Dat is een standaardgedrag van POP3. Wanneer ze zijn opgehaald worden ze van de server verwijderd. Dat kun je oplossen door een cliënt, zoals hierboven al aangegeven, een kopie op de server te laten staan.
Ik zou dan je telefoon een kopie op de server laten staan.
Die is immers vaak verbonden met internet (neem ik aan?) en dan ga je de meeste email altijd bij je hebben.
Mja, ik zit mij even af te vragen of jij, net als ik, niet beter af bent met IMAP ipv POP3.
Want met POP3 moet je toch een beetje in de gaten houden met welke client je email aan het binnenhengelen bent. En dat je ook voor voldoende vrije ruimte in je box bij je provider zorgt.
Met IMAP staat alle email op de server, maar je kunt email cachen op de client. K-9 Mail doet dat bij mij best goed, als ik geen internet connectiviteit heb kan ik bij de meeste email gewoon bij. De mate van caching is geloof ik ook in te stellen.
Mogelijk zou je hier eens naar willen kijken of dat iets voor je is. IMAP, "Offline" IMAP en caching.
Noot is wel dat je dan mogelijk op zoek moet naar een andere (betaalde) email provider of zelf een IMAP server moet opzetten. Want volgens mij bieden de meeste providers geen IMAP aan, of in ieder geval niet standaard.
Ik draai hier zelf naast een eigen IMAP server ook een eigen SMTP server, en doe zo al mijn email zelf.
Of dit iets voor jou is weet ik niet, want het is wel een technische aangelegenheid. Maar je hebt dan wel mooi alles zelf in de hand en weet waar je email zich bevind.
Mocht je voor een betaalde email provider kiezen, of zelf iets gaan opzetten, dan kan ik aanraden een eigen domeinnaam aan te schaffen. Zoiets kost 7 euro per jaar, en dan kun je waarschijnlijk je leven lang hetzelfde email adres houden.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.