Zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• Tobii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik wil allereerst even duidelijk maken dat ik totaal niet IT onderlegd ben. Ik heb wat rond gekeken en nagelezen en heb wat dingen opgepikt. Mocht ik hieronder onzin argumenten gebruiken, wees dan een beetje lief voor me. ;)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze laptop wil ik gaan gebruiken voor commerciële/ zakelijke doeleinden. Dat houdt in dat ik met name het office pakket zal gebruiken en internet. Als ik bij een klant kom wil ik niet 5 minuten opstarten, maar meteen aan de slag kunnen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk(goede prijs-kwaliteit verhouding). Maximaal 700€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Schermgrootte maximaal 14". Ik ga hem denk ik ongeveer 2 a 3 keer week meenemen. Het liefst heb ik hem zo plat en licht mogelijk. Accuduur van minimaal 5 uur zou fijn zijn...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil het liefst Haswell technologie erin hebben vanwege lange termijn gebruik en de grote voordelen van deze technologie (technologie veroudert snel). Ik wil er SSD in hebben omdat ik niet veel opslagcapaciteit nodig heb en vanwege de snelheid. Ik wil het liefst geen touch screen. Daar heb ik een iPad voor.

Opties die ik zelf voor ogen heb
ThinkPad Edge S440 €805.85 (met kortingscode en ex BTW betaal ik €600)

4th Gen Intel Core i5-4200U Processor (3MB Cache, up to 2.60GHz)
Windows 8 64
14.0 W HD (1366 x 768 ) LED Backlight, AntiGlare Glass, Low-light sensitive HD Webcam (w/oTouch),Gunmetal Black
AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
ClickPad
128 GB Solid State Drive, Serial ATA3
4 Cell Lithium Battery 46WH
Intel Wireless-N 7260 2X2 BGN+BT
Warranty
1 Year Depot or Carry-in
No Mobile Broadband support

Doe ik hier een verstandige koop mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Tobii op 15-12-2013 14:02 ]

• Tobii
Iemand iets toe te voegen behalve dat het scherm niet optimaal is?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 08:38
Prima ding! Ik heb sinds vorige week de s440 en ik vind het een mooie solide laptop, terwijl hij niet echt zwaar is. Hij is lekker snel en start snel op. Ik heb de 500gb 7200rpm hdd en ik denk dat je een goeie keus maakt om een ssd erin te zetten. Wordt hij veel sneller van. Je kan overwegen er zelf een los te kopen en erin te zetten maar aangezien je aangeeft niet echt it onderlegd te zijn is het wel zo makkelijk het Lenovo te laten doen.

Processor is prima. Voor jouw gebruik is 4gb geheugen prima. Ik weet niet of je de keus hebt een hogere resolutie scherm te kiezen, dan raad ik dat aan. Kies wel een US (euro) toetsenbord (staat standaard op NL en is een rare indeling; wel heerlijk toetsenbord).

Batterijduur is op papier 9 uur maar vergeet dat maar. Ik heb wel de 6 uur gehaald met rustig verbruik (internet en instellen)

Al met al volgens mij een prima koop en kan ik niet een andere kleine lichte laptop noemen met deze specs.

[ Voor 14% gewijzigd door Streup op 16-12-2013 23:44 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Zou zelf wel voor hoger resolutie scherm gaan, is een stuk overzichtelijker. Helaas is die alleen wel te vinden in de Touch versie van de S440 die gelijk 100 euro duurder is.

Eventueel kan je ook nog kijken naar de Edge E330: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)
Heeft een oudere i3 processor maar is wel full voltage en qua prestaties vergelijkbaar met de i5-4200u. Haalt ongeveer 5 uur op een volle batterij en maar €585 inclusief BTW. Zit geen SSD in maar als je de laptop in slaapstand laat start je laptop ook zo op, eventueel kan je later je laptop nog upgraden met een SSD.

• Streup
Die E330 ziet er ook goed uit inderdaad. Maar is wel 13.3 inch. Ik had hiervoor een 13.3 inch en ik moet zeggen dat die extra oppervlakte, hoewel het niet veel is, toch wel erg prettig is. Ik zou ook de lagere resolutie absoluut geen deal-breaker laten zijn.

Ik kwam een ook wel interessante en met de S440 vergelijkbare Dell Inspiron 14 tegen die met wat kortingscoupons ook richting €700 inclusief btw gaat:

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Tobii
Thanks voor de input. Zag dat ik wel het NL toetsenbord heb besteld. Ben benieuwd.

• Streup
Tobii schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:47:
Thanks voor de input. Zag dat ik wel het NL toetsenbord heb besteld. Ben benieuwd.
Je hebt hem besteld dus? Nice! Het toetsenbord is niet echt vervelend maar ik maak nog regelmatig een fout met typen. De @ zit bv naast de 1 en niet shift2. Maar dat went wel >:)

Pagina: 1