Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies ruime auto +/- €7500

Pagina: 1
Acties:

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hee, ik heb besloten een auto te kopen. Ik heb jarenlang door weer en wind motor gereden, gefietst en auto's geleend...maar nu wil ik gewoon m'n eigen blik.

Eisen
  • Bagageruimte: ik vind dat er vier man en kampeer-/klimuitrusting in moet passen. Dat kán in een kleine hatchback (ervaring mee), maar een compacte stationwagon is zoveel relaxter. Vlakke, brede laadvloer, hoog op te stapelen.
  • Motorisering: zal benzine worden. Het hoeft geen stoplichtracer te zijn, maar een beetje vermogen om mee te komen, niet al teveel kabaal en acceptabel verbruik op de snelweg vind ik belangrijk. 1:15 met een zachte rechtervoet?
  • Must-have opties: airco, cruise control, input voor muziek van m'n telefoon, trekhaak
  • Nice to have: lm-velgen, carkit, verwarmde voorruit, climate control, verwarmde dit, automatische dat.
  • Geen gezeik. Ik heb genoeg brakke auto's en motoren gereden om te weten dat ik nu iets wil van +/- 6 jaar oud, met een onderhoudshistorie en niet al teveel kilometers. Ik ben handig, maar ik heb gewoon geen zin in om er aan te sleutelen. Benzine erin en gaan.
Budget Ik wil op €7500 uit komen, bij een dealer met iets van garantie.

Ik staar me nu blind op een Focus 2 uit 2006-2009 met max 140.000. Toen ik als student chauffeurde bij een lease-maatschappij was dat gewoon een van m'n favoriete auto's. Zitten en rijden. De diesels waren stukken beter dan de benzinemotoren, zuinig en snel....maar dat is als particulier met weinig kilometers per jaar gewoon niet te betalen.

Welnu, mijn vragen!

Focus 1.6 of 1.8? Ik denk dat ik met een 1.6 prima kan leven. Het is geen stoplichtracer, maar doet z'n werk. De 1.6 heeft een distributieriem die vervangen wordt bij 160000, de 1.8 heeft een ketting. De verkoper zegt dat een 1.8 zuiniger zal zijn "omdat ie minder hard werkt", maar bij spritmonitor pakt het verbruik van de 1.8 slechter uit. Keuzes, keuzes...wie weet er meer van?

Welke onderhandelingsruimte of marge zit er doorgaans op een occasion? Toen de verkoper vlotjes door z'n schermen heen klikte zag ik een "inkoopprijs" van 6700 voor een auto die staat geadverteerd voor 8450. Als we gaan handje klappen...waar kan ik dan uit komen?

Zit ik een klasse te hoog?
Rare vraag misschien, maar wat ik bedoel: ik zal niet veel rijden, 15.000 per jaar ofzo. Meestal in m'n eentje. Voor de ruimte en luxe van een stationwagon betaal ik dan strikt gezien een paar honderd euro per jaar extra aan wegenbelasting en brandstof, terwijl ik er maar een paar keer echt gebruik van maak. Zijn er onder jullie mensen die keken naar een stationwagon maar toch voor een kleinere hatchback (Ford Fiesta, Fiat Uno, Polo etc) zijn gegaan en daar tevreden mee zijn? Ik heb bijvoorbeeld veel zakelijke kilometers gemaakt in een recente Yaris diesel, echt een prima auto, ook op de snelweg. Je kunt alleen geen crashpad van 110cm breed in de achterbak kwijt.

Welke auto zie ik over het hoofd?
Middenklassers zijn geen sexy automobielen, OK, maar sommige auto's moet ik gewoon niet. Opel gaat em niet worden, net als Kia, Skoda (ok, twijfelgevalletje), Dacia etc. Hoge auto's a la Focus C-max lijken me praktisch, maar ik zie mezelf er gewoon niet in rijden. VW's zijn prima, maar duur en ik heb geen bewijs dat ze zoveel beter zijn. Toyota prima, al zijn die oudere modellen wel erg....karakterloos.
Suggesties welkom!

I reject your reality, and substitute my own.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Volvo V70 of als je een echte baas bent een V90

Vaak bu'j te bang!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb het in een ander topic paar dagen terug ookal gezegd, maar:
Honda Civic Hybrid?
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/be/90yACi7GZtkyPVuOTNQ9rA==.jpg
Voordelen:
- Ruim
- Redelijk goedkoop
- Redelijk veel opties

Nadelen:
- Uiterlijk kan je tegenvallen
- Batterijen zullen ooit aan vervanging toezijn
- Vanaf volgend jaar komt er wegenbelasting om de hoek kijken (hier kan je wel weer je voordeel mee doen qua aanschaf nu)

http://www.marktplaats.nl...vic+hybrid&categoryId=114

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

Mazda 6

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/e2/shzWoMO0JopUMbc2+7xtvg==.jpg
http://link.marktplaats.nl/756319404

Die megane station kun je als je mazzel hebt ook al vinden voor ongeveer 8k. Toch weer een stuk moderner dan die oude focus 2. En die moderne renaults zijn gewoon goed gebouwd.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dus je wil je wentelen in luxe maar ook nog mega zuinig en voor een prikkie. :P Ik denk dat je toch ergens een veer zal moeten laten.

Voor je Ford Focus vraag, ik zou de 1.8 dan kiezen omdat die een ketting heeft. Een ketting slijt in principe niet. Distributieriemen vervangen kan soms een dure grap zijn op bepaalde motoren. Het grotere verbruik van de 1.8 zou ik dan op de koop toe nemen.

