GTX 660 ti TOP (red mijn voeding?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heren,

een vraagje ik heb volgende hardwares,
Spec:
Moederbord: M4A88T-M-USB3
Processor: amd phenom ii x6 1055T 6x processors.
Kast: zalman z9
Ram: 8gb ddr 3 kingston en corsair
Hardeschijf: 1× SSD 80 gb draaid windows op en 1x 500 gb seagat.
Voeding: be quiet 450 watt
Videokaart: GTX 660 ti TOP 2gb
Beeldscherm: HP 2310ei full hd 23 inch hp.
Speakers set
Met Windows 7 ultimate

mijn vraag is ik heb de videokaart nieuw, en hij stottert tijdens gamen, ik heb alles aan gedaan en hulp gevraagd aan anderen voor tips, helaas niet echt geholpen. daarom zat ik aan de voeding te denken. ik denk dat mijn voeding te weinig is. wat denken jullie er van?

alvast bedankt.

gr Tawhied

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:28
450w is prima voor een 660ti.
Welke games stotteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn berekening heeft mojn mijn kast minimaal 550 w a merk voeding nodig maar ik weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:22
Eerder 300W.

Ik zou ook niet weten hoe de voeding dat stotteren kan veroorzaken. Lijkt me eerder een driver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:58:
hij stottert tijdens gamen, ik heb alles aan gedaan
Wat heb je gedaan? :|

Wat zijn de temperaturen van CPU/GPU tijdens het gamen? Welke be quiet! 450W voeding (er zijn meerdere....)? Welke drivers heb je nu? Oude drivers verwijderd? Welke resolutie/settings probeer je te spelen en welke games?

Even uit nieuwsgierigheid: 8gb ddr 3 kingston en corsair = 4x2GB?

[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 15-12-2013 23:55 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Probleem opgelost: dat spel draait volgens mij gewoon voor geen zak, net als BF4 eigenlijk: veel bugs, totaal geen optimalisatie.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PCBaas schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:52:
[...]

Wat heb je gedaan? :|

Wat zijn de temperaturen van CPU/GPU tijdens het gamen? Welke be quiet! 450W voeding (er zijn meerdere....)? Welke drivers heb je nu? Oude drivers verwijderd? Welke resolutie/settings probeer je te spelen en welke games?

Even uit nieuwsgierigheid: 8gb ddr 3 kingston en corsair = 4x2GB?
Ja alle temp zijn netjes en alles geupdate en 1920/1080 ik speel alleen ghost
ja 2x 2gb kingston en 2x 2gb corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 15:26
Wat gebeurt er tijdens andere games? Als andere games niet stotteren, ligt eerder het probleem bij Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik herken dit probleem, heb dan wel maar een GTX 550 TI maar had ontzettende lag spikes in battlefield 4. Nu speel ik met 100% fan speed en draait het als een zonnetje (Wel op laag en reso op 1600x1200) Maar het werkt :)

Heb al een andere mid/high videokaart besteld en de GTX 550 TI zit al bij iemand in ze kast :p

PS ik dacht dat het ook aan mijn voeding lag, deze opengeschroefd en er zaten 2 kapotte consendatoren in, vervolgens nieuwe gekocht.. en het probleem was er nog steeds.

Het ligt dus aan je videokaart, deze kan de warmte niet lekker kwijt, probeer je FAN speed hoger te zetten, zodat hij zijn lucht beter en sneller kwijt kan. Ik gebruikte hiervoor:

EVGA Precision (Geloof ik)

Both BF4 & COD Ghosts zuigen qua build op het moment.. veel bugs :( 8)7 om lyrisch van te worden, I know

[ Voor 44% gewijzigd door Dr.Root op 16-12-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:51:
[...]
Ja alle temp zijn netjes en alles geupdate en 1920/1080 ik speel alleen ghost
Aangezien het blijkbaar teveel moeite kost om de vragen fatsoenlijk en wat specifieker te beantwoorden wens ik je veel succes met het oplossen van het probleem.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens in een windowed screen te spelen ik heb zelf een gtx 770 en in wachtijden van sommige games speel ik het wel eens in windowed screen en loopt dan wel soepeltjes.
Als ik op fullscreen ga spelen begint ie soms wat te stotteren en heb een 750watt voeding dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel zie is dat mijn processor aardig werken verricht. 50 procent in gebruik. maar dat is toch te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Gooi je FANSPEED even op 100% met EVGA precision! dan weet je gelijk of het aan je koeling ligt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

VasZaitsev schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:57:
[...]

Probleem opgelost: dat spel draait volgens mij gewoon voor geen zak, net als BF4 eigenlijk: veel bugs, totaal geen optimalisatie.
BF4 is inmiddels gewoon speelbaar hoor, een enkele crash per aantal dagen spelen? Ghost kan ik niet beoordelen, maar op een 660 ti zou je bf4 op high moeten kunnen spelen zonder problemen.
boeles schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:09:
Ik herken dit probleem, heb dan wel maar een GTX 550 TI maar had ontzettende lag spikes in battlefield 4. Nu speel ik met 100% fan speed en draait het als een zonnetje (Wel op laag en reso op 1600x1200) Maar het werkt :)
We hebben het over een GTX660ti, probeer nu eens niet een vergelijk te trekken met je 550... Het is een totaal andere kaart, met een andere koeler..
Het ligt dus aan je videokaart, deze kan de warmte niet lekker kwijt, probeer je FAN speed hoger te zetten, zodat hij zijn lucht beter en sneller kwijt kan. Ik gebruikte hiervoor:

