fans heb je al een paar, case ben je mee bezig.
Dus RAM, PSU, SSD of randapparatuur
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dus RAM, PSU, SSD of randapparatuur
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 27-05-2015 12:42 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Er komt geen vloeistof bij. Het lijkt meer te worden door lucht en schuim wat er in komt. Het ziet er inderdaad mooi uit maar niet echt handig voor lucht in het systeem.Joey54 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:15:
begrijp nu niet geheel hoe hij zich nu vult? Maar wel mooi effect
[ Voor 67% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2014 19:01 ]
Beetje showen hoort er toch bijJoey54 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:20:
@Pilatus,
Tnx voor je uitlegMaar dit is dus eigenlijk meer show dan nuttig zoals ik het begrijp
Mooi zo, goed excuus om een foto te postenthomasv schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:47:
[...]
Beetje showen hoort er toch bijkijk naar de rest van de build!
Gamertag: timmie271
Show me your moves.
Ja dit werkt echt perfect zo, Layer is een losse tool die bij Sketchup Pro zit, waarmee je de sketchuptekeningen dus 1op1 kunt printen. Met zelf aftekenen en dan vijlen was het waarschijnlijk niet zo strak geworden.PAPPLE schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:41:
Nice!!! Ook een goede manier om alles lekker precies te doen!
KUTGW!
[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 12-07-2014 22:24 ]
Ik denk dat het misschien wel met deze mod, het heel mooi zou zijn als je glitter in de verf mixed, geeft enorm speciaal effect,dat ik denk dat bij deze mod met zijn flinke vlakken, heel erg goed zal staan.Meelobee schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:18:
Het spuitwerk (Donker Antraciet) komt helemaal als laatste
[ Voor 7% gewijzigd door player-x op 14-07-2014 18:16 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Ja zou kunnen maar is een minder mooie optie, dan loopt er een tube tussen de platen en dat deel wil ik eigenlijk zo clean mogelijk houden.hjkv schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:49:
Kun je niet een gat maken in 1 van de midplates, zodat er een 90 graden fitting tussen past, waarna je tussen de midplates naar links gaat?
ThanksUzuhl schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:49:
Ik heb dus zojuist even heerlijk met een bak koffie je hele log bekeken, prachtig man!
Thanks voor je uitgebreide reactie, tof als er meegedacht wordtplayer-x schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:59:
Dat gaat denk ik gewoon heel slecht werken, maar voor 15 euro plus wat ty-raps kan je een test opstelling maken, want meten is weten.
De opstelling zal nooit ideaal zijn, maar als er "teveel" flow door de video kaarten gaat, kan je het oplossen door de flow door de videokaart blok te belemmeren, dit kan eenvoudig gedaan worden door een plastic schijfje of zo in de flow te plaatsen, alleen zal het bepalen van de juiste dikte veel test werk zijn, om de ideale balans te vinden.
[afbeelding]
Wat ook kan werken, en waarschijnlijk ook gemakkelijker te doen is, is een stukje van het draadeinde van een aansluiting scheef aan een kant af te zagen van 1~4mm? lang, en dan voor de inlet te draaien, totdat je de gewenste flow hebt, dit zal je wel veel test werk koste, maar is ook denk ik de beste oplossing.
[afbeelding]
Deze ring kan je makkelijk tussen de twee compressie fittingen plaatsen, je moet alleen wel even van te voren meten wat er tussen past.
En als de flow nog steeds te laag is, denk er dan aan om twee pompen parallel te zetten maar denk dat dat echt een laatste redmiddel moet/zal zijn.
snelleeddie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:55:
Mhhh is een moeilijke Martijn maar ik heb al mods gezien waar het de zelfde loop is buiten het mobo.
Beste is om even alles aan te sluiten met wat slangen en testen die handel ?
Naar mijn idee is de flow in de gpu blokken al vrij traag, doordat de gpu blokken redelijk veel restictie hebben. Zal het water dan niet de makkelijkste weg gaan volgen en dus naar de 2e gpu gaan? Daar gebeurd dan weer hetzelfde en dus gaat het water naar de cpu? Voor een betere flow kan ik eventueel het mobo blok uit de loop halen.PAPPLE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:55:
allereerst: GEFELICITEERD MARTIJN!!! weer een kleintje erbij die later je prachtwerk kan bewonderen, van harte!
[on-topic]
Ik ben het eens met Alain, testen is een goede optie.
Maar ik vraag het me af of zo'n loop moeite geeft voor een D5, die dingen zijn mega krachtig. En qua temps zal de koelvloeistof een vrij evenredige temperatuur bereiken door de flow in het systeem, vaak zijn er tussen de componenten in weinig echte schommelingen in temperatuur.
