Toon posts:

Software router verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken geen software meer op mijn router. Wanneer ik inlog via http://192.168.1.1/ kan ik niets doen en zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/esaM6Kl.png

Ik heb de software van de router al opnieuw geïnstalleerd en de router meerdere keren gereset maar dat lijkt geen verschil te maken. Normaal gesproken heb ik de software niet nodig, maar aangezien ik mijn NAT type op open wil hebben ipv moderate baal ik er nu wel van.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Is dit niet gewoon een website? Probeer het eens te benaderen via Firefox of Google Chrome.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je hebt inderdaad een browser die niet door de software wordt ondersteund. Wellicht met patch dinsdag IE11 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Google Chrome op een Macbook Pro. Op mijn iPad krijg ik echter hetzelfde resultaat. Edit: Safari op mijn macbook gebruikt en krijgt hetzelfde resultaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 21:00 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En als je de stijl van je browser eens op 'geen stijl' zet? Bij firefox kan dat bij beeld -> paginastijl. Het is niet goed dat het zo zou moeten maar dan kan je in ieder geval zien of er nog "inhoud" is

Desktop | Server | Laptop

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46
Probeer eens een ander computer systeem.
Kan veroorzaakt worden door software op je mac.

Kan me ook herinneren dat onder Windows systeem dit zelfde probleem voorkwam als zonealarm geïnstalleerd was.

Verwijderd

Topicstarter
eltweako schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:25:
Probeer eens een ander computer systeem.
Kan veroorzaakt worden door software op je mac.

Kan me ook herinneren dat onder Windows systeem dit zelfde probleem voorkwam als zonealarm geïnstalleerd was.
Ik heb het al op een iPad en iPhone geprobeerd, beiden werkten niet. Lijkt mij dat iOS helemaal los staat van software gerelateerd aan Mac?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Hoe ziet je netwerk er verder uit, niet toevallig nog een apparaat aanwezig met ip-adres 192.168.1.1?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:29:
Hoe ziet je netwerk er verder uit, niet toevallig nog een apparaat aanwezig met ip-adres 192.168.1.1?
Ik heb sinds kort wel een WiFi extender. Maar die versterkt alleen alles van mijn router. Zou dat het probleem kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 21:32 ]

• eltweako
Wellicht een vreemde vraag, maar kun je het ook eens met een niet webkit browser proberen? Zoals bijv. firefox.

• Onbekend

Onbekend

...

Kan je de source van de webpagina eens posten?

Verwijderd

Topicstarter
eltweako schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:48:
Wellicht een vreemde vraag, maar kun je het ook eens met een niet webkit browser proberen? Zoals bijv. firefox.
Werkt helaas ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:
Kan je de source van de webpagina eens posten?
961 regels, zeker weten dat ik dat kan posten?

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Gebruik pastebin.com daarvoor. Dat is het makkelijkst denk ik.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Of tussen
HTML:
1
 [code=html] code [/code]

[ Voor 24% gewijzigd door Totaalgeflipt op 14-12-2013 21:59 ]

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:43
heb je niet toevallig iets wat javascript blokkeert?

• eltweako
Ontstond het probleem na een firmware update?

Wat zou kunnen is dat je een script in de browser hebt (no-script, adblocker) wat de firmware aangetast heeft?
Heb je al geprobeerd een oudere/andere versie te flashen vanuit firefox (zonder addons).

Heb je ook de goede firmware gebruikt voor de juiste versie van de router? (naast het model heeft linksys ook erg veel versies, staat achter het model onder op de router).

[ Voor 26% gewijzigd door eltweako op 14-12-2013 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
eltweako schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:17:
Ontstond het probleem na een firmware update?

Wat zou kunnen is dat je een script in de browser hebt (no-script, adblocker) wat de firmware aangetast heeft?
Heb je al geprobeerd een oudere/andere versie te flashen vanuit firefox (zonder addons).
Ik heb het ondertussen geprobeerd via:
Macbook:
Firefox
Safari
Chrome

iPhone:
Safari

iPad:
Safari
Chrome

Ik denk dus niet dat dat het probleem kan zijn?

• eltweako
Safari en chrome zijn webkit browsers, gebaseerd op de zelfde "motor". Vandaar de vraag naar firefox.
Mijn vraag was nu met name om de andere firmware te testen.

Lijkt me niet dat er iets "stuk" is in de router, maar meer iets mis met de firmware in het apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
eltweako schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:23:
Safari en chrome zijn webkit browsers, gebaseerd op de zelfde "motor". Vandaar de vraag naar firefox.
Mijn vraag was nu met name om de andere firmware te testen.

Lijkt me niet dat er iets "stuk" is in de router, maar meer iets mis met de firmware in het apparaat.
Ik dacht zelf ook dat de router niet meer werkte door de firmware. Daarom heb ik eergisteren de laatste software gedownload en deze via mijn macbook (aangesloten met kabel) op de router gezet. Vervolgens nog steeds hetzelfde probleem.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:31:
[...]