Ik vraag me af hoeveel garantie soms waard is. Bij de goedkopere auto's krijg je die meestal niet, of zeer kort bijvoorbeeld 3 maanden. Dealers verkoper gebruikte auto's met meer garantie, maar dat zijn dan jonge auto's met weinig km's doorgaans. Als je een jonge auto wilt voor max 7500 kom je toch al snel uit bij hele kale auto's denk ik.

Overigens, wat denk je van zoiets:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=241668523&asrc=st
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=240376143&asrc=st

En deze met BOVAG garantie:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=239161540&asrc=st|s

Mercedes C-klasse Station wagon. Ze zijn ruim, vaak nog leuk uitgerust en ze halen nog een net verbruik als je niet te diep het gas in trapt. Het zijn degelijke auto's zeker als je ziet hoe mensen ze naar enorme km-standen weten te rijden. En anders [insert taxi grap hier].

[ Voor 6% gewijzigd door CMD-Snake op 15-12-2013 13:38 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Al eens naar een Peugeot 308SW gekeken?

• vodkajus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
kia carens 2.0 cvvt model 2006-2011, 7 zitter.
cruise control, climate control,
had ik laatst gehuurd via snappcar.
via autotrack voor ca 6500eur.

Verwijderd

Blik de andere kant op; volgepakte Audi A4 2.0 met 2 ton op de klok kopen en er vrolijk nog 10 jaar mee rijden.
Als je echt als een baas wilt rijden haal je gewoon een 5-serie of een V70.

Of je vergeet wat ik zeg en kijk gewoon op autoscout wat je voor je budget kunt krijgen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 19:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

snars schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:33:
[...].

Welke auto zie ik over het hoofd?
Middenklassers zijn geen sexy automobielen, OK, maar sommige auto's moet ik gewoon niet. Opel gaat em niet worden, net als Kia, Skoda (ok, twijfelgevalletje), Dacia etc. Hoge auto's a la Focus C-max lijken me praktisch, maar ik zie mezelf er gewoon niet in rijden. VW's zijn prima, maar duur en ik heb geen bewijs dat ze zoveel beter zijn. Toyota prima, al zijn die oudere modellen wel erg....karakterloos.
Suggesties welkom!
Suggesties: vrij zinloos gezien wat je allemaal carte blanche afschrijft. Als je nou zou aangeven waarom $Kia en $Skoda afvielen (en niet $VW die exact hetzelfde is muv logotje voorop) zouden we nog iets hiermee kunnen, maar zoals ik het nu lees gaat het vooral om volledig subjectieve zaken waar alleen jij iets over kunt roepen. Als je concreet kunt benoemen waarom dit allemaal zo is, dan kunnen mensen je beter verder helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Daar geef ik dion_b toch gelijk in, begrijp niet helemaal waarom zoiets zou afvallen: Opel Astra station - 104.282 - 1.6 benz, met garantie (opel occasions)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 10:26
-tom-562 schreef op zondag 15 december 2013 @ 03:31:
Dit

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 14:19
Ik vind zelf de Opel Signum niet verkeerd. Ik weet echter niet hoe zuinig ze zijn. Wel zien ze er (vind ik dan) goed uit en kun je leuke exemplaren vinden voor jouw budget :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Een Signum is een Vectra met een afgezaagde kofferbak, dan kan je beter een Vectra station nemen

Vaak bu'j te bang!

• snars
  • Niet online
Veel en uiteenlopende reacties, bedankt! Ok, daar gaan we.
-tom-562 schreef op zondag 15 december 2013 @ 03:31:
Geen halve maatregelen :+ Zo'n V90 lijkt me een mooi voertuig voor de zombie apocalypse. Beetje te groot voor nu.

Ik ben niet zo thuis in Volvo's. Toen ik van de week voor de gein langs ging bij de lokale dealer stond ik niet lang te wachten bij de receptie voordat ik zo'n autodealer-gevoel kreeg. Mooie auto's, iedereen strak in pak, doen alsof je druk bent, maar aandacht voor een potentiële klant...nope. Ik ben weggelopen.

Een straat verderop bij mij zit een bedrijf met een enorme partij Volvo-occasions, daar ga ik zeker even langs. In de Volvo's die ik heb gereden (V40, V70, 460 automaat in één ruk naar zuid-frankrijk 's nachts) viel het me nooit tegen.
Kecin schreef op zondag 15 december 2013 @ 04:20:
Honda Civic Hybrid?
[afbeelding]
Voordelen:
- Ruim
Meh, een maat van me had er zo een. Weinig bagageruimte als je mij vraagt. Ik ben erg skeptisch over hybrides...hoe kan een partij accu's en elektromotoren een auto zuiniger maken..?
Bedankt, dat zijn de tips! :) Hoe kan ik deze vergeten....misschien omdat het een van de meest incognito auto's is die ik ken. Het interieur is altijd ff slikken (zee van zilverkleurig plastic, why??) maar ik weet dat ze goed rijden. Voor mijn budget moet ik wel een 1.8 met de nodige luxe kunnen scoren.
Gaat op de shortlist.
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:11:
[afbeelding]
http://link.marktplaats.nl/756319404

