Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround laptop

Pagina: 1
Acties:

• HDimac
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01-2024

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Hallo!

Ik ben op zoek naar een mooie laptop, mag overigens tweedehands zijn. Maar heb advies nodig!

Wat ga je met de laptop doen?
Internet, excel en word voor school, maar ook games. Uiteraard niet de nieuwste Battlefield, maar games als LoL, Minecraft en MW2 moeten makkelijk gerund kunnen worden.

Films/series kijken en downloaden doe ik ook veel.

De accuduur is redelijk belangrijk. Moet het wel een paar uur kunnen volhouden.
Daarnaarst is de gewenste resolutie rond de 15" en het liefst ook Full HD.

Budget
Mijn budget is 500 euro.

Verdere voorkeuren heb ik niet. Windows 8 lijkt me leuk om te proberen, maar W7 is verder ook prima.

Wat ik zelf al heb gezien:
Ik heb uiteraard V&A van Tweakers doorgekeken, en deze kwam ik tegen:
pricewatch: Acer Aspire V3-551-10468G1TMaii

Zit Windows 8 op, maar ik heb weinig verstand van de verdere specificaties. Is deze geschikt voor mijn eisen?

Ik heb ook veel gezien/gelezen over de Lenovo Thinkpad, en dat deze zelf samen te stellen is. Hier heb ik echter ook weinig verstand van en het standaardpakket op die website ligt iets boven mijn budget.

Red ik mijn eisen met 500 euro?
Als ik dit niet red, red ik dit wel tweedehands?

Hartelijk bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door HDimac op 15-12-2013 13:01 ]

Gebukt is genomen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heb je zelf ook al iets gevonden?

LAA beleid

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Excuses, aangevuld!

Gebukt is genomen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii heeft een full hd scherm en een dedicated gpu (die weliswaar niet zoveel voorstelt) die die genoemde games waarschijnlijk wel aankan.
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH) is een stuk goedkoper en zou met de intel hd 4000 wel wat moeten kunnen draaien (maar de vraag is hoe?)
De laptop die je zelf gevonden hebt heeft in ieder geval meer gpu power dan bovenstaande lenovo en is waarschijnlijk heel gewaagd aan de gt710m uit bovenstaande acer.

Opzich is het kijken naar tweedehands laptops in deze prijscategorie misschien wel de beste optie om een redelijke game te kunnen draaien.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Een nieuwe laptop met 1080p scherm met jouw budget red je inderdaad niet, de Lenovo E540 is het goedkoopst. Tweedehands zou je eventueel wel kunnen kijken, daar is wel het een en ander mogelijk denk ik. Ik zou persoonlijk je budget iets ophogen, Lenovo heeft nu ook een 10% kortingsactie waardoor je de goedkoopste configuratie met i3, 1080p scherm en een 62Wh accu voor ongeveer 560 euro kunt krijgen. Je hebt dan dus geen dedicated videokaart, maar je kunt er wel een GT740M in configureren, uiteraard tegen een meerprijs. Veel grafische pracht en praal zul je niet krijgen met jouw budget. Ik raad je wel aan je te concentreren op een 1080p scherm, dat is sowieso een groot voordeel.

Gebruik deze kortingscode voor de 10% korting:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Hartelijk bedankt! Die code gaat zeker van pas komen als ik hem nieuw koop.

Ik denk dat ik voor tweedehands ga, om toch nog een redelijke laptop te kunnen kopen.
Mijn budget kan helaas niet echt omhoog, misschien iets als het echt nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door HDimac op 15-12-2013 13:40 ]

Gebukt is genomen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou me wel bedenken dat je langer met je laptop kan doen als je iets koopt dat gewoon goed is. Uit mijn hoofd kom je met alle toeters en bellen die we je aanbevelen bij de lenovo met die korting uit op 660, maar dan heb je ook het allerbeste wat je redelijkerwijs kan verwachten voor je geld en dan ga je een stuk meer plezier van je laptop beleven dan wanneer je kiest voor iets dat op alle fronten onderdoet voor de e540. Even doorsparen is dus de moeite waard als je het mij vraagt.

Of je moet heel veel geluk hebben met een tweedehandsje. (De volgende keer graag een linkje naar de advertentie plaatsen of indien niet mogelijk, de vraagprijs noemen)

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:17:
Ik zou me wel bedenken dat je langer met je laptop kan doen als je iets koopt dat gewoon goed is. Uit mijn hoofd kom je met alle toeters en bellen die we je aanbevelen bij de lenovo met die korting uit op 660, maar dan heb je ook het allerbeste wat je redelijkerwijs kan verwachten voor je geld en dan ga je een stuk meer plezier van je laptop beleven dan wanneer je kiest voor iets dat op alle fronten onderdoet voor de e540. Even doorsparen is dus de moeite waard als je het mij vraagt.

Of je moet heel veel geluk hebben met een tweedehandsje. (De volgende keer graag een linkje naar de advertentie plaatsen of indien niet mogelijk, de vraagprijs noemen)
Ja, dat snap ik.

Zal ik doen. De vraagprijs van de laptop in de OP is trouwens 500.

Gebukt is genomen.

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Mijn budget iets opgehoogd (toch wel tweedehands denk ik)

Maar kwam deze twee tegen
pricewatch: MSI GT680R-084NL

en

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T420 (i5 2410M, 16GB, 180GB INTEL SSD)

De eerste past meer bij mijn eisen qua scherm, maar de tweede heeft toch wel windows 8 en is mobieler (langere accuduur, kleiner scherm en lichter)

Welke is qua betrouwbaarheid en duurzaamheid slimmer om te nemen?

Gebukt is genomen.

Pagina: 1