Ik heb sinds kort wel een WiFi extender. Maar die versterkt alleen alles van mijn router. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Die al eens losgekoppeld? Als dat ding hetzelfde IP heeft....

makkelijker: test eens met alleen je PC/laptop, alle andere devices uit/losgekoppeld.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Is het ding gehacked ofzo? Resetten naar factory defaults en nieuwste firmware erop flashen.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:22:
[...]

Die al eens losgekoppeld? Als dat ding hetzelfde IP heeft....

makkelijker: test eens met alleen je PC/laptop, alle andere devices uit/losgekoppeld.
Zojuist alles losgekoppeld (ook de extender) op de iPad na. Vervolgens geprobeerd in te loggen maar krijg weer hetzelfde scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:31:
Is het ding gehacked ofzo? Resetten naar factory defaults en nieuwste firmware erop flashen.
Heb enige tijd geleden al een nieuwe firmware geïnstalleerd. Helaas ook zonder succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:56:
[...]

Heb enige tijd geleden al een nieuwe firmware geïnstalleerd. Helaas ook zonder succes.
Lijkt er toch op dat de firmware niet compleet geladen is.
Als je de firmware hebt geupdate terwijl je met wifi verbonden zat (je had het tenslotte over een extender), kan dat wel eens het probleem zijn.
Update de firmware dan nog eens met een rechstreekse kabel connectie.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ondersteund je router ook DDWRT of andere alternatieve firmware, je zegt niet welk model het is.

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Probeer het eens met internet explorer...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor alle mensen die met browser- / os-crap gaan gooien:

Het maakt geen drol uit of je IE, Firefox of WebKit gebruikt, het zou allemaal gewoon moeten werken in dit geval. Het is niet zo dat er ActiveX gebruikt wordt, of een compatibility header.
Dit is een Linksys / Cisco apparaat, en dat werkt sinds 2002 gewoon overal goed mee, ook met WebKit.

Voor de TS:

- Welk model router heb je?
- Als je developer mode / console in Safari of Chrome aan zet, en bij Resources kijkt, zijn er dan bestanden die niet geladen kunnen worden? (worden in rood aangegeven)
- In diezelfde console, kijk eens in de JavaScript console, staan daar fouten van de pagina?

We weten dat het hier om een Linksys webinterface gaat, die werken altijd met JavaScript en dat lijkt hier mis te gaan. CSS en HTML zitten er wel in.

Stel dat je router DD-WRT aan kan, zou je dat dan willen uitproberen?

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 15-12-2013 03:08 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
terug naar fabrieks instellngen al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Bedankt voor alle reacties :)
Het gaat om de Linksys WRT160N V2.

Wanneer ik de developer mode gebruik zie ik rechts onderin 96 fouten (bij een rood kruisje) staan. Heb het even hiernaar gekopieerd: http://pastebin.com/N4jhSTZd

Wanneer ik naar resources kijk krijg ik verschillende rode meldingen:
Uncaught ReferenceError: lang is not defined
Uncaught ReferenceError: top menu is not defined

En verder de volgende allemaal onder elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PZmnTB2.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iAMAIR6.png

73 meldingen vind ik hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gEtlksU.png

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is jammer, v2 is nou net degene met een afwijkende (Ralink) chipset. Wordt dus niet ondersteund door de bekende alternatieven.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Uit je pastebin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script language="JavaScript">
var getlang = "NL" ;
var slang = "javaScript" ;
var stype = "text/javascript" ;
var i ;
var lfile = new Array("capsec.js","share.js","capapp.js","capasg.js","capsetup.js","capstatus.js",
                      "capwrt54g.js","capadmin.js","timezone.js","layout.js","ddns.js"
                );
getlang = getlang.toLowerCase();
for(i=0; i<lfile.length; i++)
{

if ( getlang != "en" )
          document.write("<"+"SCRIPT language="+slang+" type="+stype+" src="+getlang+"_lang_pack/"+lfile[i]+"></SCRIPT"+">");
        else

document.write("<"+"SCRIPT language="+slang+" type="+stype+" src=lang_pack/"+lfile[i]+"></SCRIPT"+">");
}
</script>

Wellicht helpt het om de taal van je browser op iets anders te zetten dan NL of EN.

