Fritz WLAN repeater

Pagina: 1
Acties:

• kneus18
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01-2019
Ik heb een abonnement bij ziggo met de daarbij behorende draadloze modem. Maak ook gebruik van ziggo hotspots.
Hieraan heb ik een sitecom 300 n router gekoppelt.
Nu wil ik het signaal verder in het huis verbeteren met de Frits WLAN repeater.
Telkens als ik dit aansluit begint na enige tijd mijn draadloze apparatuur zoals ipad en smart phones het spoor bijster te raken.
Ik grote probemen om op mijn eigen wii netwerk te komen.
Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit opgelost kan worden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat is 'enige tijd' ongeveer? Het lijkt mij in ieder geval handig om even wat meer te vertellen over je netwerk. Welke apparaten krijgen welke ip adressen bijvoorbeeld? Waar zit de DHCP? En welke problemen ervaar je? Kan je helemaal niet verbinden of kan je wel verbinden maar doet internet het dan niet?

Desktop | Server | Laptop

• kneus18
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01-2019
Met enige tijd bedoel ik een uur of 3.
In het begin pakken de mobiele apparaten het signaal wel op maar daarna niet meer. Het lijkt of ze verward raken welk van de 2 aanwezig signalen van de wifi, die van mijn sitecom router en die van het modem van ziggo ( hotspot).
Wat bedoel je met waar zit de DHCP?
Hoe kan ik zien wat voor een IP adres een apparaat krijgt?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-12 16:03
Hij gebruikt geen router als AP, maar heeft een repeater - of geef je de hint dat hij dit moet gaan doen ipv een repeater gebruiken? :P

TS, vinden de repeater en router elkaar? Is er überhaupt een verbinding tussen de twee? Iets meer basic info helpt meestal :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:50
kneus18 schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:02:
ziggo met draadloze modem
sitecom 300 n router
Nu wil ik het signaal verder in het huis verbeteren met de Frits WLAN repeater.
Hm oke, als ik het nog eens lees heeft ie inderdaad de router al in gebruik.
Toch zou ik beginnen met de Ziggo router weer te gebruiken en de 300N als AP in te stellen.
Dat was mijn impliciete suggestie inderdaad :)

Of eigenlijk die Sitecom én de repeater op Marktplaats en een/twee fatsoenlijke routers kopen.

Wil je verder met de repeater dan helpt idd de precieze configuratie en een iets nauwkeurigere omschrijving/isolatie van het probleem, zoals Jolke aangeeft.
Pagina: 1