod.com/main.html
Zo'n prosumer, zware, zwarte joekel van een nikon voor 15-25 euro krijg je alleen bij de 801.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazzper op 16-12-2013 20:23 ]

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Weet je wat goedkoop is? Een Pentax MZ-7 body. Ik weet er niks vanaf behalve dat hij hier stoffig ligt te worden.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Verwijderd

Topicstarter
De keuze is uiteindelijk gevallen op niet één camera, maar gelijk 3. De verkoper wilde er erg graag vanaf wegens uitdunning van z'n verzameling en ik kon ze dan ook alle 3 voor 30,- overnemen. Het gaat om de Minolta XG-1, Minolta X300 en Minolta X700 met 50mm 1:2, 50mm 1:7 en 28mm 3:5 lenzen.

Ik heb de camera's uitgebreid mogen testen en we hebben meteen wat foto's ontwikkeld, die zagen er goed uit, dus ik denk dat ik voor dat geld zeker een mooie deal heb.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Gefeliciteerd, veel plezier ermee. de 50/2 en 1.7 zeker leuke lenzen, de camera's en de 28mm heb ik geen ervaring mee :P

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Pagina: 1