Taal wijzigen Engels naar Nederlands in Windows 8 incompleet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb Windows 8.1 Pro als Engels geïnstalleerd en vervolgens de Nederlandse weergavetaal als standaard ingesteld. Heel veel is inmiddels in het Nederlands, maar niet alles, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3oDajSgl.png

Ik zie bij vrienden wel een compleet Nederlandse installatie, maar die hebben inderdaad niet eerst hun computer met een Engelse versie van Windows geïnstalleerd.

Zijn er mensen die een Engelse versie hebben geïnstalleerd en het wel voor elkaar hebben gekregen om ook in de metro interface alles in het Nederlands te hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door chronoz op 14-12-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

TheVMaster

Moderator WOS
En als je de (Engelstalige) Metro Apps eens verwijdert en opnieuw installeert? Ik neem aan dat je je Regio ook op Nederlands hebt staan (zodat je een Nederlandse Store krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik doe mijn best, maar ik heb geen idee hoe ik de standaard-applicaties kan herinstalleren.

Ik kan hier klikken op installeren, maar dat doet weinig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ozo4m62l.png

Bij het opstarten zegt hij ook nog steeds "Welcome".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Waarom dan geen Nederlandstalige ISO nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien heb je niet alle taalinstellingen omgezet? Als ik mijn Engelse Windows voorzie van een NL taal pakket en deze als default instel geeft hij ook gewoon Welkom bij het opstarten.

Je moet overigens die basis applicaties eerst verwijderen en ze vervolgens opnieuw installeren. Bij een aantal applicaties kun je ook via de instellingen Charm de taal wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik zie echt geen optie tot het verwijderen van deze built-in basis applicaties.

Er zijn verder geen meerdere opties voor weergavetaal en deze staat op Nederlands.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v7DHCU8l.png

[ Voor 14% gewijzigd door chronoz op 15-12-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

chronoz schreef op zondag 15 december 2013 @ 07:59:
Ik zie echt geen optie tot het verwijderen van deze built-in basis applicaties.
Rechter muisknop op desbetreffende tegel/applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Met rechtermuisknop op een tegel lukt het wel ja. Ik zit er net in via RDP met mijn Microsoft-account en dan is alles wel Nederlandstalig, erg interessant.

Inmiddels staat alles in het Nederlands... ik heb gespeeld met de toetsenbord-instellingen en US-internationaal toetsenbord vervangen door Nederlands, maar dat veranderde volgens mij niets.

Ik weet dus eigenlijk niet hoe het is opgelost, de PC had ik al meerdere keren opnieuw opgestart.

[ Voor 45% gewijzigd door chronoz op 15-12-2013 13:40 ]

Pagina: 1