Die megane station kun je als je mazzel hebt ook al vinden voor ongeveer 8k. Toch weer een stuk moderner dan die oude focus 2. En die moderne renaults zijn gewoon goed gebouwd.
Hm, de nieuwste generatie lijkt boven mijn budget. De Megane 2 (2002-2008) vind ik best een mooie auto. enorm aanbod ook. Ik heb m'n vooroordelen over de kwaliteit van Renault, maar ik zal me er es in verdiepen.
CMD-Snake schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:34:
Dus je wil je wentelen in luxe maar ook nog mega zuinig en voor een prikkie. :P Ik denk dat je toch ergens een veer zal moeten laten.
Een mens mag dromen :9 Budget kan nog wel ietsje hoger, en een iets oudere auto vind ik ook niet erg.
Voor je Ford Focus vraag, ik zou de 1.8 dan kiezen omdat die een ketting heeft. Een ketting slijt in principe niet. Distributieriemen vervangen kan soms een dure grap zijn op bepaalde motoren. Het grotere verbruik van de 1.8 zou ik dan op de koop toe nemen.
Distributieriem vervangen bij de 1.6 is 375 euro, bij 160.000km. Op zich wel mee te leven. Maar misschien rijdt de 1.8 ook wel stukken beter dan de 1.6, dat weet ik niet.
Ik vraag me af hoeveel garantie soms waard is. Bij de goedkopere auto's krijg je die meestal niet, of zeer kort bijvoorbeeld 3 maanden. Dealers verkoper gebruikte auto's met meer garantie, maar dat zijn dan jonge auto's met weinig km's doorgaans. Als je een jonge auto wilt voor max 7500 kom je toch al snel uit bij hele kale auto's denk ik.
Garantie, niet veel waard. Ik maak me weinig illusies als ze zeggen dat ze de auto "helemaal nakijken" bij een afleverbeurt. Een autohandelaar of -dealer poetst dat ding mooi op en wil em zo snel en goedkoop mogelijk doorschuiven. Zij nemen net zo goed een gok.
Het belangrijkste vind ik nu dat de historie bekend is (aantal eigenaren, onderhoud) en dat ik een termijn heb om echt rampzalige gebreken eruit te vissen en een plek om daar over te klagen. De meeste dingen ontdek je toch pas na een paar weken gebruik.
Overigens, wat denk je van zoiets:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=241668523&asrc=st
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=240376143&asrc=st

En deze met BOVAG garantie:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=239161540&asrc=st|s

Mercedes C-klasse Station wagon. Ze zijn ruim, vaak nog leuk uitgerust en ze halen nog een net verbruik als je niet te diep het gas in trapt. Het zijn degelijke auto's zeker als je ziet hoe mensen ze naar enorme km-standen weten te rijden. En anders [insert taxi grap hier].
Daar zeg je wat. Ik heb heel veel gereden in een Audi A6 2.4 uit 98 (V6 met 30 klepper, 5 per cylinder!), een van de eerste modellen op het C5-platform. Het ding is nu 15 jaar oud, geen cent meer waard...maar iedere keer dat ik achter het stuur kruip valt het me op hoe f*kking lekker het rijdt. Veel beter dan een moderne middenklasser. There, I said it. :7 Als we niet met dat milieu zaten had iedere auto minstens zo'n V6-blok. Niks turbodiesel, gewoon een bult koppel vanaf 1500 toeren. Bij 4000 zet ie een tandje bij met een of ander VVTI-achtig systeem om met een fraaie V6 brul door te trekken tot 6500 toeren. Je kan ook zijdezacht en vlot door de stad cruisen, of urenlang 160 rijden zonder dat je ook maar je stem hoeft te verheffen.

De achterbak is enorm. Met de banken neergeklapt kan je zelfs in de sedan languit liggen. Vaak weggeweest met vijf mensen en een berg uitrusting, geen probleem. Parkeren...acht dat went ook wel. En als je rijdt merk je niks van de grootte.

Als je alleen de benzine hoefde te betalen viel er best mee te leven. 1 op 11-12 als je netjes rijdt op de snelweg. Maar dan komt de wegenbelasting: bijna het dubbele van een middenklasser alleen om het ding voor de deur te hebben staan. Onderhoud: op papier hetzelfde als bij iedere andere auto (olie, filtertje, bougietje, banden) maar toch duurder. Mocht er iets stuk gaan, dan probeert de VAG-dealer je af te schrikken met een enorme begroting (volgens mij sleutelen ze niet graag aan die ouwe bakken). Boeit je dat niks, dan kan het toch zomaar zijn dat je €2500 verder bent om een krukaskeerring te laten vervangen bij een auto die "slechts" 200k heeft gelopen.

Hetzelfde geldt een beetje voor die Mercedes. Enorm veel auto voor je geld (ik zou best een automaat willen, zeker Mercedes), maar er is een reden dat ze niet populair zijn als oudere occasion. Mercedes is verder niet zo mijn ding, kan er niks aan doen.
Edmin schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:41:
Al eens naar een Peugeot 308SW gekeken?
Nee, maar dat is wel een mooie maat. Veel aanbod ook. Ik herinner me van de 206-en dat die versnellingspook zo goedkoop aanvoelde, het stok-in-bak-knikkers-effect. Hoe is dat bij die 308? De kont van die SW vind ik wel...lelijk zeg. Ok, genoeg gezeurd - deze ga ik ook es beter bekijken.
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:54:
Blik de andere kant op; volgepakte Audi A4 2.0 met 2 ton op de klok kopen en er vrolijk nog 10 jaar mee rijden.
Als je echt als een baas wilt rijden haal je gewoon een 5-serie of een V70.
Man, je hebt zo gelijk he. Zo'n boos kijkende Funfer met 6-in-lijn van toen BMW's nog niet die doorzakkende lijn hadden, of een V70 met 2.3 vijfcylinder die met een beetje fantasie klinkt als jaren 80 groep B rally...

