Auto speakers aansluiten op stereo versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:52
Hallo,

Ik heb een vraagje,
Ik wil 2 Pioneer Ts-1702i en 2 pioneer TS-E1076 en een Climax phatt- 500 watt SubWoofer
gaan kopen.
Nu is het mijn vraag kan je dit aansluiten op een stereo versterker ik heb een DENON DRA-375RD waar 4luidspreker aansluitingen opzitten.

Kan ik bijvoorbeeld 2kistjes maken met de 2boven genoemde speakers en een filter en dat aansluiten op mijn stereo versterker en dat er dan en beetje goed geluid uit komt is dat mogelijk?

En kan ik de sub woofer ook op de stereo versterker aansluiten of moet ik daar ook een filter voor hebben en mijn stereo versterker heeft ook geen sub woofer aansluiting is het mogelijk om dat daar op aan te sluiten

Bedankt alvast voor de antwoorden
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 167% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou ook kunnen kijken naar hi-fi speakers, die klinken in een huis over het algemeen wat beter.

[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 15-12-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En ja, wat jij wil kan.

Alleen de subwoofer heb je even niets aan. Sowieso zou ik climax subwoofers laten voor wat ze zijn, maar dat is een andere discussie.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Bedankt voor alle antwoorden.

Oke dus ik kan 2kastjes maken van welk materiaal kan ik dat het beste maken, ik zat te denken aan 2.5mm MDF of is een ander materiaal beter?
En als isolatie glaswol of wol of is iets anders beter?
En hoe groot moet een zoon kast worden heb al op internet gezocht maar kon niks vinden alleen iets van winisd ofzo snap alleen niet hoe het werkt.

Brazos zoals je al zij al als ik een auto versterker haal en daar de sub woofer op aansluit en de uitgang op de rec/out {is eigenlijk een uitgang voor een cassetterecorder} dat het dan zou moeten werken. Kan ik als voeding een oude computervoeding gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door rickwi op 15-12-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Als je dat gaat doen dan moet je elke keer het volume van je subwoofer apart instellen als je van volume verandert. Wat wil je eigenlijk gaan doen? Wat is je doel? Wat jij probeert is imho nogal extreem ghetto-style.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
JT de sub woofer zit toch op de versterker aangesloten en de versterker zit toch op de stereo versterker aangesloten dan gaat toch het geluid ook harder of zachter als je aan de volume van de stereo zit?

Mijn doel is. ik hou erg van Hardcore,Hardstyle waar erg veel bass in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is jouw voorkeur dus. Is je doel dan om geluid met veel bas te krijgen?

Ik luister zelf ook hardcore (diverse substromingen) en veel electronische muziek en ik snap niet waarom je met car hifi aan de gang gaat voor thuis.

En nee, niet alles op een versterker gaat harder of zachter. Als je iets zou opnemen met die tape-out dan zou je opname ook harder of zachter gaan als het volume hoger of lager zet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Oke dus die subwoofer laat ik dan zitten want ik wil het niet steeds handmatig harder of zachter zetten
Maar nu heb ik nog een vraagje in de auto gaat de subwoofer volgens mij wel harder of zachter via de auto radio hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Omdat de uitgang voor je subwoofer wel gekoppeld is aan de gain en rec-out niet. Waarom gebruik je car-hifi?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Zoals ik hier een paar post hierboven al vroeg wie kan me hier mee helpen

Oke dus ik kan 2kastjes maken van welk materiaal kan ik dat het beste maken, ik zat te denken aan 2.5mm MDF of is een ander materiaal beter?
En als isolatie glaswol of wol of is iets anders beter?
En hoe groot moet een zoon kast worden heb al op internet gezocht maar kon niks vinden alleen iets van winisd ofzo snap alleen niet hoe het werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door rickwi op 15-12-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Waarom ik car-hifi gebruik omdat ik het goedkoop kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
2.5mm mdf is echt te dun. Ik zou gaan voor 19mm of zelfs meer. Ik neem aan dat je een gesloten behuizing maakt, en gezien je toepassing is het volume daarvan dan niet heel erg belangrijk. Als demping kun je de binnenwanden beplakken met bitumen en pritex noppenfoam. Zorg ervoor dat je behuizing luchtdicht is!

Een filter heb je niet nodig, en je kunt de speakers direct op je autoradio/versterker aansluiten. Een subwoofer zou ik niet gebruiken zonder aparte versterker.

