Nieuwe voeding systeem

Pagina: 1
Acties:

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 14:25
Graag wil ik advies wat voor voeding ik het beste kan kopen. Momenteel draai ik op een Zalman ZM600-HP van 2.5 half jaar oud echter deze trekt het volgens mij niet meer met de HD7970 tijdens zware games of benchmarks, computer valt uit en restart zichzelf als het te zwaar wordt 8 van de tien keer (had hiervoor een een HD5870 met geen problemen). Voor de 7970 draaide ik ook een milde oc op mn cpu maar die moest ik er meteen al afhalen. De HD7970 heb ik ongeveer een maandje terug aangeschaft.

Specs

Intel I5 2500K
Asus p9p67evo
8gig ddr3 corsair vengeance
Club3D HD7970 XT2 '13s (1100mhz 6000mhz ddr5)
1 dvd writer
1 fancontroller
7 fans 5x120mm 2x140mm
3 HDD
2 SSD's, Samsung 840EVO 250gig en Samsung 830 128gig

Mn voorkeur gaat uit naar Corsair (absoluut geen OCZ!) maar lees dat ze geen hoge kwaliteit componenten gebruiken. Heb goede reviews over de Coolermaster V700 gelezen. Het liefst wil ik een Gold of silver voeding Crossfire heeeeel misschien in de toekomst maar zal eerder een nieuwe kaart kopen dan een tweede er naast plaatsen. Budget rond de 100 euro mag er iets boven zijn maar er onder zou mooi zijn natuurlijk :P

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door dwinzz op 16-12-2013 23:06 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik zou niet een heel merk afschrijven, OCZ verkoopt namelijk ook voedingen die beter zijn dan sommige Corsair voedingen.
De V700 is inderdaad een heel goede voeding voor dat geld, maar ook zwaar overkill voor jouw setup.
De zalman bevat ook componenten die niet heel lang mee zouden kunnen gaan en wat risico in stabiliteit geven. Echter hij is pas 2,5 jaar oud en jouw pc verbruikt hooguit max 500W incl OC (piek), dus ik vraag me af of de voeding het probleem wel is.
http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/402/9
Ninja edit: misschien eens kijken of je de videokaart niet op de rails hebt staan die max 16A kunnen leveren, zie bovenstaande review.

Mocht vervangen toch noodzakelijk zijn:
Ik denk persoonlijk dat een seasonic g550 al voldoende is.
http://tweakers.net/price...;333107;353355/categorie/

Wat is de reden dat je graag een silver of gold voeding wilt? Je kunt namelijk voor veel minder geld ook heel degelijke bronze voedingen kopen, welke dan jaarlijks wat meer kosten in energie maar uiteindelijk ben je na 3-4-5 jaar alsnog goedkoper uit.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 16-12-2013 00:29 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Zou een goeie 620watt niet voldoende zijn? Denk bijv. aan Seasonic.
Volgens mij kom je daarmee een heel eind.

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-02 22:10
De V700 is een uitstekende voeding.
Heb hem in mijn huidige systeem zitten en ook een tijdje in mijn vorige systeem 1 gehad.

Persoonlijk ben ik fan van beetje overcapaciteit voor een voeding. Je weet nooit in hoeverre je in de toekomst kan/gaat uitbreiden. Wie weet kun je ooit een tweede 7970 op de kop tikken en dan is 700watt wel lekker om te hebben.

Al met al doe je met de voorgestelde voedingen geen miskoop. Als optie zou ik nog eens kijken naar de CM Silent Pro Gold 550w. Zeer schappelijk geprijsd, Gold efficiency. En ook niet geheel onbelangrijk, CM is in mijn ogen de meest vriendelijke partij qua garanties en RMA's. Mailtje sturen en vaak wordt er meteen iets geregeld, in de meeste gevallen ook als je geen bon hebt.

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 14:25
Dank u allen voor de reacties. @mitsumark alles zit goed aangesloten net nagekeken dus dat is het probleem niet thanks :) Heb alles voor de rest getest, temps, geheugen, cpu etc doet het prima geen errors dus mn conclusie blijft toch de voeding of misschien de videokaart echter als ik bv COD ghosts draai nergens last van. Maar als ik een game als bv Batman draai of de benchmark van zowel Origins als Arkham city dan lijkt het of de voeding het niet aan kan.(spellen zijn origineel op steam) Heb dit ook al is in een ver verleden gehad met een psu die te weinig ampere op de 12volt rails had. Ik krijg een 700W voeding te leen om het zeker te weten.

Waarom een silver of gold voeding dat is meer een gevoel wat ik er zelf bij heb qua componenten die gebruikt worden en wil eigenlijk niet besparen op een goede voeding. Doe ik op mn overige componenten ook nooit dus dan zeer zeker niet op een voeding. En OCZ heb ik slechte ervaringen mee zowel voeding als geheugen dus dat merk komt er hier niet meer in ;)