Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een emailprogramma voor Android die ook je email download.
Ik heb een standaard app op de HTC incredible S gehad maar die kan ik nergens vinden.
Ik heb het hier over een @planet.nl emailadres.

Weet iemand een emailapp die dit doet?

Groet,
Steven.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zit toch een mailprogramma in Android? Gewoon een pop3 account instellen denk ik. Zelf zou ik de Planet mail gewoon binnenhalen met Gmail dan krijgt die een label en komt het mee met de rest.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat Marzman zegt, dit is wat POP3 doet en waarschijnlijk biedt Planet wel een POP3 mail account voor je aan.
Voor een applicatie op de telefoon zou ik dan eens kijken naar K-9 Mail of MailDroid.

GMail is juist weer een online dienst, waardoor je nog niks op de telefoon opslaat.
En dan is er nog een gebruikersovereenkomst met het gebruik van GMail waar ik op wil wijzen, waarbij je ten minste één derde partij toegang geeft tot je persoonlijke email.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Gmail wil ik al helemaal niet gebruiken. En veel emailapps zijn cleane van Online inloggen.
K9 heb ik ook geprobeerd maar als ik mijn email binnen haal op mijn pc dan zijn ze online van de server verdwenen.
Tot nu toe heeft nog geen enkele app ze daadwerkelijk gedownload.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 13:38
In dat geval moet je de optie "Kopie van bericht op server achterlaten" aanzetten in je mailclient :).

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of iets van na drie dagen verwijderen van server zodat de andere devices ook nog de kans krijgen om hem binnen te halen

Iperf

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

StevenT1987 schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:15:
K9 heb ik ook geprobeerd maar als ik mijn email binnen haal op mijn pc dan zijn ze online van de server verdwenen.
Dat is een standaardgedrag van POP3. Wanneer ze zijn opgehaald worden ze van de server verwijderd. Dat kun je oplossen door een cliënt, zoals hierboven al aangegeven, een kopie op de server te laten staan.
Ik zou dan je telefoon een kopie op de server laten staan.
Die is immers vaak verbonden met internet (neem ik aan?) en dan ga je de meeste email altijd bij je hebben.

Mja, ik zit mij even af te vragen of jij, net als ik, niet beter af bent met IMAP ipv POP3.
Want met POP3 moet je toch een beetje in de gaten houden met welke client je email aan het binnenhengelen bent. En dat je ook voor voldoende vrije ruimte in je box bij je provider zorgt.

Met IMAP staat alle email op de server, maar je kunt email cachen op de client. K-9 Mail doet dat bij mij best goed, als ik geen internet connectiviteit heb kan ik bij de meeste email gewoon bij. De mate van caching is geloof ik ook in te stellen.
Mogelijk zou je hier eens naar willen kijken of dat iets voor je is. IMAP, "Offline" IMAP en caching.

Noot is wel dat je dan mogelijk op zoek moet naar een andere (betaalde) email provider of zelf een IMAP server moet opzetten. Want volgens mij bieden de meeste providers geen IMAP aan, of in ieder geval niet standaard.
Ik draai hier zelf naast een eigen IMAP server ook een eigen SMTP server, en doe zo al mijn email zelf.
Of dit iets voor jou is weet ik niet, want het is wel een technische aangelegenheid. Maar je hebt dan wel mooi alles zelf in de hand en weet waar je email zich bevind.

Mocht je voor een betaalde email provider kiezen, of zelf iets gaan opzetten, dan kan ik aanraden een eigen domeinnaam aan te schaffen. Zoiets kost 7 euro per jaar, en dan kun je waarschijnlijk je leven lang hetzelfde email adres houden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1