Hoe het precies zit met de impedantie van die speakers zul je zelf even na moeten kijken

[ Voor 10% gewijzigd door ToWi1989 op 15-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:33
2.5MM MDF is wel heel dun. Pak voor een paar simpele speakers iets van 12mm of zo. De kist grote maakt niet heel veel uit.

Doe niet te moeilijk met dit soort dingen. Bitumen of noppenfoam kun je het beste allemaal vergeten. Als je zulke dingen nodig bent had je beter meteen goede speakers kunnen kopen voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Ok dan ga ik voor 25mm mdf is het niet beter om aan de achterkant een pijp te doen?
Ik luister niet de hele dag hardcore of hardstyle ook gewone muziek hoe groot moet dan een kist ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwacht overigens geen wonderen op bas gebied. Zeker niet met een gesloten behuizing en zonder aparte subwoofer. Om zelf een gepoorte behuizing in elkaar te flanzen heb je veel kennis nodig en moet je alle kenmerken van de speaker kennen om het goed te doen.

Ik denk dan ook dat je op deze manier de plank volledig mis zult slaat, en beter op marktplaats of zelfs bij de kringloop goedkope oude speakers kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderCarl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 14:19
Rickwi, je weet dat je niet zomaar een doos en een "pijp" kan maken, he? Elke speaker heeft zijn eigen karakteristieke eigenschappen waar rekening mee gehouden dient te worden. Ik zou nog maar even flink googelen of je dit plan wel uit wil voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Maakt niet uit. Zulke speakers zitten in een auto in de deuren. Daar zit ook geen grote kist achter. Kies gewoon iets waar de speakers makkelijk in kunnen. Bass ga je toch missen uit zulke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat .Maarten helemaal gelijk heeft. Het mag alleen goedkope car hifi zijn, dan ga je echt niks geven om het verschil tussen wel of geen dempingsmateriaal, 12 of 25mm mdf enzovoort. Gewoon lekker 12mm mdf in elkaar plakken en klaar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Ik denk dat ik toch maar 2 eenvoudige speakers maak ik begin er volgende week mee heb dan vakantie als ik klaar ben maak ik wel een paar fotootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien is het wat voor je om tweedehands een Logitech Z-2300 of Z-623 te kopen en daar zelf nieuwe behuizingen voor te maken. Daar zal in ieder geval genoeg bas uit komen en het zit in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Heb de 2speakersetjes binnen gekregen komen goed geluid uit zonder kast wel een beetje weinig Bass.

Nu wil ik toch nog een auto sub woofer gaan gebruiken Ik zat te denken aan een 500watt sub woofer
Die ik aan wil sluiten
Kan ik die dan zo aansluiten?
Uitgang van mijn stereo versterker naar de auto versterker en dan daarop de sub woofer aansluiten en als voeding wil ik een 300 watt pc voeding gebruiken die op de 12volt lijn 12ampere levert zou dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:29
rickwi schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:03:
Uitgang van mijn stereo versterker naar de auto versterker en dan daarop de sub woofer aansluiten en als voeding wil ik een 300 watt pc voeding gebruiken die op de 12volt lijn 12ampere levert zou dit kunnen.
|:(
Wat was eigenlijk je totale budget. En, wat versta je onder 'kan ik goedkoop krijgen'.
Met een kant-en-klare oplossing (=beter!) ga je een veel beter/mooier resultaat krijgen.

Krijg een beetje dit idee
http://www.dumpert.nl/med...o_n_oldskool_boombox.html
Oké oké, het kan. But... why.

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-12-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Mijn budget voor de sub woofer is 50euro koop het tweedehands
De speakers heb ik ook 2hands gekocht voor 25euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je hebt geen budget of een idee dus?
Je gaat gewoon 'op de flow' en koopt wat je nodig denkt te hebben.
Hout etc moet je ook nog kopen, gereedschap wel voorhanden?

Je hebt dus 4 speakers voor €25,- gekocht?
Lekker goedkoop, maar ik zou die zelfs niet eens in mijn auto (waar ze thuishoren en dus normaal bruikbaar zijn) willen hebben.
Ben echt benieuwd wat je ervan weet te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Hout etc. heb ik nog liggen 22mm mdf gereedschap heb ik ook wel decoupeerzaag etc

Kan dat van de sub woofer wat ik een paar posts hierboven zij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zei. Met een korte Ei :X

Ja dat kan. Alles kan. Persoonlijk denk ik dat ook al is het een koopje, je nu gewoon je geld aan het weggooien bent.
Moet je zelf weten. Maar dan hoop ik wel dat je niet komt klagen als het uiteindelijk niet aan je verwachtingen voldoet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Subwoofer laten liggen. Kan je niks mee. Tenminste, niet simpel.

