Mijn nichtje, bijna 8 jaar, heeft onlangs interesse getoond te hebben in het concept batterijtje-draadjes-ledje. Aan nerd-oom Fuzzi de opdracht om te kijken of daar iets mee te doen is
Het is een meisje-meisje, denk aan Lego Friends, roze Barbi-jurkjes, maar ze is ook creatief op de piano en vorige week was ze aan het schaken tegen opa.
Dus, ik ben op zoek naar een EL-cadeutje, zeg €20 - €50, waar een meisje van 8 zich over kan verwonderen, maar ook zelf creatief op kan los gaan. Maar wellicht zijn anderen blij met suggesties voor neefjes, dus zet ze er vooral bij!
Voorbeelden en overwegingen:
Dus, ik ben op zoek naar een EL-cadeutje, zeg €20 - €50, waar een meisje van 8 zich over kan verwonderen, maar ook zelf creatief op kan los gaan. Maar wellicht zijn anderen blij met suggesties voor neefjes, dus zet ze er vooral bij!
Voorbeelden en overwegingen:
- [url="[url]http://arstechnica.com/business/2013/12/circuit-stickers-creators-want-us-to-build-stories-using-electronics/[/url]"]circuit stickers[/url] (Nog niet leverbaar, Engels is niet ideaal)
- Conductive pen, met µC en wat andere gadgets. Niet op tijd leverbaar in NL, en wordt vrij snel vrij prijzig. Tevens is Engels niet ideaal.
- Educatieve bouwpakketten, maar deze zijn weer gelijk vrij hard-core en wat saai...
- Ik heb op Lego-site gekeken, in de hoop daar wat leuks te vinden dat icm Lego Friends gebruikt kan worden. Vroeger had ik zelf een simpele lampjes-kit voor Lego waarmee huisjes van lichtjes voorzien kunnen worden. Helaas vind ik iets dergelijks niet, of is het gelijk weer heel erg "stoer" op jongens gericht.
- Een leuk idee vond ik Arduino met potlood. Ik heb wat soortgelijks gezien (drawdio) met een piezo-blieper aan Arduino zodat je zelfs instrumenten kunt tekenen (weerstand bepaalt toonhoogte). Kan ik zelf maken, maar kant-en-klaar sketch en wellicht iets robuuster uitgevoerde Arduino is wenselijk.
[ Voor 1% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-12-2013 14:35 . Reden: Link drawdio toegevoegd ]