EVGA Precision (Geloof ik)
Uhu, hoe weet je nu weer dat het aan de temperatuur ligt? Hij geeft toch aan dat de temperaturen prima waren.. Nuanceer je posts eens.
Both BF4 & COD Ghosts zuigen qua build op het moment.. veel bugs :( 8)7 om lyrisch van te worden, I know
Zucht... Het belangrijkste heb ik nog niet gehoord, welke instellingen de gamer gebruikt.. Alles op high/ultra kan een probleem zijn. Speel eens met je instellingen ingame..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Gedownloade game? Check eens voor time.exe (bitcoinminer virus).
https://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=128536

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op high geen ultra en er is zo een software of nvidia die zorgt ervoor dat de beste instelling voor je automatich ingesteld wordt ik weet even niet meer hoe die heet. En videokaart temp komt niet boven 40 graden en processor 42 graden max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

50% load op de cpu onder gamen is normaal dus daar zou ik t probleem ook niet zoeken, maar het kan allicht eens helpen wat processen uit te zetten. Zet bijvoorbeeld je virusscanner op silent/gamingmode, zorg dat er wat minder progs opstarten (run->msconfig->startup-> alles deselecteren). Maar check eerst eens hoeveel processen er meelopen op de achtergrond (taakbeheer).

Verder lijken je temperaturen meer dan in orde, maar waarmee test je dat? Gebruik voor GPU MSI afterburner en voor je amd cpu 'cpu-id hardware monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-08 07:24
Of speedfan voor het regelen van je fanspeed en het uilezen / loggen van je temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Speedfan is door ons minder in gebruik, en daardoor lastig te vergelijken,. Ik wil een ieder die problemen heeft met temps en dergelijke adviseren Coretemp/msi afterburner/CPU-id hardware monitor te gebruiken, zo hebben we een vergelijk met software die we allemaal gebruiken. Speedfan is lang niet zo accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:04:
50% load op de cpu onder gamen is normaal dus daar zou ik t probleem ook niet zoeken, maar het kan allicht eens helpen wat processen uit te zetten. Zet bijvoorbeeld je virusscanner op silent/gamingmode, zorg dat er wat minder progs opstarten (run->msconfig->startup-> alles deselecteren). Maar check eerst eens hoeveel processen er meelopen op de achtergrond (taakbeheer).

Verder lijken je temperaturen meer dan in orde, maar waarmee test je dat? Gebruik voor GPU MSI afterburner en voor je amd cpu 'cpu-id hardware monitor
Ik heb nogmaals alles getest. Alles is prima qua temperatuur qua fan speed qua processor verbruik etc. Tevens windows opnieuw geïnstalleerd en alles geüpdatet. Nog steeds zelfde.

Wel heb ik ergens op Google gelezen dat iemand was die adviseerde iets te veranderen in windows zelf. Zegmaar c schrijf en dan files en dan call of duty of steam en daar zou een map zijn met klein regeltje zinnen of tekens en die moest verandert worden in net wat anders. En dan zou het opgelost zijn want dat probleem hebben meerdere zo te zien. Graag jullie mening. Dank jullie wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
In andere games wel soepel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:13:
[...]

Ik heb nogmaals alles getest. Alles is prima qua temperatuur qua fan speed qua processor verbruik etc. Tevens windows opnieuw geïnstalleerd en alles geüpdatet. Nog steeds zelfde.

Wel heb ik ergens op Google gelezen dat iemand was die adviseerde iets te veranderen in windows zelf. Zegmaar c schrijf en dan files en dan call of duty of steam en daar zou een map zijn met klein regeltje zinnen of tekens en die moest verandert worden in net wat anders. En dan zou het opgelost zijn want dat probleem hebben meerdere zo te zien. Graag jullie mening. Dank jullie wel alvast.
Met welke instellingen speel je Ghost??? Wellicht een lagere instelling gebruiken? Post eens al de grafische instellingen die je ingame instelt. Ghost kan je NIET op max instellingen draaien iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ander game. ik speel enkel alleen Ghost. en daarvoor mw3 en daarvoor mw2 en daarvoor cod 1 lol. maar kan helaas niet al andere games installeren omdat ik alleen maar 64 gb ssd heb. Ik heb ook lagere bijna low instelling geprobeerd, nog steeds zelfde. uiteraard soepeler. maar niet stotteren vrij.
en mijn probleem is stotteren, als of lagg is. maar dat is het geval niet.

hiervoor speelde ik Ghost met HD 5870 en geloof mij dat was 10 beter, hij kon minder op high spelen. maar stotteren kenden ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je hier al naar gekeken:
#3 – Call of Duty Ghosts Stuttering Fix
Applications with in-game overlay are known to cause stuttering in Call of Duty: Ghosts. Disable Fraps (If you have it installed) and Steam in-game overlay. Make sure you are not trying to play the game on settings your monitor can’t handle.

You can set the process priority to normal to fix the issue. By default, priority is set to high, which may be the reason for all the stuttering in game.

Setting Texture Filtering to automatic has also helped some users.
en ook
#8 – Call of Duty Ghosts Performance Fixes
If you are performance related issues while playing Ghosts, you can try the following workarounds:

Turn off Terrain Detail (Basically turns off Tesselation resulting in performance boost).
Turn off Depth of Field and Motion Blur
If above two doesn’t help much, you can try running the game windowed with no borders from the options menu. Or open the task manager and find iw6sp64_ship and right click on it to change the priority from high to normal. For multiplayer, the file you need to set priority for is iw6mp_ship.

[ Voor 36% gewijzigd door millman op 17-12-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:03:
Heb je hier al naar gekeken:

[...]

[...]
Top dit zocht ik namelijk. Maar eerste moet ik laten vertalen naar Nederlands want mijn engels is redelijk. Red me zelf wel in nood. Maar niet super goed. Top bedankt. :)
Pagina: 1