En titlefix
Auto speakers aansluiten op steeo verstereker > Auto speakers aansluiten op stereo versterker

[ Voor 46% gewijzigd door teacher op 16-12-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Ja die sub kun je wel aansluiten. Met een losse versterker. En op een pc voeding wil wel maar als die van dezelfde kwaliteit is als de rest dan verwacht ik daar niet echt veel van. Denk je wel even aan de kabeldikte?

En zoals gezegd er zijn veel betere oplossingen voor het geld wat je er aan uit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Is het ook mogelijk om de sub woofer zonder versterker aantesluiten op mijn stereo op een gewone luidspreker uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Bedankt Toyota MR2 Voor de sites

Dus als ik het goed begrijp moet ik het zo aansluiten.
1 Luidsprekeruitgang van mijn stereo gebruiken die verbind met een subwoofer crossover en daarop de sub aansluit dat het dan zou moeten werken

Zou dit een goede Subwoofer filter zijn?
http://www.konigdirect.nl/SUBWOOFER-FILTERS-(900.582UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat voor een subwoofer heb je?
Actief of passief?

http://www.hifi.nl/artike...o-Soorten-subwoofers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij gaat zo'n versterker 4 x 4ohm speakers bepaald niet leuk vinden !
Dan zou je dus 2 X (4+4ohm) moeten gebruiken.
Alleen mijn persoonlijke ervaring is dat 2 speakers in serie niet zo'n geweldig resultaat oplevert.....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

@ToyotaMR2: een passieve, staat ergens in dit topic wel.

@TS:

Ja,het werkt en je mooie Denon "verkrachten", zodat je over een half jaar geen geluid meer hebt. Geloof mij. Een HIFI versterker is niet echt (goed) in staat een subwoofer aan te sturen!

Maar goed, jouw geld, jouw spul, ik heb je gewaarschuwd!
heuveltje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:19:
Volgens mij gaat zo'n versterker 4 x 4ohm speakers bepaald niet leuk vinden !
Gemiddeld ja, "real-time" kan het wel tot 1 ohm zakken! Dan hoor je een klein "zzziippp" en 0,5 nanosec daarna niets meer! Wel lekker rustige Kerst ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Hokkie op 18-12-2013 19:21 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Of het een passieve of een actieve sub woofer is weet ik niet het is namelijk een auto sub woofer

Heuveltje, wat bedoel je met 4x4ohm?
De speakers die eerder in dit topic staan heb ik ergens anders voor gebruikt dus die hoef je niet meet te tellen verder heb ik nog 2x8ohm speakers

Dus als ik de bovengenoemde cross-over gebruik krijg ik alleen lage tonen

Ja,het werkt en je mooie Denon "verkrachten", zodat je over een half jaar geen geluid meer hebt. Geloof mij. Een HIFI versterker is niet echt (goed) in staat een subwoofer aan te sturen!

Maar goed, jouw geld, jouw spul, ik heb je gewaarschuwd!

Wat bedoel je hiermee Hokkie

[ Voor 43% gewijzigd door rickwi op 18-12-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
rickwi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:35:
Of het een passieve of een actieve sub woofer is weet ik niet het is namelijk een auto sub woofer
Doe zelf eens iets uitzoeken?
Google het merk/type van je sub.
Lees de link die ik je gegeven heb?
2 manieren om te achterhalen of je een passieve/actieve sub hebt, en of je die kunt gebruiken ja/nee, of dat je nog iets nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Zoals ik het zeg, kan het niet duidelijker maken...

Simplistische uitleg:

Een specificatie op een luidspreker zijn gemiddelden en niet continu. Bijvoorbeeld als je een subwoofer aansluit je versterker die lekker op 50hz staat te pompen, dan is je impedantie ineens 2 ohm (0 ohm is kortsluiting :9 ). De versterker moet in dit geval het dubbele vermogen gaan leveren. Daar is zo'n Denon HIFI versterker niet op gebouwd, die word veel te warm, eindtrappen "slibben" dicht, met als gevolg.......

