Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop tot 700€ voor studie & multimedia

Pagina: 1
Acties:

• cafpow
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo allemaal,

Ik ben dus op zoek naar een laptop, mijn bedoeling is om hem in Januari te kopen. En ik ben dus op zoek naar advies hierover.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal voornamelijk geruikt worden voor de studie, heel erg veel tekstverwerken en lezen van digitale documenten.
Het gaat om een IT studie dus hij moet wel een virtual machine van windows 7 kunnen draaien en een beetje soepel.
Verder erg veel dagelijks gebruik, films kijken. Ik download veel dus dat moet de laptop ook goed aankunnen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk(goede prijs-kwaliteit verhouding)
Maximaal 700€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Schermgrootte minimaal 15". Ik ga hem denk ik ongeveer 2 a 3 keer week meenemen. Maar verder neem ik geen boeken mee, dus hij mag wel wat zwaarder zijn.

Accu moet zolang als kan meegaan, het liefst minimaal 3 uren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Echt merkvoorkeueren heb ik niet. Heb zelf ervaring met acer, sony en asus. Sony en asus vond ik prima laptops, maar acer ook wel.

Maar eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit op packard bell na.

Opties die ik zelf voor ogen heb

• Acer Aspire TimelineUltra M3-581TG-33216G52Makk
• HP Pavilion 17-e010ed (E2T60EA)
• ASUS X550CC-XX043H
• Dell inspiron 17
• Lenovo IdeaPad G500s-00742
• Dell Inspiron 15

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Lenovo E540. Kun je hier samenstellen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
Ik zou gaan voor de normale versie (staat links). Daar configureer je het volgende bij: een i5 processor, een WFHD (Full HD 1080p) scherm, minimaal 8GB (in één DIMM, zodat je nog kunt uitbreiden tot 16GB), een 62Wh accu, US toetsenbord en eventueel een Dual Band WLAN adapter. Je hebt dus nu een laptop zonder een dedicated videokaart, maar je gamed niet, dus dat heb je niet nodig. Als je dat wel nodig hebt, kun je er een GT740M bij zetten. Dit alles is verkrijgbaar voor ruim €700, maar je kunt 10% korting krijgen, gebruik daarvoor deze code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en dan kom je uit op €660.

Het grootste voordeel van deze laptop is de vrijheid die je hebt in het configureren, je krijgt goede hardware voor een lage prijs, en je kunt een 1080p scherm configureren, wat je bijna nooit kunt krijgen in deze prijsklasse. Daarom wordt deze laptop hier op het forum eigenlijk standaard aangeraden in het 600-700 euro segment.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• cafpow
MartijnLoarne schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:49:
Lenovo E540. Kun je hier samenstellen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
Ik zou gaan voor de normale versie (staat links). Daar configureer je het volgende bij: een i5 processor, een WFHD (Full HD 1080p) scherm, minimaal 8GB (in één DIMM, zodat je nog kunt uitbreiden tot 16GB), een 62Wh accu, US toetsenbord en eventueel een Dual Band WLAN adapter. Je hebt dus nu een laptop zonder een dedicated videokaart, maar je gamed niet, dus dat heb je niet nodig. Als je dat wel nodig hebt, kun je er een GT740M bij zetten. Dit alles is verkrijgbaar voor ruim €700, maar je kunt 10% korting krijgen, gebruik daarvoor deze code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en dan kom je uit op €660.

Het grootste voordeel van deze laptop is de vrijheid die je hebt in het configureren, je krijgt goede hardware voor een lage prijs, en je kunt een 1080p scherm configureren, wat je bijna nooit kunt krijgen in deze prijsklasse. Daarom wordt deze laptop hier op het forum eigenlijk standaard aangeraden in het 600-700 euro segment.
Thanks vor de tip. Hij ziet er goed uit, heb hier nog zat geheugenmodules liggen dus die kan ik altijd gebruiken en het scherm ziet er echt goed uit.