Maar....ik moet toch echt aan de vaste lasten denken.
Of je vergeet wat ik zeg en kijk gewoon op autoscout wat je voor je budget kunt krijgen
Hee, voor cijfers en data hebben we Google - ik vraag hier naar meningen. ;)
dion_b schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:11:
[...]

Suggesties: vrij zinloos gezien wat je allemaal carte blanche afschrijft. Als je nou zou aangeven waarom $Kia en $Skoda afvielen (en niet $VW die exact hetzelfde is muv logotje voorop) zouden we nog iets hiermee kunnen, maar zoals ik het nu lees gaat het vooral om volledig subjectieve zaken waar alleen jij iets over kunt roepen. Als je concreet kunt benoemen waarom dit allemaal zo is, dan kunnen mensen je beter verder helpen.
Ken je de Cool Wall? Dat. Ik neem aan dat ik voor 7500 euro toch wel ietsje meer eisen mag stellen dan "als het maar rijdt".

Ik word niet meer zo warm van auto's als vroeger. Ik zie het nu vooral als een manier om comfortabel van A naar B te komen als het te ver is om te fietsen, te koud om met de motor te gaan of als ik simpelweg veel zooi of mensen wil vervoeren. Praktisch, een noodzakelijk kwaad.

En toch.....alleen vier wielen en een stuur is niet voldoende. Een auto kiezen draait ook om emotie, om smaak. Om wat je voelt als je er op af loopt, gaat zitten en weg rijdt. Bij sommige auto's denk ik gewoon "ja, dit zou ik wel willen rijden". Zo zijn er ook auto's die ik nooit zou willen rijden, omdat ik ze niet cool vind.

Dacia en KIA vind ik bijvoorbeeld niet cool, omdat ze bij mij bekend staan als goedkope auto, en verder niks. En ze hebben modelnamen als 'Duster' en 'Sorento'. Gewoon niet cool. Toen ik rond 2005-2006 bij een leasemaatschappij werkte reed ik in allerlei nieuwe Opels (Astra, Corsa, Zafira, benzine, diesel) en ik vond het gewoon niks. Hoe de boordcomputer met nog 60km te gaan op een tank je opeens met 6 (!) uitroeptekens meende te moeten vertellen dat je NU moest stoppen. Dat bepaal ik zelf wel, auto. Hoe ik pas na drie ritten snapte hoe de cruise control werkte en het dan weer vergat. Het stuur en de pook voelden niet goed. Alles aan die auto's was gewoon lelijk en smakeloos. Tenzij het keihard regende was ik overwegend blij als ik de sleutels kon afgeven en ergens anders kon instappen, desnoods de trein. Misschien maakt Opel inmiddels fantastische auto's, maar die indruk is altijd blijven hangen.
noes schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:03:
Daar geef ik dion_b toch gelijk in, begrijp niet helemaal waarom zoiets zou afvallen: Opel Astra station - 104.282 - 1.6 benz, met garantie (opel occasions)
Ja, die dus. Op papier werkt het, maar voor mij niet. Ik herinner me nog hoe onhandig die knoppen op het stuur aanvoelen. Nope.

Maar ik kan ook met droge ogen zeggen dat ik heb gekeken naar een Fiat Multipla 1, ja dat ding met die maffe hoge lampen dat unaniem is uitgeroepen tot lelijkste auto van het jaar ooit. Ik kan niet precies zeggen waarom, maar de Multipla 1 vind ik cool. Ik stel me voor dat de ontwerper tijdens een of andere brainstorm uit riep: "Drie mensen voorin, weet je hoe VET". Het feit dat veel mensen de Multipla lelijk vinden, maakt em voor mij...cool. Skoda is een twijfelgeval trouwens. Ik weet dat je met je ogen dicht denkt dat het een VW is, maar m'n cool-meter is in de war. Vooruit, zo'n Octavia Combi komt ook op de lijst - erg veel auto voor je geld, niet te ontkennen.

Als ik cijfers wil vergelijken kan ik googlen. De meerwaarde van een forum is dat we tegen mekaar kunnen zeggen wat we vet vinden, en waarom. Gewoon omdat je dat vindt. Je weet wel, interactie enzo.

Wat raad jij me aan, dion_b? :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Tsja, om mijn naam hoog te houden zeg ik een Saab 9-5 estate Aero op LPG. Maar ik weet niet hoe hoog die scoort op je coolness meter.
Waarom? Past binnen je budget. Mensen vinden het 'leuk' als je Saab rijdt. Aero( Turbo) geeft je meer dan genoeg kracht. Op lpg lach je je te pletter bij het tanken. Onderhoud is te overzien.

Ben het met je eens wat betreft Opel en de Multipla.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat raad jij me aan, dion_b? :)
Wat ik cool vind is jaren '80 Skoda coupe's (met motor achterin en wel), of jaren '70 Mercedessen of Citroens. Ik gok dat jouw definitie anders is :+

Auto's van nu zijn zo monotoon en ik kan echt niet warmer of kouder worden van merk X of merk Y. Wat ik wel relevant vind ik zitcomfort. Ook zo subjectief als de pest, maar tenminste iets waar je wat mee kunt. Mijn rug wordt blij van Volvo en PSA stoelen, aanzienlijk minder blij van VAG stoelen (al moet ik bekennen nooit lang in een auto met high-end Audi dingen gezeten te hebben).

