Toon posts:

Monitor gaat niet aan bij aansluiten moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een videokaart en moederbord. Op de moederbord passen er 2 monitors. Op de videokaart maar 1.

Echter gaat de monitor alleen aan als ik hem aansluit op de videokaart, op de moederbord gaat die niet aan. Ik wil namelijk dual-monitors. Eentje op de moederbord en de andere op de videokaart.

Wat is het probleem hier?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-02 16:28
Je moet in je BIOS kiezen welke videokaart je wil gebruiken: of die op het moederbord of de losse.
Ze kunnen -hoogstwaarschijnlijk- niet tegelijk werken.

Dus met 2 monitors zit je vast aan de videokaart op je moederbord, of je koopt een betere losse videokaart.
Want een videokaart met maar 1 output is niet echt recent materiaal denk ik?

Draadloos laden op onze Zon

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:49:
Je moet in je BIOS kiezen welke videokaart je wil gebruiken: of die op het moederbord of de losse.
Ze kunnen -hoogstwaarschijnlijk- niet tegelijk werken.

Dus met 2 monitors zit je vast aan de videokaart op je moederbord, of je koopt een betere losse videokaart.
Want een videokaart met maar 1 output is niet echt recent materiaal denk ik?
Het is een MSI 7850. Nieuwe dus.

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:54:
[...]

Het is een MSI 7850. Nieuwe dus.
Daar zitten toch meerdere outputs op?

Volgens mij naast DVI ook HDMI en mini-DisplayPort.
Voor HDMI naar DVI kun je evt een verloopplug kopen.

Als je alleen monitors hebt met een VGA connector kun je verlooppluggen kopen (DVI --> 2x VGA).

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 15-12-2013 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:58:
[...]

Daar zitten toch meerdere outputs op?

Volgens mij naast DVI ook HDMI en mini-DisplayPort.
Voor HDMI naar DVI kun je evt een verloopplug kopen.

Als je alleen monitors hebt met een VGA connector kun je verlooppluggen kopen (DVI --> 2x VGA).
De tweede monitor die ik wil aansluiten heeft alleen een VGA. Ik heb ook 1 DVI converter maar met dat werkt het ook niet. Als ik een tweede VGA monitor wil aansluiten op mijn videokaart moet ik een hdmi>VGA converter hebben.

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:10:
[...]

De tweede monitor die ik wil aansluiten heeft alleen een VGA. Ik heb ook 1 DVI converter maar met dat werkt het ook niet. Als ik een tweede VGA monitor wil aansluiten op mijn videokaart moet ik een hdmi>VGA converter hebben.
Maak duidelijk welke monitors je hebt en met welke aansluitmogelijkheden; beiden alleen VGA???

Een HDMI --> VGA adapter kost ongeveer een tientje.

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:13:
[...]

Maak duidelijk welke monitors je hebt en met welke aansluitmogelijkheden; beiden alleen VGA???

De moderne heeft alleen DVI. Die kan zonder converter op de videokaart.
De andere heeft alleen VGA, of ook DVI maar met converter. Dus het is de 1 in de videokaart of de andere monitor. Dit betekent dus dat er maar 1 "grote" kabel op mijn videokaart past en 2 HDMI. (Wat ik niet heb)

Op mijn moederbord past een VGA en DVI. Alleen als ik die aansluit krijg ik geen beeld van beide monitoren.

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:16:
[...]

De moderne heeft alleen DVI. Die kan zonder converter op de videokaart.
De andere heeft alleen VGA, of ook DVI maar met converter. Dus het is de 1 in de videokaart of de andere monitor. Dit betekent dus dat er maar 1 "grote" kabel op mijn videokaart past en 2 HDMI. (Wat ik niet heb)

Op mijn moederbord past een VGA en DVI. Alleen als ik die aansluit krijg ik geen beeld van beide monitoren.
Wel als je de losse videokaart uit je computer haalt; totdat je een adapter hebt gekocht ...

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:20:
[...]

Wel als je de losse videokaart uit je computer haalt; totdat je een adapter hebt gekocht ...
Dus als ik de videokaart eruit haal... passen er 2 monitoren op mijn moederbord?

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:22:
[...]

Dus als ik de videokaart eruit haal... passen er 2 monitoren op mijn moederbord?
Daar ga ik wel van uit.
Proberen!

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:30:
[...]

Daar ga ik wel van uit.
Proberen!
Ik heb een goedkope 60 euro moederbord .. zal die niet overhit raken of iets?

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Hier een HD7850 en 3 monitoren aangesloten.
Op de DVI van de videokaart een verloopje DVI>VGA. De andere 2 zijn aangesloten op de mini-DisplayPort, waarvan 1 een active is.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:35:
[...]

Ik heb een goedkope 60 euro moederbord .. zal die niet overhit raken of iets?
Nee

Verwijderd

Topicstarter
Modest71 schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:37:
Hier een HD7850 en 3 monitoren aangesloten.
Op de DVI van de videokaart een verloopje DVI>VGA. De andere 2 zijn aangesloten op de mini-DisplayPort, waarvan 1 een active is.
Wat gaat er in die displayport? Ik heb er ook eentje.

• XRayXI
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:04:
[...]

Wat gaat er in die displayport? Ik heb er ook eentje.
Dat ligt eraan wat je output is. Ik heb de "Sapphire ACTIVE Mini-DP-to-DVI" van MyCom, maar dit alleen omdat ik een derde scherm erbij wilde. Je hebt goedkopere versies waar jeje tweede scherm op kunt aansluiten en ik had de active nodig voor mijn derde scherm.

Mijn output is: DVI, 2x mini-DP en een HDMI uitgang.
Ik had deze besteld: pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 15-12-2013 16:14 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

Topicstarter
Modest71 schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:11:
[...]

Dat ligt eraan wat je output is. Ik heb de "Sapphire ACTIVE Mini-DP-to-DVI" van MyCom, maar dit alleen omdat ik een derde scherm erbij wilde. Je hebt goedkopere versies waar jeje tweede scherm op kunt aansluiten en ik had de active nodig voor mijn derde scherm.

Mijn output is: DVI, 2x mini-DP en een HDMI uitgang.
Ik had deze besteld: pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI
Ik wil maar 2 monitoren. Ik heb nu een DVI kabel aangesloten. Nu heb ik een HDMI naar VGA kabel nodig. Is dit goedkoop te krijgen?

• emmerx
emmerx schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:13:
[...]

Verwijderd

Topicstarter
En waar vind ik die? tot nu toe kosten ze 20 euro+

• XRayXI
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:22:
[...]

Ik wil maar 2 monitoren. Ik heb nu een DVI kabel aangesloten. Nu heb ik een HDMI naar VGA kabel nodig. Is dit goedkoop te krijgen?
Ik zou dat niet doen. Reden is dat mocht jij overstappen naar een ander monitor, de kabel eigenlijk weg kunt gooien. Het is zo uit de tijd. Ook al is het een tientje en verzendkosten eventueel.

Een mini-DP kan je altijd nog ergens kwijt of voor de verkoop.

Edit: Ik heb een mini-DP naar DVI hier liggen. Dit omdat er 1 actief moest zijn. Een DVI>VGA heb ik ook nog liggen. Waar woon je, misschien kunnen we wat regelen.

http://s543.photobucket.c...-0004.jpg.html?sort=3&o=2

[ Voor 23% gewijzigd door XRayXI op 15-12-2013 16:37 ]

Pagina: 1