Toon posts:

Ondersteunt mijn moederbord een graka in slot 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik heb een nieuwe setup bij elkaar gekocht waar ik duidelijk niet goed genoeg voorbereidingen voor heb getroffen.

Mijn grafische kaart (de R9 280X Toxic van Sapphire) is te groot om in mijn case te passen in de main PCIE slot.

In het 2de slot zou deze wel nog kunnen passen (daar zit de scheiding van de bays er niet in de weg.)

Is het mogelijk mijn graka tegen volledige snelheid te kunnen benutten als deze in het 2de slot steekt?
Ik heb het moederbord MSI Z87-G43 GAMING

pricewatch: MSI Z87-G43 GAMING

Alvast bedankt!

• zsiebe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02 06:53
Je moederbord heeft deze pci poorten: 3x PCI, 2x PCI-e 2.0 x1, PCI-e 2.0 x16, PCI-e 3.0 x16. Met jouw videokaart zal er geen verschil in performance zijn of je deze nou in de PCI-e 3.0 x16 of PCI-e 2.0 stopt. Ik zou hem dus gewoon lekker in het 2e slot stoppen!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat de 2 slots hiervoor allebei PCI-e 2.0 x16 zijn als ik de manual bekijk.

Ik las echter over mensen die niet verder geraakten dan hun BIOS, (BIOS gaf dan aan dat ze de kaart moesten plaatsen in het eerste slot)

Dit ga ik dus niet aan de hand hebben? Ik zou het gewoon testen, maar ik moet eerst een deel van de case verwijderen door wat schroeven uit te boren (geen schroeven die je kan losschroeven). Dit zou ik natuurlijk enkel willen doen als het mogelijk is om 1 kaart te runnen in het 2de slot :P

Bedankt al voor de reactie :)

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:34
In sommige biossen kun je aangeven welke daarvoor te gebruiken.
Staat in het boekje/online dan.
Anders zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon werken. Bij start problemen uitzoeken, goed voorbereiden met power aansluitingen nodig voor de kaart en indien nodig hoe correct te plaatsen een klik systeem met een palletje komt voor.

[ Voor 54% gewijzigd door EnderQ op 14-12-2013 20:45 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Het zal wel werken maar je knijpt waarschijnlijk je videokaart wel iets af. Het tweede slot is namelijk PCI Express v2.0 (ipv v3.0 zoals het eerste), er zijn maar x4 lanes van de x16 electrisch aangesloten én de PCI Express lanes komen van de chipset in plaats van direct vanaf de CPU, wat een hogere latency oplevert. Vooral bij een redelijk high-end kaart zal het zeker enkele procenten in snelheid schelen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
misschien een andere mogelijkheid: ken je de hd-bracket niet uit de kast verwijderen? (zodat de kast er wel in kan)
Pagina: 1