bij winamp (ook bij andere muziek programma's) zit een venster waar in je kunt zien hoe hard bepaalde tonen gaan. ik heb weel eens gezien op een school in eindhoven dat ze dit met ledjes hadden gemaakt. weet iemand waar ik hier van een schema of zo van kan vinden ???
Elektuur?
Zoek ook 'VU'
Zoek ook 'VU'
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
bedoel je dat ie op de muziek reageert?
dan dit schema :
dan dit schema :
ja zo iets maar dan voor een aantal verschilden toon hoogtens eeen rijtje ledjes zodat je kunt zien dat bijvoorbeeld 100 hz 30 db is dat er dan 3 uit slaan . en bv. 10k hz 80 db is dat die dan 8 ledjes uitslaat. en zo voor een aantal andere toon hoogtens ookOp donderdag 07 juni 2001 16:40 schreef the12be het volgende:
dan dit schema : [afbeelding]
Verwijderd
he verrek kom mijn schema ook overal tegenOp donderdag 07 juni 2001 16:40 schreef the12be het volgende:
dan dit schema : [afbeelding]
is er geen tweaker die op het roc in eindhoven electro afdeling zit. (want daar is ie gemaakt het is de zelfde als ik toen op die school heb gezien). kan hij of zij die schemas nie ff passen. 
ik hou mijn mondje wel dicht tegen de school
Verwijderd
wat voor schema wil ik maak wel een custom schema zegt u het maarOp donderdag 07 juni 2001 19:23 schreef yeadder het volgende:
is er geen tweaker die op het roc in eindhoven electro afdeling zit. (want daar is ie gemaakt het is de zelfde als ik toen op die school heb gezien). kan hij of zij die schemas nie ff passen.
hmmm, ik hoop niet dat daar voor elke "bar" zo'n lm391 4/5 chippie op zit.
dan is het namelijk wel een duur geintje
Verwijderd
hihi nee het kan makkelijker zelfs hangt er maar vanaf hoe veel leds er op moeten komen natuurlijk
vertel, vertel, ben nu toch nog bezig met het modden van m'n kast,
bouw ik er gewoon een radio in
bouw ik er gewoon een radio in
als jij een schema wilt maken zal ik wel ff contact leggen oke ????Op donderdag 07 juni 2001 19:25 schreef sub-zero het volgende:
[..]
wat voor schema wil ik maak wel een custom schema zegt u het maar
mischien kan het schema hier ook online?
heb er ook wel interesse namelijk.
heb er ook wel interesse namelijk.
en het verschil tussen de 3914 en 3915. Ik ga namelijk de 3914 gebruiken voor mijn hdd vu-meter (load meter dus).
if broken it is, fix it you should
de 3914 is bijna 3 piek goedkoperen het verschil tussen de 3914 en 3915
en de 3915 is logaritmisch, maar wat dit inhoud?
heb hier ook de 3914 en die doet het perfect.
Zelf heb ik het schema gebruikt met de LM3914.Op zaterdag 09 juni 2001 22:51 schreef elgringo het volgende:
en het verschil tussen de 3914 en 3915. Ik ga namelijk de 3914 gebruiken voor mijn hdd vu-meter (load meter dus).
Heb nog geen tijd gehad om hem te testen.
Mocht iemand er ook 1 gaan maken, druk dan wel die Opto er tussen.
Anders heb je strax een continu brandend HD ledje

And The Only One
logaritmisch? weet je dat niet? geen wiskunde gehad?
nou dat is iig zo:
ipv 10, 20, 30, 40
tel je nu zo: 10,100,1000,10000
nou dat is iig zo:
ipv 10, 20, 30, 40
oh, op zo'n manier,
maar hoe zit het met dat schema?
maar hoe zit het met dat schema?
Verwijderd
Om dat het geluidsdruk in dB ook logamritmisch is, van 0,1Wrms naar 1Wrms is een enorm verschil, maar van 100Wrms naar 300Wrms is nauwelijks merkbaar.Op zondag 10 juni 2001 02:07 schreef -OverSoft- het volgende:
logaritmisch? weet je dat niet? geen wiskunde gehad?
nou dat is iig zo:
ipv 10, 20, 30, 40
Dus je linieare Vu meter volgt de Watten rms van je versterkers.
En logaritmische volgen de dB van je geluidsinstallatie.
ALLE GELUIDSINSTALLATIES WERKEN LOGARITMISCH !!!
Ik heb vroeger een draagbaar VU metertje gemaakt, mijn klas (middelbaar) keek nogal raar tot ik met een halve mengpaneel naar school komt
Praat geen algabra, algabra en gooi het schema online
And The Only One
Verwijderd
Ik zoek mijn oude elektuur dinges op, search...Op zondag 10 juni 2001 14:48 schreef Diamon het volgende:
Praat geen algabra, algabra en gooi het schema online
Euh mijn scanner is defect,
edit:
mag er ook een printje bij?
mag er ook een printje bij?
hmmm, leuke kruisjes. je kan met geocities niet doorlinken.
maar ik was eigenlijk opzoek naar ander schema :
maar ik was eigenlijk opzoek naar ander schema :
hmmm, ik hoop niet dat daar voor elke "bar" zo'n lm391 4/5 chippie op zit.
zo'n schema dus.hihi nee het kan makkelijker zelfs hangt er maar vanaf hoe veel leds er op moeten komen natuurlijk
Mmmmmm, als je direct naar je link gaat in een nieuw scherm, krijg je: This page is not available.
And The Only One
probber het eens zonder www doet het bij mij altijd als hier foto's van geocities staan
misschien kunnen de mensen die een schema zoude willen ontwerpen hier : http://students.washington.edu/bemerson/stuff.html iets mee
Verwijderd
Velleman heeft er ook één in z'n assortiment; 10 banden met elk 10 ledjes. Maakt onderdeel uit van hun modulaire equalizer. Omdat er gemultiplexed wordt heb je maar 1 IC (2066) nodig wat analyseert. Kost uit m'n hoofd iets van 2 snippen. www.velleman.be
Idd, nu werken de links wel.
Afijn, duurt ook niet lang, voordat ze dit er weer uitslopen.
Ps, Algabra, ben lui, kun je effe aangeven waar wat moet zitten op het printje.
Afijn, duurt ook niet lang, voordat ze dit er weer uitslopen.
Ps, Algabra, ben lui, kun je effe aangeven waar wat moet zitten op het printje.
And The Only One
Pagina: 1