Advies monitor aanschaf :)

Pagina: 1
Acties:

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-02 14:26
Aangezien de vorige keer dat ik een monitor op internet heb besteld dit hopeloos mislukt was (monitor van acer die ik 3 keer moest terug sturen voor blacklight bleeding en uiteindelijk zij de webshop dat ik het daar maar mee moest doen en het zo hoorde) kom ik nu eerst even vragen wat jullie aanbevelen :D

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Gamen, films kijken, en web browsen

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
rond de 24 inch

Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080

Wat mag het allemaal gaan kosten?
niet meer dan 150€ meschien en beetje krap maar moet wel kunnen (hoop ik)

Welke videokaart heb je in je systeem?
MSI R9 270X twin frozr

Eisen?
Een HDMI aansluiting, en boxen hoeven er niet in te zitten, en het liefst niet weer een acer me vertrouwen is en beetje weg

Wat ik zelf al gevonden heb:

pricewatch: LG 23EN43V-B Zwart
pricewatch: BenQ GL2450HM Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door moijamie op 14-12-2013 18:17 ]

const { signature } = await fetchProfile()

• RemcoMoelard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Acer G246HLBBID Monitor Internetshop €147,89

Ik heb deze monitor nu 2 dagen, nonstop gegamed en films gekeken. Ik ben er erg blij mee, stabiel, heerlijk scherp beeld, mooie kleuren. 't Is natuurlijk mijn mening , maargoed precies wat je zoekt! ;)

Wat is de reden waarom je geen ACER meer wil, als ik vragen mag? :D

• moijamie
RemcoMoelard schreef op zondag 15 december 2013 @ 03:43:
Wat is de reden waarom je geen ACER meer wil, als ik vragen mag? :D
heb paar manden geleden een monitor van acer gekocht die ik 3 keer moest terug sturen voor blacklight bleeding en uiteindelijk zij de webshop dat ik het daar maar mee moest doen en het zo hoorde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Erg mooie topicstart, maar hij staat toch echt op verkeerde plek. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:55

aex351

I am the one

Ik zou geen monitor aanbevelen met een TN paneel. Een IPS paneel heeft een betere kijkhoek en al snel betere kleuren. http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=825817 P2314H met een AH-IPS paneel. Heeft tevens een redelijk lage input lag.

< dit stukje webruimte is te huur >

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Mijn mening, koop een goede TN als jij de enige bent die ervoor gaat zitten. En leen een colorimeter om te kalibreren.

In geval van een *-IPS paneel, zou je moeten uitzoeken of deze een "Video-overdrive" of "Game mode" in de settings heeft. Dit zorgt voor een verbeterde input lag. Dit doordat er een deel van de beeld processor wordt overgeslagen.
Daarnaast moet je ook kijken of dat de monitor geen coating heeft die heel korrelig/kristal-achtig is (HP).
Een populaire tweedehandse met garantie zijn soms wel te vinden, zoals de Dell Ultrasharp lijn.

Koop geen cheap monitor met IPS paneel, dingen als backlight bleeding en pixel defecten komen dan vaak voor. Ook hebben ze vaak een maar karig settings menu en geen HDCP ondersteuning voor dingen als een Xbox of Playstation.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 09:33
Kleine toevoeging:

Ik gok dat je met jouw kast best wat mooie FPS zal krijgen, dus je zou kunnen overwegen om scherm te nemen met 120Hz ofzo? Heb zelf nooit echt in deze prijzen verdiept dus weet niet hoeveel dat is.

Anders zit je vast aan die 60fps.

(Kan dat ik ernaast zit hoor. :X )

• moijamie
Hapkoek schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:17:
Kleine toevoeging:

Ik gok dat je met jouw kast best wat mooie FPS zal krijgen, dus je zou kunnen overwegen om scherm te nemen met 120Hz ofzo? Heb zelf nooit echt in deze prijzen verdiept dus weet niet hoeveel dat is.

Anders zit je vast aan die 60fps.

(Kan dat ik ernaast zit hoor. :X )
Heb ik naar gekeeken voor een monitor met 120Hz maar dan zit ja al gauw tussen de 250 en de 400 euro dus dat is iets te veel van goeden. maar ik zal me wel even verdiepen in een IPS monitor

Pagina: 1