• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb inmiddels een DS414 gekocht met 4x4TB en een nieuwe Samsung UE40F6200 TV die nog binnen moet komen.

Ik zit eraan te denken om een mediaspeler (Mede8er MED600X3D o.i.d.) te nemen. Maar heeft dit eigenlijk wel zin indien je al een Smart TV hebt met AllShare en applicaties als Plex?

Verwijderd

Ik zou eerst afwachten wat de televisie te bieden heeft. Als je alleen films wilt afspelen lijkt me dat de Smart TV dat ook gewoon kan en bij Samsung zullen ook wel alle gemist diensten aanwezig zijn.

Verwijderd

Ik kan je iig vertellen dat als je een harde schijf aan de samsung hangt dat hij gewoon mkv's kan afspelen.
ik heb de 6400 van samsung. Alleen iso is me nog niet gelukt.

Helaas staat mijn 3d tv en mijn synology nas niet op dezelfde locatie dus een exact antwoord op je vraag kan ik niet geven.

Verder kan je tv wel de apparaten in je netwerk zien en de inhoud ervan zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 18:48 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De afspeelmogelijkheden van een smart-tv zul je proefondervindelijk moeten ontdekken. Daarbij zul je waarschijnlijk ontdekken dat sommige bestanden wel afgespeeld zullen worden en ander niet. Allemaal afhankelijk van de gebruikte codecs. Zelfs de ene MKV is de andere niet. Daarnaast zul je via de tv de betere audiocodecs niet via de speakers kunnen afspelen. Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een losse mediaspeler.

Verwijderd

Een losse mediaspeler werkt gewoon beter, wat niet wil zeggen dat jij met je Samsung niet toe kan. Ben je muziekliefhebber, ben je ook beter uit met een losse mediaspeler. Houd echter in de gaten:
De ingebouwde DAC in de mede8er is echt bedroevend slecht. Is jouw versterker voorzien van een DAC (optische ingang of COAX), dan is dit geen probleem, maar als je van de ingebouwde DAC afhankelijk bent is het pfff....
Dune heeft daarentegen wel een goede ingebouwde DAC in zijn mediaspelers en is gebruiksvriendelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 20:41 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon afwachten wat je met je tv kan en als je dan bepaalde dingen mist kun je altijd nog kijken of je het interessant genoeg vind daarvoor een mediaspeler te kopen die dat wel kan. Een reden voor mij zou zijn uitzending gemist, RTL gemist en Netflix, maar misschien kan je tv dat wel of vind je dat minder belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 16-12-2013 23:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Mijn Philips tv kan 't niet (MKV afspelen) en zeker geen ISO. Ook is mijn tv zeer beperkt met doorspoelen en zoeken binnen films etc. Maar ik kan niet zeggen hoe 't voor Samsung is.

Maar ik heb toch mediaspeler aangeschaf (TLBB) zodat ik ook beelden via airplay etc. kan streamen naar tv en meer flexibiliteit heb.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Marzman schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:26:
Ik zou gewoon afwachten wat je met je tv kan en als je dan bepaalde dingen mist kun je altijd nog kijken of je het interessant genoeg vind daarvoor een mediaspeler te kopen die dat wel kan. Een reden voor mij zou zijn uitzending gemist, RTL gemist en Netflix, maar misschien kan je tv dat wel of vind je dat minder belangrijk.
Helemaal mee eens inderdaad. Overigens is voor incidenteel gebruik een Raspberry Pi een leuke en goedkope manier om je tv toch al de functionaliteiten te geven die je eventueel nog zou missen mocht het niet volstaan. Ben je nu iets fanatieker in het gebruik, dan zou ik eerder voor een echte HTPC kiezen overigens.

iRacing Profiel

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op mijn Samsung d6530 speel ik eigenlijk alle films direct van m'n nas. MKV's wel, ISO's niet, en DIVXen wel. Nou ben ik niet de meest veeleisende gebruiker qua beeldkwaliteit dus een divxje van 2gb vind ik al kwalitatief genoeg.
Pagina: 1