Ik hoop dat t kan werken zoals je in je schema hebt staan. Maar testen zullen uitkomst geven.
Het is geen echte draadeinde, maar een pijpje met draad er op, dat je bv uit die 1 euro kostende nippel kan zagen/slijpen.Meelobee schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:19:Dat met het draadeind gaat niet werken, bij mijn gpu blok (net zoals op het plaatje dat jij liet zien) zou ik dan de hele flow belemmeren, en niet alleen voor de gpu.
[ Voor 31% gewijzigd door Meelobee op 27-08-2014 16:12 ]
Nee je maakt geen restrictie voor de rest van de loop, daar als je bv plastic gebruikt dat 1mm dik is, dan valt/ligt dat onder of is ongeveer met de binnen diameter van de fitting, en 0.5mm is het zeker onder de ID van de fitting.Meelobee schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:07:
Je blijft namelijk voorbij gaan aan het feit dat als ik daar een restrictie maak
[ Voor 9% gewijzigd door player-x op 27-08-2014 19:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Gizzy op 28-08-2014 09:34 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Ah duidelijk zo, met je laatste plaatje snap ik wat je bedoeld, is misschien wel een goeie optieplayer-x schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:01:
[...]
Nee je maakt geen restrictie voor de rest van de loop, daar als je bv plastic gebruikt dat 1mm dik is, dan valt/ligt dat onder of is ongeveer met de binnen diameter van de fitting, en 0.5mm is het zeker onder de ID van de fitting.
[afbeelding]
En zelfs als het een beetje een restrictie zou zijn is het nog niet zo erg, daar alles boven een binnen diameter van 8mm een verwaarloosbare druk verlies geeft qua prestaties, en boven de 10mm het echt totaal verwaarloosbaar is.
6.35mm quick fit = 50.11C
8mm barbed = 49.74C
8mm quick fit = 49.31
9.6mm barbed = 49.25C
9.6mm quick fit = 49.04C
11.1mm barbed = 49.01C
12.7mm barbed = 49.00C
Bron
Het water gaat niet 2x door de gpu's, links op de tekening gaat het water erin, rechts komt het eruit. Voor de temperatuur van de loop maakt het niet uit, die wordt toch overal hetzelfde. (Het is niet zo dat water na de gpu veel warmer is als voor de gpu.) (nb, ik ben geen leek op dit gebied, maar ik heb enkel twijfels over de loop zoals voorgesteld in het plaatje.)Gizzy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:31:
Wat betreft de loop van de waterkoeling zie ik nog een issue, kan zijn dat ik me vergis, maar je kan het water niet 2 keer door je kaarten laten lopen zoals je het nu getekend hebt?
Ik denk dat je dan geen goede flow krijg in je GPU's als het water twee kanten op stroomt door het blok, dan denk ik dat je in het midden geen flow hebt en dat is ongeveer waar de ribben zitten, maar dat is even mijn idee.
Misschien dat er sli connectors van EK zijn die kunnen helpen. Bij de vorige waterblokken hadden ze sli connectors die voor parallele stroom of sequentiele stroom zorgden, maar dan ben je het idee met de buisjes weer kwijt.
Je zou kunnen proberen om buisjes aan te brengen voor de looks, en de buisjes gewoon aan de einden dichtmaken, maar dan stroom er weer een water doorheen, de buisjes vullen alvorens af te sluiten zou nog kunnen?
Wat betreft de temps van de cpu in een loop waarbij het water na de GPU's komt, ja die zal een beetje hoger zijn dan bij een loop waar het water eerst bij de cpu komt, maar na verloop van tijd wordt de temperatuur in een loop bijna overal gelijk, althans dat is wat ik eerder in het waterkoeling topic heb gelezen.
Ik heb onlangs een WK build gemaakt waarbij het water ook eerst door de GPU's (dual gtx 680) gaat en dan pas naar de CPU, dit vanwege de inlet op het cpu blok. De inlet zat links aan de kant van het IO shield en anders zou de mooie loop vervallen. De PC had geen mega oc nodig en draait nu goed.
Hopelijk heb je wat aan deze ideeën en info.
Voor de rest zeer gave build moet ik zeggen echt heel gaaf!
Het scheelt me vooral heel veel geklooi met de tubing, de 4 midplates zijn wat dat betreft erg onhandig, en met deze loop zou ik daar niet doorheen hoeven.PAPPLE schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:03:
Martijn, ik kan me zo goed in jouw schoenen plaatsen. Het is gewoon dat de loop er zoals jij voorstelt wel erg vet uitziet. Daar ben ik het in ieder geval mee eens! (Zelf heb ik ook nu ee loop met een GPU die vanaf boven wordt voor zien van coolant en ook weer naar boven afwatert zeg maar.. Is een crime om de loop te legen...)