Ken je toevallig een winkel die deze verkoopt en waar je ze kan bekijken, want heb zelf nog nooit zon model in de winkel gezien en zie dingen wel graag eerst. Maar ga er even op googlen.. :)

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De e540 is vrij nieuw en volgens mij nog niet echt verkrijgbaar in winkels. Misschien kom je een e531 tegen ergens, dat ik namelijk dezelfde laptop qua behuizing.

• cafpow
Heb rondgekeken en de prijzen vergeleken op lenovo en deze 2 configuraties trekken mijn aandacht:

E540: 8GB geheugen, I5 processor, WFHD scherm, 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+ , dual band wirelees : voor 734,36 zonder korting.: Met korting 660,92

E540: 4GB geheugen, I7, WFHD scherm, 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+ , dual band wirelees voor 809,38 zonder korting. met korting: 728.44

Op zich kan ik beiden wel betalen. Ik plaats zoweiso nog 2GB plaats van mijn oude laptops.

Maar zit te twijfelen of krachtigere processor(i7) met minder geheugen(4GB) of minder krachtige processor(i5) met meer geheugen (8GB) beter is.

In principe voldoet de I5 denk ik wel qua eisen, is een i7 dan echt verspilling? En ik wil ook voor de langere termijn denken dus wat is beter in jullie ogen?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Voor wat jij er mee doet is een i5 meer dan voldoende. Een VM heeft doorgaans meer baat bij veel geheugen, dus ik zou voor de i5 + 8GB gaan (en dan nog zelf 2GB erin zetten). Als het even kan zou ik ook nog een SSD kopen (Crucial M500 120 of 240GB), en de harde schijf in een caddy zetten. Een caddy is een soort verloopstuk waar je de harde schijf in monteert, en die zet je op de plek van de DVD drive. De DVD drive raak je dus kwijt, maar waarschijnlijk zul je die weinig meer gebruiken. Google even waar je zo'n caddy kunt kopen. Een M500 120GB en een caddy zitten bij elkaar denk ik op een goeie 100 euro.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Wat denk je van een Asus X75A ?
I5 3230m, 8Gb ram en 750Gb opslag en een aardige prijs (+/- 660)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
MartijnLoarne schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:12:
Voor wat jij er mee doet is een i5 meer dan voldoende. Een VM heeft doorgaans meer baat bij veel geheugen, dus ik zou voor de i5 + 8GB gaan (en dan nog zelf 2GB erin zetten). Als het even kan zou ik ook nog een SSD kopen (Crucial M500 120 of 240GB), en de harde schijf in een caddy zetten. Een caddy is een soort verloopstuk waar je de harde schijf in monteert, en die zet je op de plek van de DVD drive. De DVD drive raak je dus kwijt, maar waarschijnlijk zul je die weinig meer gebruiken. Google even waar je zo'n caddy kunt kopen. Een M500 120GB en een caddy zitten bij elkaar denk ik op een goeie 100 euro.
Agreed. En die SSD is een enorme aanrader. Zoveel extra performance voor buck.

• cafpow
MartijnLoarne schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:12:
Heel goede optie, had er zelf ook al aan gedacht, maar wil de dvd toch het liefst behouden. Zat eraan te denken met verloop van tijd eventueel een externe drive ervan te maken en dan een ssd te plaatsen maar ik heb er nu het geld niet voor dus laat die optie voor over een aantal maandjes. Maar heb de notebook wel nodig in de tussentijd.
johan63 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:53:
Wat denk je van een Asus X75A ?
I5 3230m, 8Gb ram en 750Gb opslag en een aardige prijs (+/- 660)
Op zich een heel goede optie. Hoewel ik me momenteel toch iets meer op 15 /16 inch focus. Aangezien hij toch soms mee zal moeten. Maar ga hem binnenkort eens even in de winkel opzoeken en aanvoelen, stevigheid is namelijk wel heel belangerijk voor mij.
Pagina: 1