Maar echt zinnig advies? Nee, als je al op een modelnaam afknapt moet je dat vooral zelf weten en ook zelf kiezen. Ik kan jou niet helpen met modelnamen die cool klinken.

Oslik blyat! Oslik!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wel grappig dat de Topicstarter naar een Focus zit te kijken en iedereen adviseert hem te kijken naar een Mondeo en groter :+

Focus wagon is een leuke auto die ruim is voor zijn klasse. Net als een 308SW. Iedereen wil wel een klasse groter maar je moet dingen als wegenbelasting en andere vaste lasten meenemen in dit verhaal :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor je cool wall:

Mitsubishi Lancer Wagon, niet de standaard wieltjes nemen maar een Sport uitvoering.
Honda Civic, schijnt superpraktisch te zijn en ziet er sowieso briljant uit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

snars schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:53:
Boeit je dat niks, dan kan het toch zomaar zijn dat je €2500 verder bent om een krukaskeerring te laten vervangen bij een auto die "slechts" 200k heeft gelopen.
Denk niet dat zoiets voorbehouden is aan een bepaald merk. Onlangs kwam hier iets langs over een Honda-dealer die binnen de garantievoorwaarden een eigenaar van een auto iets probeerde te laten betalen, en van iemand anders hoorde ik van een Opel-dealer ook een bizar verhaal.

Komt bij een Opel-dealer met een raar geluid ergens en krijgt te horen dat er iets met een aandrijfas iets is en krijgt een offertebedrag van 2000 euro. Hij rijdt naar een andere vestiging van hetzelfde bedrijf omdat hij het niet vertrouwde en vijf minuten later was de diagnose dat z'n hitteschild o.i.d het geluid veroorzaakte. Hoefde er niet eens voor te betalen. Hij is wel even teruggegaan om z'n verhaal te halen 8)

Elk merk heeft wel dat soort dingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

XC70 uit 2005

Veel ruimte en luxe.

Dit wordt mijn volgende auto.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:33:
XC70 uit 2005

Veel ruimte en luxe.

Voor 7500? Mrb, verbruik en onderhoud gaan de pan uitreizen, laat staan aankoop van 'n degelijke.

TS: Je kunt je afvragen of een dakkoffer niet goedkoper is voor die ene keer vakantie, dan een grotere stationwagen. Verbruik is minder, en mrb ook.

Evt nog:

307 pf 308, al dan niet SW
Ford focus
Toyota Corolla verso
Toyota avensis
Toyota auris 1.4 met dakkoffer

En sowieso, voor aankoop: zoek forum op over je specifieke auto, en zoek daar naar specifieke knelpunten.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet of hij al genoemd is, maar voor 7500 heb je ook een leuke Honda Civic. De hatchback is erg ruim voor zijn klasse, en heeft handige opbergopties, neerklappende bank.
Veel minder cool en minder mooi uitgerust, maar qua binnenruimte misschien nog iets groter is de Jazz.

Als je de 308 station lelijk vindt, kan je ook kijken naar één van de laatste types 307(sw). Goed uitgerust, ruim een betaalbaar.

Als je echt lekker wil cruisen is een Citroën C5 ook geniaal, zeker met hydraulische vering. Zowel de hatchback als station zijn erg ruim.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kecin schreef op zondag 15 december 2013 @ 04:20:
Honda Civic Hybrid?
[afbeelding]
Voordelen:
- Ruim
- Redelijk goedkoop
- Redelijk veel opties

Nadelen:
- Uiterlijk kan je tegenvallen
- Batterijen zullen ooit aan vervanging toezijn
- Vanaf volgend jaar komt er wegenbelasting om de hoek kijken (hier kan je wel weer je voordeel mee doen qua aanschaf nu)

http://www.marktplaats.nl...vic+hybrid&categoryId=114
Ik rij zelf een HCH en ze zijn idd zuinig en het is een fijne en betrouwbare auto, de CVT is ook fijn.
Je vergeet nog wel een groot nadeel en dat is de achterbank die niet neer te klappen is want daar zit het accupakket in, je kan ook geen trekhaak monteren.
Op de accu heb je 8 jaar of 160K km garantie, een nieuwe accu kost 2K bij de dealer maar er komen al bedrijfjes die alleen de slechte cellen vervangen voor een paar honderd euro, dat zal je in de toekomst steeds meer zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 21-12-2013 19:21 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
kijk eens naar een leon een redelijke kofferbak voor een hatchback.
de 1.4 tsi motoren zijn niet best maar een 1.6 non turbo rijdt iets minder spannend maar heeft naar alle waarschijnlijk minder onderhoudskosten.

http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Verwijderd

ErgoStijn schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:58:
[...]
Voor 7500? Mrb, verbruik en onderhoud gaan de pan uitreizen, laat staan aankoop van 'n degelijke.

TS: Je kunt je afvragen of een dakkoffer niet goedkoper is voor die ene keer vakantie, dan een grotere stationwagen. Verbruik is minder, en mrb ook.

Evt nog:
307 pf 308, al dan niet SW
Ford focus
Toyota Corolla verso
Toyota avensis
Toyota auris 1.4 met dakkoffer
Als hij voor ruimte en luxe kiest dan zit hij gebakken met een XC/V70 uit 2005. Dat jij dan vervolgens een aantal auto's aandraagt die daar niets mee te maken hebben is weer een ander verhaal.
(m.a.w. de luxe van een Volvo ga je nooit vinden in een Peugeot/Ford/Toyota)

Ieder wat wils...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 16:47 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Gebeiteld bedoel je denk...gebakken zitten lijkt me niet fijn zitten!

