Hulp crossfire + soundcard

Pagina: 1
Acties:

• doncuomo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 22:07
Hallo Tweakers,

Ik heb in mei een PC in elkaar gezet en zit nu met het volgende.

Ik heb het Asus Z87-A moederbord.
De videokaart is een Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost.
Mijn kast is een Corsair Carbide 300R
Mijn geluidskaart is een Creative X-Fi Xtreme Gamer

De geluidskaart komt uit mijn oude pc, maar ik merkte gewoon dat mijn geluid beter was dan dat van mijn moederbord. Ik had drivers geinstalleerd en alles, maar het werd er niet beter op :P.

Ik heb met het kopen van deze PC rekening gehouden met het overstappen naar crossfire toen ik de voeding kocht. Alleen toen ik de PC eenmaal in elkaar aan het zetten was zag ik dan mijn geluidskaart waarschijnlijk een probleem ging veroorzaken.

Als ik kijk naar mijn moederbord dan gebruik ik momenteel het goude slot voor mijn videokaart. De onderste slot is voor mij niet bruikbaar omdat mijn voeding daar vlak onder hangt :/

Mijn vraag is nu, wat is de beste manier om toch crossfire te kunnen draaien en toch mijn geluidskaart te kunnen gebruiken?
Moet ik nieuwe kast kopen? Of is er toevallig een convert stukje dat de onderste slot om kan zetten naar iets waar mijn geluidskaart gebruik kan van maken oid?

Bedankt!

Verwijderd

Het beste lijkt me om een nieuwe (PCI-E) geluidskaart te kopen, zoals http://azerty.nl/8-129-44...d-blaster-x-fi-xt.html...
Dan kun je het bovenste pci-e slot gebruiken en zit je de videokaarten ook niet in de weg (qua airflow). Ik zou het zéér sterk afraden om een kaart te plaatsen in het slot gelijk onder een videokaart. Dus je bent per videokaart eigenlijk 3 sloten kwijt, en kunt dus alleen het bovenste slot gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 09:51 ]

• doncuomo
Is het mogelijk om mijn bovenste en middelste slot te gebruiken voor videokaart? Want de onderste gaat niet passen met de voeding dus dan prop ik daar mijn geluidskaart in.

Verwijderd

doncuomo schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:05:
Is het mogelijk om mijn bovenste en middelste slot te gebruiken voor videokaart? Want de onderste gaat niet passen met de voeding dus dan prop ik daar mijn geluidskaart in.
Nee ik bedoel het bovenste PCI-E 1x slot voor je geluidskaart. Die kleine dus die nog boven je videokaarten zit. Je moet inderdaad de bovenste (PCI-E 16) en middelste (PCI-E 16) voor je videokaarten gebruiken. Het is niet handig om een geluidskaart in het onderste slot te plaatsen, omdat je dan de airflow van van de koeler van je onderste videokaart in de weg zit, en de temperatuur zo'n 30°C omhoog gaat. Onderste slot vrij houden dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 10:09 ]

• doncuomo
Okey, die bovenste slot word alleen overmeesterd door de bovenste videokaart dus dat past ook niet. Je snapt dus mijn probleem :D. Die videokaarten zijn gigantisch.

Verwijderd

Ok hoop dat het zo duidelijk is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j6GgOLiIstQWOxK3u1OqylB7/full.png

• doncuomo
Als ik naar jouw tekening kijk gebruikt mijn geluidskaart slot 2 in jouw videokaart 2 vakje. Dus de onderste. De kaart heeft een vele grotere aansluiting dan dat ding die jij aanwijst.

Verwijderd

doncuomo schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:15:
Als ik naar jouw tekening kijk gebruikt mijn geluidskaart slot 2 in jouw videokaart 2 vakje. Dus de onderste. De kaart heeft een vele grotere aansluiting dan dat ding die jij aanwijst.
Yep, je hebt een geluidskaart met een oude PCI aansluiting. Die kun je dus sowieso niet gebruiken met jouw moederbord met 2 videokaarten. Je zult dus een nieuwe met PCI-e aansluiting moeten kopen, zoals
http://azerty.nl/8-129-44...ound-blaster-x-fi-xt.html

Volgens mij zijn er geen andere opties...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:47

Esumontere

Floep, banaan.

De kaart die hij aanraadt in een eerdere post heeft wel de goede aansluiting.

• doncuomo
Ah ik snap het, zeer bedankt Shadow!

