Vreemd iets met Skype: tekst typen is bovenin ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-10 13:05
Eigenlijk staat hier: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=88&t=17987 al wat het probleem is bij een vriend en ik soms ff via Skype contact mee heb.

Posting hierboven is al weer jaren oud en bovendien zijn velen overgestapt van msn naar Skype.

Voor hier de tweakers op dit forum losbarsten met opties voor herstel enz :P , ben zelf redelijk onbekend met dergelijke 'bugs of fouten op gebied van social media' , dus als het simpel kan dan heel graag ;)

Enige wat ik zo kan bedenken gezien kennis van deze laptop met nog XP erop is dat vriend op 2 manieren kan inloggen op skype (andere skypenaam, maar wel hetzelfde hotmailadres) en ws ook wachtwoord.

Elders en via google kon ik geen gelijksoortge problemen vinden dan net genoemd, dus AL mijn hoop is op de experts en goedwillenden hier nu gevestigd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou helpen als je in je topicstart aangeeft wat nu eigenlijk het probleem en de vraag is; en wat je aan relevante software(-versies) en instellingen hebt. Nu geef je enkel een link, mensen gaan die niet volgen aangezien je zelf niet de moeite lijkt te nemen even e.e.a. hier samen te willen vatten ;)

Bedenk dat XP over een paar maanden vanwege stoppende ondersteuning IMHO onbruikbaar zal zijn voor gebruik op een PC met communicatie via internet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
F_J_K schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:46:
Het zou helpen als je in je topicstart aangeeft wat nu eigenlijk het probleem en de vraag is; en wat je aan relevante software(-versies) en instellingen hebt. Nu geef je enkel een link, mensen gaan die niet volgen aangezien je zelf niet de moeite lijkt te nemen even e.e.a. hier samen te willen vatten ;)
Ohhh sorry, ik meende dat omdat probleem EXACT gelijk was als daar in dec 2012 met: "als ik (= nu dus een vriend) nu iets typ naar iemand in skype dan komt het chatje bovenaaan te staan inplaats van normaal onderaan.
het staat ook onder gister inplaats van onder vandaag."

Verder weet ik ook niet goed hoe dit verder uit te leggen is, zonder bv een foto of screenshot van dit euvel te zien en vriend is niet heel vaardig met dergelijke dingen.
Afgaand op (wat ik dan hoor van hem) zou hij moeten scrollen om de net door mij getypte regels te lezen en het is kennelijk niet dat dat scheidingslijntje bv is verplaatst/versleept is per abuis.

Softwarematig weet ik enkel dat hij XP-pro heeft, wel alle updates en ook die van adobe en java. MS essentials als antivirus.
Wel meldde hij zeer recent een ' my search' in google (gebruikt Chrome) en ik vroeg me ook af of een dergelijk "nare redirect virus/malware" ook kan bijdragen tot dingen als dit; lijkt me gezien ervaring ermee op andermans pctjes wel mogelijk?

Bedenk dat XP over een paar maanden vanwege stoppende ondersteuning IMHO onbruikbaar zal zijn voor gebruik op een PC met communicatie via internet.

Dat is ook heel waar uiteraard, maar deze keuze kan ik ook niet voor een ander maken om vooraf al te sparen voor andere laptop/pc die goed op win7 zal draaien ;)
Anderzijds heeft hele internet wel risico's en hij doet er niets meer/minder op dan wat googlen, muziek/video enz bekijken op youtube, en webmail lezen, niets downloaden tot op heden.
Data is er verder niet op die laptop. (bankieren gaat via ergens een vaste pc en een licentie van Eset smart security)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

laat maar

[ Voor 75% gewijzigd door xp7amrkr op 15-12-2013 19:17 . Reden: verkeerd gelezen ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Foutje , (verkeerd geschreven ipv gelezen zoals xp7amrkr hierboven meldde :)) wat betreft die malware op die pc van vriend onlangs was het 'delta search' en ken deze als redirect dus wel beetje nog van pc vriendin en ook die pc had hele rare fratsen op elk vlak later pas, vandaar wel deze melding erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://community.skype.co...ppears-on-top/td-p/722140 suggereert dat het inderdaad kan komen door een datum of tijd die verkeerd staat. Heeft op een van de beide kanten (jij / gesprekspartner) ooit datum of tijd verkeerd gestaan? Dan zullen de toen gestuurde berichten steeds verkeerd geplaatst blijven.

Kan het een datumprobleem zijn?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Dat vroeg ik hem toen ook,wn omdat hij meen ik iets zei over dat de datum chat steeds weer terugkwam op 30 dec en die moet nog komen als het goed is.

Is zeker nu wel aangepast naar vandaag en juiste jaar en hij heeft ook nog een herstelpunt terugggezet voor alle zekerheid en toen skype nog wel gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Nogmaals overlegd en probleem met tekst lijkt te blijven bestaan... ook de connectie met de server blijkt niet stabiel en regelmatig loopt aanmelden "niet door of loopt zelfs vast" en soms die "witte pagina komt" en de toepassing zich niet laat afsluiten.
Verbinding laptop is niet draadloos en andere verbindingen zoals op www surfen verlopen normaal.

Iemand hier nog suggesties of tips?

[ Voor 14% gewijzigd door floeps op 18-12-2013 08:01 . Reden: aanvulling ]

• floeps
Ondertussen is probleem opgelost.
Het waren 2 skypenamen die in gebruik waren, maar wel met hetzelfde hotmailadres en mogelijk gingen deze conflicteren?
Pagina: 1