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Saab schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:17:
Gebeiteld bedoel je denk...gebakken zitten lijkt me niet fijn zitten!
Zal wel een lokale uitdrukking zijn dan, bij ons is 'gebakken zitten' een normale uitdrukking. Komt inderdaad op hetzelfde neer als 'gebeiteld zitten'.

En met de juiste stoelverwarming zit je ook zo gebakken hoor :+

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Ik zou gaan voor de 1.6 Focus. 1.8 is een uitstekend blok (weinig bijgeluid, kleppen e.d.) maar verbruikt fors.
Neem vooral niet de Flexifuel!!! Verbruik is dan ongeveer 1:7,8 met slome rijstijl. (Heb hem zelf). Na softwareupdate wel stuk beter overigens.

Mocht je persé ketting willen kun je het verbruik voor lief nemen, je hebt dan wel extra koppel en vermogen natuurlijk, die 375 euro van de riem kun je de extra benzinekosten van betalen ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
1:8 kom op dat is zelfs met eem ST met moeite te halen, en lijkt me niet reeel en als jouw auto dit wel doet moet je echt terug naar de garage, de 182pk ecoboost heb ik zelf meegereden en met rustig rijden(zoals jij het ook omschrijft) is 1:14 makkelijk haalbaar (ok, ok 80% snelweg)

[ Voor 56% gewijzigd door wd200 op 25-12-2013 12:41 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 16:11

DaWaN

'r you wicked ??

gwystyl schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:00:
Ik weet niet of hij al genoemd is, maar voor 7500 heb je ook een leuke Honda Civic. De hatchback is erg ruim voor zijn klasse, en heeft handige opbergopties, neerklappende bank.
Misschien is een Civic hatchback 1.8 i-VTEC model 2005-2008 wel wat.
Zoiets: http://link.marktplaats.nl/743047446

Voordelen:
Sterke motor (140pk) waarbij een praktisch verbruik van 1:14 makkelijk haalbaar is
Betrouwbare techniek
Ik vind het er cool uitzien (iig niet 13-in-een-dozijn)

Nadelen:
Baggage ruimte is voor een civic groot, maar haalt het niet bij een station
Zicht rondom is wat minder
Sportief bochtengedrag van een Focus kan wel eens beter zijn

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

TS wilt cool? Saab 9-3 Aero hatchback (2000-2002) is vreselijk cool.

Of een 9-3 Sports Sedan in Aero, Arc of Vector uitvoering alhoewel ik qua vorm de 9-3 hatch nog een tikkeltje mooier vind, zeker met Aero body kit.

Ultra cool is de 9-3 Viggen - daar krijg ik slappe knieën van maar dat ga je niet trekken met dat budget.
Een dikke 9-5 Aero is ook niet te versmaden overigens.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Jim423 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:38:
Ik zou gaan voor de 1.6 Focus. 1.8 is een uitstekend blok (weinig bijgeluid, kleppen e.d.) maar verbruikt fors.
Neem vooral niet de Flexifuel!!! Verbruik is dan ongeveer 1:7,8 met slome rijstijl. (Heb hem zelf). Na softwareupdate wel stuk beter overigens.
Ik denk dat je Km/L en L/100Km verwisseld.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• snars
  • Niet online
Nou, ik had m'n zinnen gezet op een mooie Focus 2 1.6 wagon uit 2008 (met facelift dus), een eindje boven het budget maar wel nagenoeg full-option, mooi interieur, vette bak om te zien, reed goed afgezien van trilleritis veroorzaakt door vier versleten banden. Ik meende dat ie ook licht inhield bij half gas tussen 3000 en 4000 toeren, maar dat zal vast te maken hebben met milieu-eisen.

Na de proefrit keek ik eens goed in de papieren en toen bleek dat de onderhoudshistorie van de eerste drie jaar / 100.000km gewoon niet bekend is. Het verhaal was dat de eerste eigenaar zelf automonteur was bij een zelfstandig garagebedrijf en daarom niks heeft ingevuld. Een automonteur die een Focus benzine met alle opties koopt om 30.000km per jaar te rijden...tjah tjah...vaag verhaal. Getwijfeld, maar ik heb em toch maar laten staan. Voor dat geld kan ik vast eentje vinden met alle stempeltjes in het boekje.

Auto's kopen... * snars wordt er niet heel blij van :')

Verwijderd

Ik zou een xc70 nemen. De waarde blijft redelijk behouden, stuk beter dan bij de normale v70. Alle ruimte van de wereld, echt ik zou niet zonder kunnen. en de 2.4 20v 5 cilinder is nog best zuinig. Rij er gemiddeld 1 op 13 mee. Behalve als ik mijn familie in Duitsland bezoek, dan zakt die naar de 1 op 9. Maarja dat is door de eiffel met 200km/h en teveel heuvels die je omhoog moet scheuren. en dan ook nog eens een automaat die je af en toe in de kickdown moet trappen.

