Hallo beste mensen, ik moet weer eens een systeempje samenstellen voor een vriend en heb al wat nagedacht, echter wil ik jullie advies.
Eerst maar het DAA:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, dan niet mijnenveger maar Battlefield 3/4 enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de topictitel, 700 euro MAX, ik kan er echt niet overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur?
Ja, muis, toetsenbord en niet geheel onbelangrijk: het scherm, ik heb niet gehoord welke reso maar ik kan me niet voorstellen dat dit kleiner/groter is dan 1080p.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, wat je normaal nodig hebt in een PC + Windows 8, hoeft niet de Pro te zijn, wel 64bit obviously...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD, dit omdat we hier op een "krap" budget zitten en dat AMD nu de console markt in handen heeft + Mantle + gratis games. Ook levert AMD beste prijs/kwali en dat bekoort mij wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel opstarten, maar hij komt van een laptop die 5 jaar oud is, en een PC die 10 jaar oud is, dus ik denk dat hij met een generic HDD ook al tevreden is
Geluid maakt niet veel uit, maar ik wil wel een beetje overklokken om de R9 270X net wat meer boost te geven die hij kan gebruiken, ik heb zelf HD7850's gehad, prima kaarten, maar zonder OC net wat te kort.
Het systeem zoals ik me dat voorstel:
Let op: Ik zit dus al over het budget, eventueel kan er bespaard worden op de koeling, ik ga er geen 5Ghz op draaien, maar iig geen stock want dat faalt gigantisch.
1ste edit: Ik denk dat dit mobo beter is: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3
Heb het zelf ook, buiten de kleur is het IMO het beste bordje wat je kunt krijgen voor de prijs, veel power fasen, 8 pin CPU, veel PCI-e (waaronder CFX support) en gewoon veel overklokmogelijkheden.
Eerst maar het DAA:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, dan niet mijnenveger maar Battlefield 3/4 enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de topictitel, 700 euro MAX, ik kan er echt niet overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur?
Ja, muis, toetsenbord en niet geheel onbelangrijk: het scherm, ik heb niet gehoord welke reso maar ik kan me niet voorstellen dat dit kleiner/groter is dan 1080p.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, wat je normaal nodig hebt in een PC + Windows 8, hoeft niet de Pro te zijn, wel 64bit obviously...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD, dit omdat we hier op een "krap" budget zitten en dat AMD nu de console markt in handen heeft + Mantle + gratis games. Ook levert AMD beste prijs/kwali en dat bekoort mij wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel opstarten, maar hij komt van een laptop die 5 jaar oud is, en een PC die 10 jaar oud is, dus ik denk dat hij met een generic HDD ook al tevreden is
Geluid maakt niet veel uit, maar ik wil wel een beetje overklokken om de R9 270X net wat meer boost te geven die hij kan gebruiken, ik heb zelf HD7850's gehad, prima kaarten, maar zonder OC net wat te kort.
Het systeem zoals ik me dat voorstel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 131,80 | € 131,80 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Asus R9270X-DC2-2GD5 | € 178,93 | € 178,93 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,80 | € 36,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 | € 66,91 | € 66,91 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 711,08 | |
Let op: Ik zit dus al over het budget, eventueel kan er bespaard worden op de koeling, ik ga er geen 5Ghz op draaien, maar iig geen stock want dat faalt gigantisch.
1ste edit: Ik denk dat dit mobo beter is: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3
Heb het zelf ook, buiten de kleur is het IMO het beste bordje wat je kunt krijgen voor de prijs, veel power fasen, 8 pin CPU, veel PCI-e (waaronder CFX support) en gewoon veel overklokmogelijkheden.
[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 15-12-2013 13:41 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74