Ik neem aan dat die geluidskaart beter is dan degene die ik momenteel gebruik?
Het is een oud beestje, maar hij presteerd nog steeds beter dan mijn onboard geluidskaart terwijl hij al 5jaar oud is ofzo..
Vandaar dat ik hem nog niet weg had gedaan :P

edit:

Oh als ik zo even zoek schijnt mijn gamer beter te zijn dan die.
Toevallig nog tips voor een goede vervanger voor mijn geluidskaart?

[ Voor 20% gewijzigd door doncuomo op 15-12-2013 10:20 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Dat ligt eraan wat je wilt uitgeven :) En, of je het geluid van je onboard kaart echt zo slecht vindt, of dat je er wel mee kunt leven.

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 07:53

GHE

Je zou ook kunnen zoeken naar een pci-e x1 naar pci adapter, als je een goedkope op de kop kunt tikken kan dat voordeliger zijn dan een nieuwe geluidskaart aan te schaffen. Kan zo snel niets vinden, die dingen zijn moeilijk te krijgen. Aan jou de vraag dus of je daar veel moeite in wilt steken ;)

• doncuomo
Esumontere schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:32:
Dat ligt eraan wat je wilt uitgeven :) En, of je het geluid van je onboard kaart echt zo slecht vindt, of dat je er wel mee kunt leven.
Prijs voor mij is tot de 150 euro denk ik (Werk deze kerstvakantie dus ff sparen). Volgens mij kun je dan al hele mooie geluidskaarten halen.
Onboard is voor mij echt een NO GO, zelf met mijn wat goedkopere sennheiser koptelefoon klinkt mijn geluid echt verschrikkelijk in games. Ik probeerde CS:GO ermee te spelen en heb gelijk mijn oude geluidskaart erbij gepakt.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 11:28
Heel apart dat je geluid zo slecht is. Als je toch bereid bent er zoveel aan uit te geven, waarom dan niet een (instap) AV receiver? sluit je die digitaal aan op je pc en kan je naast een mooie koptelefoon ook nog fatsoenlijke speakers aansluiten tot 5.1 of hoger.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Als je inderdaad zoveel wilt uitgeven is de pricewatch: Creative SoundBlaster ZX een erg mooi dingetje.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tot 150 euro komt de pricewatch: Asus Xonar Essence STX ook altijd ongelooflijk goed uit reviews, het is maar de vraag of je zoveel geld aan een geluidskaart moet geven.

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 15-12-2013 11:39 ]

• doncuomo
Die asus had ik al op het oog, die komt erg goed uit de reviews. Is 150 euro echt veel voor geluidskaart? Die creative ziet er ook nog nice uit.
Ik gebruik het vooral voor gamen, met namen CS:GO. Als ik die mensen niet hoor wordt ik gek :D
Dus is die van creative voor mij dan al voldoende, of zou ik eventueel nog met de prijs kunnen zakken?

• SmokingCrop
  • Niet online
welke headset/headphone heb je nu trouwens?

• doncuomo
Sennheiser PC 130 :D. Hij wilt maar niet stuk gaan dus ik blijf hem gebruiken. Echt prima ding voor zn prijs en ik hoor echt goed in game.

edit:

Ik wil hier trouwens niet door mijn keuze belemmeren, want grote kans dat deze er ook nog uit gaat. Hij begint defecten te vertonen (Kraken als ik draad beweeg soms)

[ Voor 39% gewijzigd door doncuomo op 15-12-2013 11:49 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zou eerder m'n geld in een betere headset steken dan ;)
denk dat je op een gegeven moment praktisch geen verschil zal horen tussen een 150? euro geluidskaart en een 50? euro geluidskaart omdat de headset het eigenlijk niet accuraat kan weergeven.

zelf heb ik de pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME met pricewatch: Asus Xonar DGX . Ik heb echter geen ervaring met andere headsets + geluidskaarten dus kan ik het moeilijk vergelijken. Ik vind het wel zalig, zowel voor geluid als gebruiksgemak.

[ Voor 44% gewijzigd door SmokingCrop op 15-12-2013 12:00 ]

• doncuomo
ik zeg net dat ik mijn headset niet als belemmering wil nemen. Die zal ook worden vervangen,

edit:

Maar iedereen bedankt voor jullie hulp, ik weet iig in welke richting in moet stappen om SLI voor mekaar te krijgen!

CHEERS!

[ Voor 43% gewijzigd door doncuomo op 15-12-2013 12:28 ]

Pagina: 1