Ik doe eigenlijk niks aan onderhoud, ik heb de instelling van olie bijvullen en de remmen doen. En de distruriem doe ik zelf, ja is even werk de eerste keer en hoop gevloek, maar daarna ben jezelf dankbaar dat je t zelf hebt aangeleerd. Ding rijdt al weer 80.000 op dezelfde olie, ja ik rij er zakelijk 55.000 mee per jaar.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:39:
Ik zou een xc70 nemen. De waarde blijft redelijk behouden, stuk beter dan bij de normale v70. Alle ruimte van de wereld, echt ik zou niet zonder kunnen. en de 2.4 20v 5 cilinder is nog best zuinig. Rij er gemiddeld 1 op 13 mee. Behalve als ik mijn familie in Duitsland bezoek, dan zakt die naar de 1 op 9. Maarja dat is door de eiffel met 200km/h en teveel heuvels die je omhoog moet scheuren. en dan ook nog eens een automaat die je af en toe in de kickdown moet trappen.

Ik doe eigenlijk niks aan onderhoud, ik heb de instelling van olie bijvullen en de remmen doen. En de distruriem doe ik zelf, ja is even werk de eerste keer en hoop gevloek, maar daarna ben jezelf dankbaar dat je t zelf hebt aangeleerd. Ding rijdt al weer 80.000 op dezelfde olie, ja ik rij er zakelijk 55.000 mee per jaar.
Tjoh heb je flink door gereden, vooral die privé kilomters, gezien je 3 weken terug dit nog d'r over had te melden:
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:33:
XC70 uit 2005

Veel ruimte en luxe.

Overigens zie ik de toegevoegde waarde boven een V70 in dat geval niet.

• snars
  • Niet online
Waar komen ze in het wild voor, die XC70's voor weinag? :P Serieus vette vakantieauto, maar de kosten om zo'n ding alleen voor de deur te hebben zijn me te hoog.

Ik heb het budget naar boven bijgesteld, voor max €9500 is er veel meer keus. En dan zie ik opeens.....hmm een Alfa? :X --> https://www.autotrack.nl/tweedehands/alfa_romeo/159/10588857

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

snars schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:53:
Waar komen ze in het wild voor, die XC70's voor weinag? :P Serieus vette vakantieauto, maar de kosten om zo'n ding alleen voor de deur te hebben zijn me te hoog.

Ik heb het budget naar boven bijgesteld, voor max €9500 is er veel meer keus. En dan zie ik opeens.....hmm een Alfa? :X --> https://www.autotrack.nl/tweedehands/alfa_romeo/159/10588857
Mensen verklaren mij voor gek straks maar ik zou het gewoon doen. #yolo 8) 8) 8) 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou kiezen voor een Mitsubishi Lancer. Betrouwbaar... En je houd nog wat centen over :-)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:27

Momentumlol

Car Fanatic

Compacte middenklassers uit de volkswagengroep, zijn wel vaak TSI en TDI, kleine opgefokte blokjes.

Seat Ibiza ST
Skoda Fabia Combi -> niet de allermooiste, maar zeker degelijk en voor een goede prijs. Als je het wat ruiger wilt, het ''Scout'' pakket van de Combi heeft een iets ruigere look. (http://resim.donanimhaber...94C73A0AF7E86AB31AA09.jpg)
Ik raad niet aan om zo'n green geval te nemen (equivalent van de BlueMotion reeks van VW), want dat gaat zo traag dat je wel plankgas moet om een beetje vooruit te komen wat leidt tot dat het hele zuinige er af is.

Frans: Peugeot 206 SW of Peugeot 307 SW 1.6 of de Renault Megane, staan er vrij veel van te koop voor je budget onder de 80000km.

Mijn voorkeur gaat echter naar Japans, vanwege de betrouwbaarheid

Subaru Impreza Plus 1.5R rond bj 2005-2007, zeer betrouwnbare auto, (bijv deze: http://www.autoweek.nl/oc...&carrosserie=stationwagen)

Een Mitsubishi Lancer 1.6 bj 2006-2007?

Een Accord Tourer?

Wanneer je het compacter zoekt dan dat kan je altijd nog naar een Mitsubishi Colt kijken uit dergelijke bouwjaren.

Wanneer je het juist ruimer zoekt: Dacia Logan MCV. Misschien niet de mooiste, maar wel zeer degelijk en je kan er voor jouw budget waarschijnlijk wel een oppikken met een laag kilometrage.

EDIT: Ohja vergeet en vergeet het oudere model van de Mazda 6 niet! Erg goede auto's!

[ Voor 26% gewijzigd door Momentumlol op 11-01-2014 17:28 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Vreselijk mooie auto die 159! Vooral in het typische Alfa rood, met die mooie spaakvelgen en zilvere dakrails... Ik heb zelf ook naar Alfa's zitten kijken alleen die zijn hier (NZ) nogal zeldzaam en dus erg duur. Een vriend van mij heeft een 159 wagon, na jaren een 156 gereden te hebben, en zweert bij Alfa's maar geeft wel toe dat het onderhoud vrij pittig is.

