Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VLC Remote / Android, werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik gebruik al een lange tijd VLC player i.c.m. Remote for VLC en de setup helper op mijn Galaxy S3.

Stap 1: Download en installeer VLC op de computer (Windows 8 )
Stap 2: Download en installeer de VLC setup helper op de computer
Stap 3: Volg de instructies van de VLC helper -> voer stap 1 uit.
Stap 4: Installeer Remote for VLC op mijn telefoon en ten slotte de server (mijn pc-ip) selecteren.

Tot zo ver werkte dat bijna altijd perfect.

Vorige week heb ik VLC geupdate. Ik kreeg het in de eerste instantie niet meer aan de praat (volgens bovenstaande/eerder werkende stappen). Na een minuut of 10 werkte het opeens, terwijl ik niets veranderd had :/. Ik ben er toen niet meer aangeweest.

Gisteravond werkte het opeens niet meer.
Ik ben nu zo'n 3 kwartier bezig geweest met het resetten van instellingen, un- en installen van VLC en de VLC helper op mijn computer en de app op m'n telefoon. Ik heb alle instellingen die ik maar kon vinden in het instellingen-menu geprobeerd (zonder en met de Setup helper geinstalleerd) maar het werkt helemaal niet meer.

Mijn Windows 8 geeft aan dat de firewall gehandled wordt door AVG. In AVG wordt VLC niet geblokkeerd, dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Ik heb ook de firewall even uitgezet, maar dat veranderde niets.

Volgens troubleshooting kan ik testen of VLC remote aan staat d.m.v localhost:8080 testen, maar daar gebeurt niets. Ook niet wanneer ik in de instellingen-file de poort aanpas naar 9090 bijvoorbeeld. Volgens dit lijkt het er in ieder geval niet op dat het probleem bij mijn telefoon ligt.

Wat ik op mijn telefoon de ene keer wel zie en de andere keer niet, is dat er een server beschikbaar is @ 192.168.1.80 (mijn eigen ip is 192.168.1.8) waar een Lua-wachtwoord voor nodig is. Via de instellingen van VLC kun je een Lua-wachtwoord opgeven, maar dat is het blijkbaar niet. Met stap 2 (die ik, toen het allemaal nog werkte, nooit nodig heb gehad) in de Setup helper krijg je een pincode, maar dat is het wachtwoord ook niet.

Ik gebruik UPC Horizon als router, zou daar een instelling in kunnen zitten die ik over het hoofd heb gezien?

Ik geloof dat ik onderhand ieder dingetje wat het ook maar zou kunnen zijn uitgeprobeerd heb, maar het werkt allemaal niet. Iemand ook maar enig idee? -O-

edit: O....k...zojuist nogmaals gereinstalled, via http://localhost:8080 getest. Ik kreeg een berichtje (eerder helemaal niets) dat het Lua-wachtwoord nog niet ingesteld was. Dat heb ik gedaan, VLC opnieuw opgestart en opnieuw naar localhost:8080 gegaan; ik kon inloggen met het wachtwoord. Ok -> VLC is op mijn pc online.
Vervolgens naar de telefoon, zoeken naar servers; niks..niks..en opeens stond 192.168.1.80 (requires password) er weer bij, password ingevuld en jawel; hij doet het.

Geen enkel idee wat het verschil is met alle andere keren ;w.

@onder: Ah, het gerelateerde topic wat ik gisteren vond stond ook in Nos, maar nu ik er aan denk ging het daar inderdaad over Linux. My bad O-).

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 15-12-2013 14:26 ]

:D

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed dat 't is opgelost. Voor de volgende keer even kijken waar je topic thuis hoort. Er komt niets NOS-achtig bij kijken (Android heeft z'n eigen subforum in Mobile), dus hier past het hoe dan ook niet. Ik verhuis je topic daarom voor archivering naar CSA.

Commandline FTW | Tweakt met mate