• eltweako
johnkeates schreef op zondag 15 december 2013 @ 03:05:
Voor alle mensen die met browser- / os-crap gaan gooien:

Het maakt geen drol uit of je IE, Firefox of WebKit gebruikt, het zou allemaal gewoon moeten werken in dit geval. Het is niet zo dat er ActiveX gebruikt wordt, of een compatibility header.
Dit is een Linksys / Cisco apparaat, en dat werkt sinds 2002 gewoon overal goed mee, ook met WebKit.
Oudere linksys routers werken niet lekker sinds release 152470 van webkit.
Ik ga wel mee in het voorstel om dd-wrt eens te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:51:
Uit je pastebin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script language="JavaScript">
var getlang = "NL" ;
var slang = "javaScript" ;
var stype = "text/javascript" ;
var i ;
var lfile = new Array("capsec.js","share.js","capapp.js","capasg.js","capsetup.js","capstatus.js",
                      "capwrt54g.js","capadmin.js","timezone.js","layout.js","ddns.js"
                );
getlang = getlang.toLowerCase();
for(i=0; i<lfile.length; i++)
{

if ( getlang != "en" )
          document.write("<"+"SCRIPT language="+slang+" type="+stype+" src="+getlang+"_lang_pack/"+lfile[i]+"></SCRIPT"+">");
        else

document.write("<"+"SCRIPT language="+slang+" type="+stype+" src=lang_pack/"+lfile[i]+"></SCRIPT"+">");
}
</script>

Wellicht helpt het om de taal van je browser op iets anders te zetten dan NL of EN.
Het leek mij niet waarschijnlijk dat dit het probleem was omdat de software van de router ontzettend lang heeft gewerkt op mijn Macbook. Toch even geprobeerd en zoals verwacht geen positief effect.

• Onbekend

Onbekend

...

@NoqNoq: Die Javascriptfouten komt omdat je die extra js-bestanden niet hebt.

Die pagina wordt bijna volledig m.b.v. Javascript gevuld en dat lijkt niet goed te gaan. Het lijkt er op dat een deel van de firmware niet meer op de router werkt. Zou het flashgeheugen van de router niet meer goed zijn? (Ik zou niet weten of dat gemakkelijk te testen is.)

Verwijderd

Topicstarter
eltweako schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:54:
[...]

Oudere linksys routers werken niet lekker sinds release 152470 van webkit.
Ik ga wel mee in het voorstel om dd-wrt eens te proberen.
Hoe kan dd-wrt proberen? Ik heb namelijk geen idee wat dat zou moeten betekenen.

Edit: ff op Google gezocht en mijn versie (V2) wordt niet ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 14:16 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:15:
[...]

Hoe kan dd-wrt proberen? Ik heb namelijk geen idee wat dat zou moeten betekenen.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page

Kijk ook even op http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij wordt dus schijnbaar niet ondersteund.

Ik heb zojuist een kabel gebruikt om mijn macbook aan te sluiten op de router. Blijkt dus dat het niet alleen een probleem is via WiFi en de oorzaak ligt dan waarschijnlijk ook niet bij de extender.

Ik hoorde zojuist ook dat het WiFi signaal de laatste tijd regelmatig weg valt in sommige delen van het huis. Wij hebben een redelijk groot huis maar zelfs de extender lijkt het signaal de afgelopen dagen niet meer op te kunnen vangen. Ik hoorde van een vriend dat hij dit probleem ook had (beide Ziggo). Zou er een verband kunnen zijn?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Ik denk dat met afstand de meest waarschijnlijke diagnose is dat de firmware verneukt is. Dus die moet er opnieuw in worden gezet. En ik snap niet hoe Ziggo invloed zou hebben op hoe jouw router werkt. Al helemaal niet hoe die in 100% van de gevallen fail veroorzaakt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:45:
Ik denk dat met afstand de meest waarschijnlijke diagnose is dat de firmware verneukt is. Dus die moet er opnieuw in worden gezet. En ik snap niet hoe Ziggo invloed zou hebben op hoe jouw router werkt. Al helemaal niet hoe die in 100% van de gevallen fail veroorzaakt.
Dat idee had ik zelf ook al. Dacht alleen dat het wel verstandig was om te melden. Je weet maar nooit.

Ik heb afgelopen week de nieuwe firmware er al op geïnstalleerd. Ook dit had echter geen effect. Installeren van de firmware ging overigens wel zonder fouten of iets dergelijks.

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 20:30

keranoz

/dev/urandom

Al eens 30/30/30 reset gedaan?

als de router aan is 30 seconden de reset knop ingedrukt, reset knop NIET loslaten en de stroom van de router afhalen, 30 seconden wachten en de router weer aan zetten, daarna weer 30 seconden wachten. Dit alles zonder de reset knop los te laten.

Dit zou de hele configuratie van de router moeten wissen (NVRAM leeggooien) en zou een eventuele corrupte configuratie moeten verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
KeRaNoZ schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:36:
Al eens 30/30/30 reset gedaan?

als de router aan is 30 seconden de reset knop ingedrukt, reset knop NIET loslaten en de stroom van de router afhalen, 30 seconden wachten en de router weer aan zetten, daarna weer 30 seconden wachten. Dit alles zonder de reset knop los te laten.

Dit zou de hele configuratie van de router moeten wissen (NVRAM leeggooien) en zou een eventuele corrupte configuratie moeten verhelpen.
Dit heeft zojuist gewerkt! Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1