Ik heb gekeken of ik een betaalbare Saab 9-5 Wagon voor je kan vinden want die vind ik zelf ook errrrug smakelijker.. zoals deze ( :9 :9 :9 :9 )

Afbeeldingslocatie: https://media.autotrack.nl/car-images/of01/s041/afm640/0009825341.jpg

Het enige probleem is dat die 9-5s nogaltijd erg duur zijn in NL - hier in NZ is de prijs flink gezakt en kan je een jonge 9-5 krijgen met relatief weinig kilometers (~100.000) voor jouw budget. In NL wordt dat lastiger om dat de meeste 9-5s dar ver boven zitten.. ik heb er al een paar gezien met 450.000 km op de klok. Maar dat laat toch wel zien dat een Saab, net als een Volvo, lekker lang mee kan gaan. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je er weinig gezeik aan wilt hebben.. Mwoah. ;)

Laat ik het zo zeggen, in de ADAC statistieken qua betrouwbaarheid scoort hij nu niet bepaald goed op het gebied van elektronica en de mate van onderhoud die je aan je onderstel moet doen. Verder heeft hij voor een station van die maat een belachelijk kleine bagageruimte. (iets van 1300 liter)

Dus lifestyle en sportief vooral doen, betrouwbaar en een goede auto in zijn klasse... Nah.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Met een budget van 7500 euro kan je opzich een nette en betrouwbare Audi A3 kopen. Met DSG of zonder DSG, wat jou de voorkeur is. :)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:23
Ga lekker verschillende auto's proefrijden en kies een goede combo tussen looks en hoe je het vindt rijden. Iedereen kan wel een type auto naar je roepen omdat die denkt dat die goed is, maar ja, jij moet het wel lekker vinden rijden. Hoe stuurt het, hoe remt het, hoe schakelt het, hoe reageert het blok op mijn gaspedaal, zit die stoel eigenlijk nog wel lekker als je er langer dan een half uur in hebt gezeten?

Bovenstaande zegt bijvoorbeeld een Audi A3. Leuke auto inderdaad, maar is dat meer auto dan een ander? Vaak zit je met een wat kalere Audi terwijl je van het zelfde geld vaak een wat dikker uitgevoerde 'medium' auto kan kopen. Tenzij je die A3 echt heerlijk vindt rijden, maar dat weet je pas als je wat auto's uitprobeerd. Ik vind 'm wel oke, heb er meerdere gereden en de leukste was een 2.0 Tdi. Ding was S line uitgevoerd, daar zijn de stoelen érg fijn van. Maatje van me rijdt een Audi A1, S line en alles op en aan, leuk ding, maar ik rij voor dat geld liever een oudere auto met veel meer uitstraling en karakter.

Ik zelf rij gewoon wat mij op dat moment een fijne auto lijkt. Op dit moment geen auto, binnenkort een dikke tweewieler 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Streskip op 12-01-2014 06:33 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

Soggy

vroemmmm

Heb jaren focus type 2 gereden (diesel). Heerlijke auto, full opties, maar nooit meer! Als ie reed was het super, maar stond elke 3 maanden bij de dealer. Jij mag het misschien niets vinden, maar rij nu een Hyundai i30 station. Betrouwbaar en ruim, alleen even goed zoeken naar eentje waar alle extra's op zitten. Dat anderen denken dat ik goedkoop rij maakt me niet uit (ze hebben wel gelijk trouwens) :)

If it works, tweak it

• snars
  • Niet online
Soggy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:09:
Heb jaren focus type 2 gereden (diesel). Heerlijke auto, full opties, maar nooit meer! Als ie reed was het super, maar stond elke 3 maanden bij de dealer. Jij mag het misschien niets vinden, maar rij nu een Hyundai i30 station. Betrouwbaar en ruim, alleen even goed zoeken naar eentje waar alle extra's op zitten. Dat anderen denken dat ik goedkoop rij maakt me niet uit (ze hebben wel gelijk trouwens) :)
Hm dat is nou jammer :+ Het is toch een Focus geworden. Ik liep vorige week opeens tegen een heel mooi exemplaar aan - 1.6 Wagon in Titanium-uitvoering, met halflederen bekleding, van de eerste eigenaar en met 85k op de teller - en ik kon het niet laten.

De radio/navigatie deed het niet, maar als ze die niet aan de praat krijgen bouw ik zelf wel iets in. Dat Blaupunkt-apparaat is voor huidige begrippen erg ouderwets. 150 euro voor een kaartupdate op een SD-kaartje, geen touch-screen, langzaam, plaatsnamen invoeren met een draaiknop....mijn telefoon kan dat allemaal zoveel beter. Verder kon ik er geen krasje op vinden, echt een gave auto.

Woensdag kan ik em ophalen. Pics volgen. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 19-01-2014 20:59 ]

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:27

Momentumlol

Car Fanatic

snars schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Hm dat is nou jammer :+ Het is toch een Focus geworden. Ik liep vorige week opeens tegen een heel mooi exemplaar aan - 1.6 Wagon in Titanium-uitvoering, met halflederen bekleding, van de eerste eigenaar en met 85k op de teller - en ik kon het niet laten.

De radio/navigatie deed het niet, maar als ze die niet aan de praat krijgen bouw ik zelf wel iets in. Dat Blaupunkt-apparaat is voor huidige begrippen erg ouderwets. 150 euro voor een kaartupdate op een SD-kaartje, geen touch-screen, langzaam, plaatsnamen invoeren met een draaiknop....mijn telefoon kan dat allemaal zoveel beter. Verder kon ik er geen krasje op vinden, echt een gave auto.

Klinkt goed! ben benieuwd naar de fotos! En er zijn ook prima niet ingebouwde navigatiesystemen te krijgen, dus je hoeft niet eens perse wat in te bouwen :*)

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

Soggy

vroemmmm

snars schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Klinkt precies als toen ik de mijne kocht, ik had ook een titanium, half leer, eerste eigenaar, full ops (vooral de voorruitverwarming is werkelijk fantastisch en zou standaard moeten zijn op elke auto).
Ik hoop dat je er veel meer schik van zult hebben dan ik met de mijne heb gehad!

If it works, tweak it

Pagina: 1