Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

pc start niet meer na bios update

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een pc met een intel DQ45CB moederbord, tijdens de bios update viel de stroom uit en nu krijg ik enkel een zwart scherm. Hoe los ik dit op?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:14

Pierre

Van nature lui!

bambinodekat schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:20:
Ik heb een pc met een intel DQ45CB moederbord, tijdens de bios update viel de stroom uit en nu krijg ik enkel een zwart scherm. Hoe los ik dit op?
Waarschijnlijk niet, stroom uitval tijdens een bios update is meestal over en uit ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Pierre61 schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:21:
[...]

Waarschijnlijk niet, stroom uitval tijdens een bios update is meestal over en uit ;w
Zuiver uit intresse even. kun je dan echt niet meer hervatten?

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:11

Rare vogel in spe

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:23:
[...]

Zuiver uit intresse even. kun je dan echt niet meer hervatten?
Afhankelijk van het bord heb je soms nog een backup bios oid. Bij een simpel bord met 1 bios is het over het algemeen over en uit of je moet het bios kunnen loshalen (dat is alweer een tijdje geleden dat dat kon) en het in een programmeerbank zetten om het te flashen.

Het is alsof je het motormanagement van je auto weggooit. Alles is in orde, maar als er niets is om de motor aan te sturen dan is het jammer.

Bottom line dus: je bent afhankelijk van of je moederbordfabrikant iets heeft geimplementeerd om dit soort situaties te kunnen herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 15-12-2013 13:28 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Korvaag schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:25:
[...]

Afhankelijk van het bord heb je soms nog een backup bios oid. Bij een simpel bord met 1 bios is het over het algemeen over en uit of je moet het bios kunnen loshalen (dat is alweer een tijdje geleden dat dat kon) en het in een programmeerbank zetten om het te flashen).

Het is alsof je het motormanagement van je auto weggooit. Alles is in orde, maar als er niets is om de motor aan te sturen dan is het jammer.
Niet bepaald leuk............. ;w

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Als je mazzel hebt dan zou dit wel eens kunnen werken idd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:29
Bij de DQ45CB kan je een jumper op het moederbord verzetten om bios recovery uit te voeren. Zet een nieuw bios op een USB stick ( FAT geformatteerd) en steek die in de pc. Start dan eens op met die jumper op recovery. Normaal begint hij met die bios te laden van de USB stick. Heb dat al meerdere keren gedaan bij die moederbordjes.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Met de tip van Xesxen is het gelukt.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

bambinodekat schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:11:
:) mooi

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:11
bambinodekat schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:11:
Super! :)

Rare vogel in spe

Pagina: 1