Er zijn meerdere factoren, rekentabellen en wellicht wijkt mijn verhaal iets af dan de werkelijkheid. Maar dit is wel wat er gaat gebeuren. Vergis je niet in "zelfbouw" luidsprekers, daar komt wel wat meer bij kijken dan twee houten kistjes in elkaar schroeven!

Heb je bijvoorbeeld rekening gehouden met het volume van je kist in verhouding met de speaker? Net als bij de subwoofer? Weet je überhaupt hoe je dit moet berekenen? Daar is nog niets high-end audiofiel aan! Dit is de basis....

Kortom, koop twee 25 jaar oude B&W luidsprekers op marktplaats voor 50 euro en die spelen vele malen beter dan jouw zelfbouw... :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Hokkie op 18-12-2013 19:54 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Toyota MR2 het is alleen een losse subwoofer Caliber CWE 2s
http://i.marktplaats.com/...shMAAOxyTjNSoFPT/$_85.JPG
Link is voor plaatje ik kan zelf niet veel vinden over de sub woofer ben nog informatie aan het opvragen bij de eigenaar.

Hokkie Als ik geen crossover gebruik heb ik dan geen problemen zoals te warm worden,vroegtijdig overlijden etc?
Of heb ik dan slecht geluid?

Ik weet wel degelijk hoe je en kast moet berekenen met winisd onder anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je die sub aan wil sturen, zou ik dat doen met een aparte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
rickwi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:10:
Ik weet wel degelijk hoe je en kast moet berekenen met winisd onder anderen
rickwi schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:16:
Dat heb je dus wel al uitgevonden binnen 3 dagen tijd?

En hoezo kan ik het wel vinden, en jij niet?
Het is een CWE25 volgens de advertentie op Marktplaats.
1e Google-resultaat is dan:
http://webshop.caliber.nl/media/Manuals/CWE25.pdf

Het is prima dat je eigenwijs bent en het zelf wilt doen/proberen ipv gewoon een betere (goedkoper zelfs!) kant-en-klare (geen auto-spul) audioset te kopen.
Maar doe dan ook zelf het onderzoek.
Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen en/of vragen hebben, kun je ze gerust stellen.

Dadelijk ga je nog vragen of iemand kan komen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Filter/Crossover (is dit bij jou hetzelfde?) heb je altijd nodig!

Uitleg (ik beperk mij even tot de lage tonen):

Ik ga even van het standaard uit: 80db volume (is vrij hard hoor, maar goed) en je wil full-range kunnen waarnemen, ongeveer 20-22.000Hz

^^ Hier gaan we even van uit ^^

Mijn vloerstaande luidsprekers kunnen tot een 35Hz (-3db), omdat mijn speaker aflopen 24db's/octaaf, zal ik ongeveer rond het 60hz gebied op 80db volume nog alles kunnen waarnemen. Met ander woorden ik "mis" tot 60Hz geen informatie, alle lagere tonen 20-60Hz wel dus. We willen full-range dus ik moet wat doen...Ja, een subwoofer.

Een boekenplankmodel zal rond de 80Hz (dus rond de 100Hz - 80db) liggen en zo'n satelliet dingetje 120Hz-160Hz (nog hoger in frequentie). Hier moet ZEKER een sub bij!!! Een makkelijk rekensommetje is: **Hz bij -3db X 1,5 = **Hz op 80db (vb. 35Hz -3db X 1,5 = 52,5Hz

Een crossover regelt elektronisch wat het "kantelpunt" is tussen de luidsprekers en de subwoofer, dus alles beneden de 70Hz (bij mij) neemt de subwoofer alles over tot ongeveer 20Hz op 80db, daarna valt hij stijl naar beneden (maar das heel laag)...

Een (passieve) filter regelt in mijn luidspreker welke frequenties naar de tweeters moeten en welke naar de woofers.

Conclusie:

Ja een filter heb je nodig en afhankelijk van wat je wil een crossover OOK! Maar een crossover gaat niet lukken met één versterker... Klopt niet, foutje bedankt :*)
Wil je jouw (sub)woofers gebruiken met je autospeakers, heb je een filter nodig. Echter zullen er maar weinig filters bestaan, die het full-range frequentie op 80db kunnen weergeven. Als ze bestaan, zijn ze duur (extreem duur)! Een B&W Nautilus heeft dit niet eens (die kosten rond de 8000 euro/paar)

Een vraag:

Wil je een subwoofer of een lage tonen speaker...