Kun je hem niet tijdelijk testen met andere fittingen? Dan heb je in ieder geval antwoord..
Ik ben benieuwd!!
[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 29-08-2014 12:20 ]
Voor +/- 15 euro aan slangen nippels, slang en ty-raps als slangeklemmen, kan je makkelijk een test opstelling maken, en dat kan je makkelijk op een andere PC doen.Meelobee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:12:
Testen gaat (nog) niet want ik heb nog geen cpu voor deze build en daarnaast heb ik geen fittingen voor slangen.
[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 29-08-2014 14:56 ]
(Bron)The hydraulic restriction is more or less the same with EK-Supremacy and EK-FC780 GTX DCII.
[ Voor 17% gewijzigd door Meelobee op 27-05-2015 12:42 ]
Ik snap de bedoeling wel, maar ik vraag me wel af of dat efficiënt is.Meelobee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:53:
Ik heb helaas geen andere pc om mee te testen, enkel 2 complete builds die ik niet uit elkaar ga halen.
Maar dit geeft wel weer goede moed;
[...]
(Bron)
Aangezien de FC780 qua opbouw hetzelfde is als de 280x die ik heb, heb ik er al wat meer vertrouwen in. Ik heb EKWB gister ook een bericht gestuurd en hen om advies gevraagd, even afwachten wat zij erover zeggen
Hier nog een voorbeeld van een soortgelijke build, wel maar 1gpu, maar wel parallel.
[afbeelding]
Aangezien je een Aquaero hebt, kan je ook alleen de flow van je waterkoeling testen, zonder de PC aan te zetten.Meelobee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:53:
Ik heb helaas geen andere pc om mee te testen, enkel 2 complete builds die ik niet uit elkaar ga halen.
Ik denk dat het mobo blok verwaarloosbare weerstand heeft, en je daar niet echt ongerust over hoeft te zijn.Meelobee schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:18:
desnoods maak ik de loop zonder het mobo blok.
Het idee vind ik zeer interessant, voor de uitvoering er van zit je wel met twee praktische problemen.PAPPLE schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:22:
Als je het mobo blok niet gebruikt, kun je nog een stukje tube tussen de twee connectoren van het moboblok laten lopen, puur voor de looks,
Persoonlijk vond ik het wel wat hebben.Meelobee schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:00:
Als ik het mobo blok niet ga gebruiken ga ik het ook niet aansluiten, dat is dan juist een voordeel, het zal veel cleaner ogen zonder diagonale tubing.
Dat moet je nooit doen. Het water kiest de weg van de minste weerstand waardoor vrijwel alles 1 kant op zal gaan en er vrijwel niets overblijft voor de andere kant.patrick1992 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:00:
een T splitsing kan maar dan wordt de flow minder.
Dat is niet nodig, het bord komt standaard, met een mooie afsluiting voor de VRM loop.thomasv schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:42:
Je kan toch ook sluitstukken krijgen (van EK) in plaats van een fitting. Paar zwarte sluitstukken en klaar toch?
Dat is waar de hele discussie over gaat, daar hij alle blokken parallel wilt aansluiten, niet omdat het de beste optie is, dat weet hij zelf ook wel, maar puur omdat zijn build in zijn mening, er dan beter uit ziet, en kan het er daar niet geheel mee oneens zijn.PilatuS schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:01:
Dat moet je nooit doen. Het water kiest de weg van de minste weerstand waardoor vrijwel alles 1 kant op zal gaan en er vrijwel niets overblijft voor de andere kant.
Ja en Nee, nee het is geen probleem als niet, of iig niet de maximale overklok uit de hardware nodig hebt, zo als in deze build.@PilatuS hier onder:
Moet niet zo'n probleem zijn. Die gast van Singularity Computers sluit ook altijd alles parallel aan.
[ Voor 10% gewijzigd door player-x op 01-09-2014 15:30 ]
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Dat ligt aan de witbalans instelling van de camera. Aangezien de camera zelf maar een aantal vooraf ingestelde waardes voor de kleurtemperatuur in het menu heeft, moet je soms de kleurwarmte handmatig instellen met behiulp van een grijskaart.Hukkel80 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:54:
Is het oranje? Doet erg geel aan op de foto. Maar de lijn is erg mooi zo hoor.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 04-09-2014 10:38 ]
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
[ Voor 20% gewijzigd door Koninkje op 19-09-2014 11:01 ]
Show me your moves.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq