Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe TV 46" - Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe TV voor maximaal €850.

Mijn wensen:

- Minimaal 46 inch (of er moet een 42" met kop en schouder uitsteken binnen mijn budget)
- Geschikt voor PS4, films/series (vanaf HDD) en dagelijks gebruik. (input lag hierbij belangrijk?)
- Smart TV (ik wil vooral youtube kunnen kijken) 3D is verder geen must.
- Natuurlijk een zo goed mogelijke beeldkwaliteit.

Hiernaast heb ik ook een ac ryan hd mini 2 die ik samen met mijn nieuwe TV zou kunnen gebruiken.

De volgende 4 TV's heb ik gevonden via tweakers en andere fora, ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste keuze is en of er misschien nog andere toestellen zijn die ik zou kunnen overwegen.

pricewatch: Samsung UE46F6500 Zilver

pricewatch: Philips 47PFL5028H Zwart

pricewatch: Sony KDL-50W656A Zilver

pricewatch: LG 47LA6208 Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 13:41 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Niet eens een Pana erbij? Viera is niet best, maar Smart TV is sowieso overrated. De Panasonic plasma's bieden nu eenmaal de beste prjis/kwaliteit verhouding. Input lag is alleen belangrijk bij bepaalde games (zoals FPS)..
Natuurlijk een zo goed mogelijke beeldkwaliteit.
En dan plasma compleet negeren.... :')

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smart-functies zijn in mijn ogen ook zwaar over-rated. Het is een alles behalve uitontwikkeld platform met gebrekkige ondersteuning en zou nooit een dealmaker of -breaker moeten zijn bij de aanschaf van een tv.

Een tv is om naar te kijken dus de doelstelling is dan natuurlijk een zo goed mogelijke beeldkwaliteit. En dan kom je inderdaad uit bij de plasma's van Panasonic. Qua beeldkwaliteit met afstand de beste tv's die er te koop zijn. Heb onlangs mijn 2e plasma gehaald en het blijft fantastisch kijken; wat mij betreft zal er nooit een lcd in huis komen.

De 42 inch ST60 valt dik binnen het budget. Deze schijnt een hogere input lag te hebben dan de duurdere GT60. Er zijn echter verschillende gamers die op het forum aangeven prima te kunnen gamen op de ST60. Als je een beetje je best doet, kun je de tv's nog wel wat goedkoper krijgen dan de laagste prijs in de Pricewatch.

Edit: en als ik uit jouw lijstje moest kiezen, ging ik voor de Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 19-12-2013 08:35 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als je SmartTV alleen gaat gebruiken voor Youtube, dan is vrijwel iedere televisie tegenwoordig geschikt. Dat is ook het enige onderdeel samen met Netflix wat interessant is op een SmartTV. De GT60 en ST60 serie hebben dit ook.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Eens met Dimens. Youtube doet het trouwens prima op Viera. Maar zelfs dan is het nog altijd gemakkelijker om dit op een andere manier op te lossen. gewoonweg omdat het meestal een crime is om iets in te tikken op dat smart gebeuren... Zelf heb ik een AppleTV en als ik youtube filmpjes wil kijken doe ik dat via airplay. Het kan ook via die nieuwe Horizon box van upc, daarbij zit een afstandsbediening met compleet toetsenbord... En zo zijn er nog tig oplossingen te bedenken...

Ik zou dat hele smart gebeuren echt niet als focus nemen. Zeker niet voor uitzending gemist. Wie zegt dat als uitzending gemist de api verandert dat je Smart TV dan nog meegaat? Ik zou dat lekker extern regelen. Ik snap overigens wel dat je het op je TV wilt zien, maar zoals gezegd, extern is dat op zoveel manieren te regelen, htpc, apple tv, rasberry pi, etc etc...

Eigenlijk zou alleen de input lag nog een dealbreaker kunnen zijn in jouw case.. Lees je daarin in. Het is zoals D vd V zegt, sommigen hebben er totaal geen last van, anderen veel meer. Hangt ook van de games af. En natuurlijk HOEVEEL dat je gamed? Hoe is de verhouding met TV kijken? Als dat 10% games en 90% tv is dan wist ik het wel....

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2013 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk dat voor de beste beeldkwaliteit de ST60 een goede keuze is. Zoals Dimens al aangeeft zijn ook voor mij alleen Youtube en evt.Netflix de belangrijkste punten op een SmartTV. De rest interesseert me dan ook weinig en baseer daar mijn keuze verder niet op.

Mijn issue met de input lag is echter dat ik nog geen PS4 heb. Dus zodra de TV er is kan ik niet zelf testen of dit ook echt de game ervaring belemmert en kan daarom niet de TV binnen een aantal weken nog inruilen (als de input lag een rol speelt). Het eerste jaar zal het trouwens zo'n 50% games 50% tv zijn FreakNL.

Ik ga binnekort wel naar een fysieke winkel om te kijken welke TV het best bevalt qua beeldkwaliteit.
Als jullie moesten kiezen tussen een 42" of 46" LED TV wat zou dan binnen dit budget (het liefst iets goedkoper dan €850) de keuze zijn? De keuze van een plasma is nu natuurlijk duidelijk de ST60.

Zelf heb ik nu ook de Sony KDL-42W655 op het oog vanwege de relatief lage prijs en toch ook de goede reviews en lage input lag. pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart

Edit: Volgens mij is Youtube ook prima te bekijken via de PS4 zelf? Als dit zo is kan er dus ook makkelijk genavigeerd worden d.m.v. de touchpad op de controller lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 09:15 ]

Verwijderd

Beste game tv op dit moment is de Sony 42W655. Heb hem zelf ook, goed beeldkwaliteit en de laagste input lag van alle tv's die je nu kunt kopen. Valt ruim binnen je budget.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 09:31 ]

• Dimens
Je zou eens kunnen proberen of je ergens de ST60 kunt testen met een game-console. Ik ga dit zelf ook maar eens doen om het zelf te ervaring. Maar een gamer ben ik niet, dus ik ben benieuwd in hoeverre ik het ga opmerken.

• DodoDodo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb min of meer dezelfde vraag, maar dan over de keuze tussen twee modellen:
Samsung UE46F6500 of Sony KDL-50W656A

Ik heb me al veel ingelezen en ben tot het besluit gekomen één van deze twee aan te schaffen.

Het gaat me vooral om de kijkhoek, bij de Sony schijnt deze niet zo geweldig te zijn en de standaard Hz is ook maar 50. Ik speel niet vaak games, het gaat me vooral om films. Smart functie niet interessant behalve Youtube idd.
Daarnaast heb ik een kleine woonkamer, de afstand van ogen tot tv meet zo'n 3 meter tot 3,5, welke maat tv past dan beter bij mij, 46 of 50? Of liever zelfs 42?

Wat denken jullie, waar zou ik mijn overwegingen het beste op kunnen baseren?

Dank alvast!

ps wilde eerst voor de F7000 of F8000 gaan maar dankzij het lezen van meerdere reacties, mede van D vd V, heb ik besloten niet te investeren in voorbijgaande hypes.

[ Voor 10% gewijzigd door DodoDodo op 15-01-2014 15:22 ]

• Dimens
DodoDodo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:19:
ps wilde eerst voor de F7000 of F8000 gaan maar dankzij het lezen van meerdere reacties, mede van D vd V, heb ik besloten niet te investeren in voorbijgaande hypes.
Als je dan toch dit budget hebt, waarom dan niet de Panasonic GT60 nemen? Veel en veel beter dan beide de Sony en de Samsung. En dan heb ik het niet over wat beter, maar echt heel veel beter.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier staat ook de GT60 te spelen. Net als de GT30 die ik hiervoor in de woonkamer had staan, weer een top tv en ik kan deze zeker aanraden. Geen lcd in deze prijsklasse die ook maar enigszins in de buurt komt qua beeldkwaliteit.
Pagina: 1