[ Voor 24% gewijzigd door Hokkie op 18-12-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Hokkie bedankt voor de uitleg

Het liefst wil ik een subwoofer.

Dus een filter/crossover heb ik dus zowiezo nodig.
Als ik zoon ding niet gebruik wat gebeurd er dan brand dan de versterker door.

Mvg,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Je versterker heeft geen variabele, danwel subwoofer uitgang!

http://www.santur.webd.pl/img/allegro/inne/denonstereo2.jpg

Hier stopt het al voor je....

KAK! Had ik eerst naar moeten kijken, heb ik het verhaal voor niets geschreven 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Hokkie op 18-12-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kisten bereken is nogal wat anders dan gewoon 6 planken tegen elkaar smijten. Ik heb het wel anders gedaan ik steek huis luidsprekers in de wagen (met de nodige versterkers en DSP) :p kwaliteit uber alles :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

rickwi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:56:
Hokkie bedankt voor de uitleg

Het liefst wil ik een subwoofer.

Dus een filter/crossover heb ik dus zowiezo nodig.
Als ik zoon ding niet gebruik wat gebeurd er dan brand dan de versterker door.

Mvg,
Rick
Nee, je hebt een aparte subwoofer versterker nodig, eentje met "high inputs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Damic schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:17:
Ik heb het wel anders gedaan ik steek huis luidsprekers in de wagen (met de nodige versterkers en DSP) :p kwaliteit uber alles :)
Ben ik het ook niet geheel mee eens...

Auto luidspreker zijn voor auto's! In die markt heb je behoorlijk goed spul, maar VOOR IN DE AUTO en NIET voor in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

teacher schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:24:
[...]

Nee, je hebt een aparte subwoofer versterker nodig, eentje met "high inputs".
Hypex maakt wel mooie subwoofer versterkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickwi
Die hypex versterkers zijn wel erg duur
Is er geen goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Geen idee eigenlijk, deze worden veel gebruikt en dit is het enige merk die ik ken...

Kijk maar eens op de website van speaker & co. Vanaf 240 euro heb je een 200watt subwooferversterker met high level input.

• rickwi
Kan het zonder versterker niet dan?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Nee.....

Goedkopere subwoofer versterkers... Hoe zou je die nu kunnen vinden... Dat is een lastige.
Bestond er nu maar een soort van zoekmachine waarmee je producten kan vinden... :+

• rickwi
Op marktplaats kan ik niks vinden van bijvoorbeeld high input verstereker.
Alleen auto versterkers is dat ook mogelijk zijn ook niet zo duur kan ik als voeding een 350watt pc, voeding gebruiken die op 12volt 19Ampere levert.

• NeutraleTeun
http://link.marktplaats.nl/757621761 JBL E80 Northridge

http://link.marktplaats.nl/757705194 2 Jamo speakers

http://link.marktplaats.nl/757679282 set zware speakers 200 watt per stuk

http://link.marktplaats.nl/757668832 Twee grote magnat luidspreakers

http://link.marktplaats.nl/757660173 Bose cube speakers AM5

Een simpele, snelle search naar NORMALE speakers voor je eigen versterker.
Waarbij elk voorbeeld goedkoper is, beter geluid levert en gewoon normaal plug'n'play is vergeleken met wat je nu aan het doen bent.
Waarom blijf je zo eigenwijs, ik snap het echt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-12-2013 11:36 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

rickwl, volgens mij hé, ik kan het fout hebben natuurlijk, wil je gewoon geld verbrassen ook al is dat relatief weinig, vervolgens dan hier terugkomen dat je spulleboel niet lekker klinkt.

Ik zou het zeer goede advies van ToyotaMR2 volgen :) Koop wat nette 2dehands normale hifi speakers koop eventueel een 2dehands poweredsubwoofer die je high-level kan aansluiten en je bent klaar.

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik krijg langzamerhand het gevoel dat TS de speakers al thuis heeft...

Anderen hebben je financieel laten zien dat er zat andere mogelijkheden zijn en ik heb geprobeerd dit technisch te weerleggen dat wat jij wil niet verstandig is.

Nu heb je genoeg handvatten om verder mee te kunnen stoeien.

Succes!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En je hebt het voor elkaar, ik heb voor je gezocht:
http://www.conrad.nl/ce/n...ers?queryFromSuggest=true

Pagina: 1