AirPlay via OSX werkt vaak niet, onder iTunes wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Ik heb een Airport Express om muziek naartoe te streamen vanaf m'n apple apparatuur, en nu viel me iets op.

Regelmatig wil m'n Macbook Air niet verbinden met die Airport Express ('Huiskamer'). Dat was al sinds OSX 10.8 zo, maar nu sinds OSX 10.9 doet dit probleem zich uitsluitend voor als ik die AirPort via de OSX geluidsuitvoer apparaat wil selecteren (dus via de menu balk in OSX, alt-klikken op het speaker icoontje)
Ik kan klikken en selecteren wat ik wil (op 'Huiskamer') maar het geluid blijft op 'interne luidsprekers' staan.
Probeer ik op datzelfde moment het AirPlay apparaat 'Huiskamer' in iTunes te selecteren, dan lukt dat wel gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img843/7346/et9g.png

Hoe kan dit nu?
Of nog liever: hoe los ik nou op (dus: waar zit nou eigenlijk het probleem?)
Tot nog toe herstart ik altijd de modem (én de Macbook Air, als dat niet hielp) als work around, maar wordt daar wel een beetje kierewiet van :/

Op beide iPhones in dit huis speelt dit niet kunnen of niet willen verbinden met de Airport Express helemaal niet. Pakt werkelijk altijd.

Wat ik al heb geprobeerd:
- modem resetten ipv herstarten. Helpt net zo goed als herstarten, tijdelijk.
- modem handmatig op beter kanaal zetten (zo ver mogelijk uit de buurt van andere netwerken dicht in de buurt)
- Airport Express resetten en opnieuw ingesteld (staat ingesteld als: deelnemen aan bestaande Wi-Fi netwerk)
- Macbook Air (1,83Ghz model met 2GB ram model A1370 draaiend op 10.9) herstarten, helpt tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54
Heb vaak hetzelfde probleem. Dan gebruik ik volgende "oplossing":

Ga naar Terminal typ dan het volgende:

sudo pkill coreaudiod

wachtwoord nog even inkloppen en dan kan ik airplay weer selecteren.

Werkt 9 van de 10 keer.
Zo niet, dan mac opnieuw opstarten evenals airport express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
All ride! Dat is igg al een veel snellere work-around!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

wat is de laatste software die je geladen hebt in de Airport?

http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Handige tip. Wat ik merkte met m'n airplay compatible receiver is dat ie een vast IP adres nodig had. Nu ik dat gedaan heb is deze zo goed als altijd aanwezig onder m'n volume icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
talin schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:08:
wat is de laatste software die je geladen hebt in de Airport?
De laatst mogelijke, 6.3. Heb het net nog even nagekeken met Airport Utility 5.6 for Windows na een avondje knaken om die versie op OSX10.9 aan de praat gekregen te hebben. Apple heeft bedacht dat ze de oudere Airport Expres niet meer ondersteunen in de huidige OSX en iOS airport-utility versies.
. Nu ik dat gedaan heb is deze zo goed als altijd aanwezig onder m'n volume icon
Het probleem is niet dat de Airport Express niet zichtbaar is onder het luiderspreker icoontje. Dat probleem ken ik ook wel, maar heb ik nagenoeg nooit meer last van (vroeger onder 10.6 en 10.7 wel kan ik me herinneren)

Desalniettemin is een vast IP adres nog wel iets dat ik zou kunnen proberen. Denk alleen niet dat het een oplossing kan zijn voor het probleem dat ik me suf kan klikken op de Airport Express vanuit de OSX menubalk, maar OSX weigert die als AirPlay apparaat te selecteren en te gebruiken om het geluid daadwerkelijk naartoe te sturen.

[ Voor 73% gewijzigd door autoreverse op 19-12-2013 08:27 . Reden: dacht dat er een update voor de AE verse 6.3.1 zou zijn, maar dat betrof een update voor de airport utility programma zelf ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
FIFO schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:25:
gebruik ik volgende "oplossing":

Ga naar Terminal typ dan het volgende:

sudo pkill coreaudiod
Zojuist weer aan de hand gehad - en dit werkte meteen! Top! _/-\o_
Pagina: 1