Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dhoran
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11 02:32
Hallo,

Het volgende systeem is door mij besteld,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 54,30€ 54,30
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 48,70€ 48,70
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 71,90€ 71,90
1Silverstone Milo ML04€ 67,-€ 67,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,-€ 31,-
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 70,91€ 70,91
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,80€ 32,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 376,61

Het is mijn eerste keer dat iets zelf in elkaar ging zetten en stuit nu op een probleem. Bij het indrukken van de aan-knop begint mijn LED te branden en de fan te draaien maar ik krijg geen beeld via VGA. Voor zover ik kan weten heb ik alles aangesloten dus ik weet het niet meer.

Iets eigenaardigs wat ik wel nog opmerkte was dat wanneer ik een USB-stick erin stak (eentje die licht geeft bij connectie) deze slechts voor even aan stond terwijl hij normaal aan blijft staan. Betekend dit dat de voeding onvoldoende is? of is het MoBo defect? De CPU werd ook niet warm ofja iig het blok van de Shuriken was nog ijskoud ook na 5 minuten aanstaan.

Ik hoop dat jullie mij eruit kunnen helpen PC-bouwen word zo wel een stuk minder leuk :9
(Hoe kan ik plaatjes uploaden?)

Gr Dhoran

Verwijderd

Welke videokaart heb je want ik zie er geen in je lijst?

• Finntasy
  • Laatst online: 09-11 14:49
@ACSG er zit een interne videokaart in de APU

[ Voor 9% gewijzigd door Finntasy op 14-12-2013 21:15 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voeding is meer dan voldoende. Als het moederbord stuk is, dan draaien de fans meestal ook niet. Dat het koelblok van de CPU niet warm wordt na 5 minuten is heel normaal tegenwoordig.

Ik zou eens een CMOS reset proberen. Hoe je dat moet doen staat ergens in het boekje. Probeer ook om 1 voor 1 je DDR eruit te halen zodat je kunt uitsluiten dat het aan het geheugen ligt.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Verwijderd

@random okay ben nog niet zo bekend met het interne videokaart gebeuren :P

• Dhoran
CMOS heeft niks uitgehaald. Ga morgen dan maar het RAM-geheugen verwijderen dit word echt een rotklus met deze koeler... Voor het RAM een reepje laten zitten en deze in het slot het dicht bij de CPU doen toch en anders zonder RAM? Ik kan ook buiten de behuizing testen toch? dit scheelt een boel aansluitingen die ik dan niet hoef aan te sluiten van de behuizing. Gewoon voeding APU koeler en ram op mobo

[ Voor 29% gewijzigd door Dhoran op 14-12-2013 22:06 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Je kan idd buiten de behuizing testen met enkel APU, mobo, ram en voeding. Verder is de boxed koeler van AMD waarschijnlijk iets gemakkelijk om mee te testen.

• Dhoran
Nou...

RAM stick 1 eruit boot hij op, maar toen dacht ik bij mezelf ik wil 2 stickies dus zet ik ze allebei erin start de PC ook op. Ik heb hem weer in elkaar gezet met alles op dezelfde plek en nu doet hij het wel.

Opgelost weet niet waarom maargoed.

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien zat er een ram reepje niet goed in. ;-)

• Dhoran
Momenteel is er een nieuw problem opgetreden,

Ik heb de koelpasta vervangen van de PC omdat hij nogal warm werd daarna getest aan de monitor in de huiskamer alles werkte perfect. Hierna breng ik de HTPC naar mijn kamer en sluit hem aan op mijn TV waarna ik vervolgens geen beeld krijg.

De HTPC doet het niet meer ik heb hem volledig uit elkaar gehaald en de RAM verwisseld en op nieuw geassembleerd, buiten de behuizing getest maar niks werkt. ik kom af en toe in de BIOS maar voorbij het laden van windows kom ik niet.

Ik ben nu aan het testen zonder koeler omdat dit makelijker werkt voor mij echter heb ik na het aanzetten van de HTPC 4 seconde de tijd totdat de thermische beveiliging ingeschakeld word en de PC zichzelf afsluit de CPU is dan gloeiendheet (niet aan te raken met de vinger). Ik hoor toch minimal enkele minuten zonder koeler te kunnen werken :/ ?

Weet iemand waar het aan kan liggen ik ben namelijk ten einde raad.

Alvast bedankt,
Dhoran

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Nee, een CPU word zonder koeling heel snel heel heet. Is ook niet verstandig wat je nu doet want zo help je de boel omzeep.

Formerly known as Ragdoll

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Kijk goed of je alles ook zonder kortsluiting in elkaar zet, bijv moederbord goed inbouwen, poorten aan de achterkant goed inbouwen.

Test eerst met monitor, dan zou de tv ook moeten werken, dan zou het aan je tv instellingen moeten liggen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:29
Kun je in de bios wel gewoon langere tijd werken? (MET KOELER)
Hoe warm wordt de CPU? (hardware monitor)
Als alleen windows niet start zou ik die gewoon opnieuw installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 30-12-2013 09:35 ]

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 09:56
Ik krijg niet de indruk dat je veel ervaring hebt met electriciteit. Hou alles alsjeblieft in de behuizing en zit alleen aan de onderdelen als de stekker eruit is en stroom uit de elcos ( powerknop 1x indrukken om alles leeg te trekken.

Omdat je aangeeft dat alles werkte totdat je ergens anders de tv aansluit denk ik aan een hd ready tv en een resolutie ingesteld die te hoog is om weer te geven. Hang alles weer is aan die monitor en kijk of alles werkt. Als dit zo is sluit het is aan de tv en kijk of je dan nog beeld hebt.

Probleem 2 kan zijn dat bij opstarten beeld wordt verstuurd naar hdmi en vga maar bij opstarten van windows alleen beeld wordt gestuurd naar bijvoorbeeld vga. Misschien is de output in te stellen als je naast de monitor iets anders aansluit met hdmi ingang en dan via control center alleen beeld laat uitsturen naar hdmi.

Dit zijn zou de dingen die ik recent ben tegen gekomen. Succes nog

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Verwijderd

Ja hang eerst die TV eraan en kijk of je daar beeld op krijgt
Pagina: 1