Toon posts:

Start Menu 8 Updater Melding [8]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn computer krijg ik het volgende bericht:

Start Menu 8 Updater
New version of Start Menu 8 is available. Download it now?

Ik heb geen goed gevoel bij dit bericht. Het is in het Engels (en mijn os is in het Nederlands) en de lay-out kan ik ook niet plaatsen. Een zoeksessie op Google levert echter ook niets op, dit bericht wordt niet herkend. Weet iemand misschien of ik dit bericht kan vertrouwen en wat ik er het beste mee kan doen?

Een plaatje: https://www.dropbox.com/s/anfdmslp7pr2isw/Probleem.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt van Iobit te zijn
http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php

Is het een legale Win8 installatie, gedaan met een "schone" iso?
Zoniet, is desbetreffend programma waarschijnlijk al toegevoegd in de aangepaste iso.

Vind je het programma terug via "alle programma's" of configuratiescherm/programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je reactie.

Ik vind het programma inderdaad terug in "alle programma's". Het is een legale Windows 8 installatie, maar bij de installatie heb ik ook een aparte startknop laten installeren. Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Toch apart, het is mij alleen bekend dat Lenovo een 3rd party startmenu en -knop installeert op hun systemen.
nieuws: Lenovo voegt startmenu en -knop toe aan Windows 8 via bloatware

Toch niet zelf iets geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:50:
Het is een legale Windows 8 installatie, maar bij de installatie heb ik ook een aparte startknop laten installeren. Zou dat het kunnen zijn?
Zeer grote kans inderdaad.

Waarschijnlijk kan je de (automatische) updater wel uitzetten via de settings van desbetreffend programma.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De startknop is denk ik handmatig geïnstalleerd, dit heb ik bij aankoop laten doen in de computerwinkel omdat ik graag een startknop wilde. Maar de Windows 8 software hoort bij de laptop.

Dank voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat het de Start Menu 8 software is.
Pagina: 1