Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Khormax
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo,

Thuis hebben we een router staan die draadloos signaal uitzend maar die komt niet ver genoeg om overal in huis een goed signaal te hebben, voor mijn kamer heb ik dit opgelost door een pricewatch: Devolo dLAN 200 AVplus Network Kit te connecten met de router en een stopcontact in men kamer (signaal over de stroom). Nu heb ik een pricewatch: Linksys WES610N aangeschaft en had verwacht dat ik dit kon verbinden met de pricewatch: Devolo dLAN 200 AVplus Network Kit in mijn kamer en deze zou opnieuw een draadloos signaal uitzenden en ik kan terug uit deze router met LAN werken in men pc.

Nu heb ik het probleem dat deze tweede router helemaal niks van draadloos signaal uitzend en de speed op mijn pc is 50% minder geworden gewoon door deze router ertussen te steken.
Iemand enig idee wat ik mis doe? heb al vanalles geprobeerd.

Dank bij voorbaat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan moet je toch even wat meer vertellen over je configuratie.

Hoe heb je het aangesloten en welke instellingen heb je gemaakt, weet je al zeker of je dlan set wel werkt ?

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe ben je tot deze keuze gekomen :?

Trager bedraad internet is simpel te verklaren: als Homeplug powerline meuk (die Devolo dingen) al werkt is de performance doorgaans beroerd.

Geen WiFi ook: die WES610N is geen access point (bedraad naar draadloos) maar een wireless bridge (draadloos naar bedraad). Het. Zendt zelf geen WiFi netwerk uit maar vebindt (als het kan en als je het instelt) met je bestaande netwerk. Exact wat je in jou situatie niet nodig hebt...

Oslik blyat! Oslik!

• Khormax
Die devolo werkte voor men pc zeer goed totdat ik die router er tussen stak, zonder had ik 45mbp/s nu kom ik op zon ~20mbp/s

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Mbps hoop ik? Anders gaat het wel erg langzaam. En bedoel je B of b, maw bit of byte?

Het beste kan je een IP kabel trekken naar een punt dat centraal in huis ligt (of in de buurt van je punt waar je geen bereik meer hebt) en daarop een AP aansluiten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Khormax schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:21:
Die devolo werkte voor men pc zeer goed totdat ik die router er tussen stak, zonder had ik 45mbp/s nu kom ik op zon ~20mbp/s
Lees m'n eerdere post. Dat ding is helemaal geen router, ook geen AP :o

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dus wat er waarschijn gebeurt is dat je "router" die geen router is maar een wireless bridge (de client) in feite een dubbele verbinding maakt zowel via je dlan als je wlan. zo te zien geeft hij de de wlan een hogere prioriteit en werk je op de wireless verbinding.
Als het klopt wat ik zeg kun je je dlan lostrekken en dan merk je geen verschil.

Iperf

• Khormax
Is het ook mogelijk om de dlan de prioriteit te geven want het bereik van de wlan is zeer slecht waar de bridge nu staat

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon je wlan niet verbinden ?

Iperf

• Khormax
Maar een draadloos signaal zal het niet uitzenden toch? wat als ik een UTP-splitter gebruik voor men dlan, de een naar men pc dan de ander naar een AP?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een UTP splitter? :X

Ik denk dat je eens een van twee dingen moet doen:
1) Even de moeite nemen je te verdiepen in de dingen die je probeert te doen.
2) Iemand erbij halen die hier vanaf weet en bereid is jou te helpen.

Wij proberen je te helpen, maar je lijkt weinig te doen met de info die wij geven, je antwoordt alleen maar met oneliners en komt steeds weer met dingen waar je duidelijk zelf nog niet ook maar de basics van bekeken hebt.

Leesvoer voor als je optie 1 wilt aanpakken:
http://www.pcworld.com/ar...e_to_home_networking.html

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1