Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ook ik ben (net als velen hier precies) op zoek naar een smartphone van om en bij de 250 euro. In mijn zoektocht kwam ik de HTC Desire 500 tegen. De gebruikersreviews op coolblue etc zijn heel lovend, maar als je wat dieper graaft zie je veel reviews die het eerder een tegenvaller vinden (o.a. review in de standaard).

Ik kom van Samsung, maar zou graag eens iets anders proberen en hoorde veel positiefs over HTC (kan dat hier bevestigd worden?), dus daarom kom ik altijd uit op deze HTC Desire 500 smartphone. Is hij zijn prijs waard, of zijn er betere alternatieven?

Kenmerken die ik belangrijk vind: Android 4.1 (of 4.2, 4.3, 4.4); deftige camera + flits (front face is ook handig); goede processor (huidige gsm reageert trager en trager); ...

Alvast bedankt voor het antwoord!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Gebruikersreviews zijn beter dan die van officiele bedrijven, verder ben ik best blij met mijn HTC ervaringen, en minder met Samsung. Wij doen een soort BYOD beleid, maar dan dat de mensen zelf mogen kiezen wat ze willen, en ik heb de meeste uitval op de Samsungs, tegen nul op de HTC en iPhones.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-11 14:55
Moto G? Camera is niet top, maar dat hoort ook bij die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
chengbondkwok schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:36:
Moto G? Camera is niet top, maar dat hoort ook bij die prijs.
Geheugen is ook maar 8 GB en niet uitbreidbaar. Geen idee hoeveel ik zou gebruiken , maar zou toch jammer zijn als dat te weinig zou zijn.
En een goede camera is altijd handig meegenomen O-) Bedankt voor je antwoord trouwens!

@swhnld hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik voor deze dan toch maar ga gaan.

Maar nog 1 vraagje:
1) In de Desire 500 moet een micro-sim kaart, die kan je gewoon kosteloos ophalen in een Belgacom winkel meen ik te begrijpen? (ik heb Proximus)

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:00
xiaomi hongmi?

150e en een stuk meer power? 8mp camera 1.3 front face

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
coredalae schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:47:
xiaomi hongmi?

150e en een stuk meer power? 8mp camera 1.3 front face
Hmm, ik ben niet echt voor die Chinese toestellen. Is trouwens ook niet te koop in België zie ik.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-11 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:45:
[...]

Geheugen is ook maar 8 GB en niet uitbreidbaar. Geen idee hoeveel ik zou gebruiken , maar zou toch jammer zijn als dat te weinig zou zijn.
En een goede camera is altijd handig meegenomen O-) Bedankt voor je antwoord trouwens!

@swhnld hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik voor deze dan toch maar ga gaan.

Maar nog 1 vraagje:
1) In de Desire 500 moet een micro-sim kaart, die kan je gewoon kosteloos ophalen in een Belgacom winkel meen ik te begrijpen? (ik heb Proximus)
Als import een mogelijkheid is:
http://www.amazon.fr/Moto...ces-Android/dp/B00GO04E4S

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Voor Belgie weet ik het niet, maar in Nederland haal je over het algemeen zo een andere sim op bij de winkel.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:45:
[...]

Maar nog 1 vraagje:
Ik weet niet of je de comments hebt gezien bij de review van de Moto G, maar de helft van alle +2 comments daar gingen erover dat er ook een 16GB versie is en dat je die kan bestellen bij Amazon.
Ook al goedkoper dan in de Benelux te krijgen via Amazon UK of DE. Daar betaal je 200 euro voor de 16 GB versie
Je moet ook wel kijken naar de prijs van de Moto G, op dit moment kan je bij de Saturn en Mediamarkt aanschaffen voor 199 euro, weliswaar via amazon kan je voor iets minder de 16 gb krijgen.
Jammer dat dat gewoon niet in de review vermeld wordt. Net zoals het bestaan van een 16 gb versie want IMO moet je gewoon voor de 16 gb gaan (zoals hierboven gezegd, ook 200 euro via amazon.de etc).
Enzovoorts...

Ook een aardige keuze: Xperia SP. Als je onderstaande link volgt zal je als voordelen zien:

Hogere resolutie scherm
zelfde grootte, maar groter scherm
Hogere kloksnelheid, al heb ik nog geen benchmarks van de Snapdragon 200 gezien, maar lijkt me toch dat de S4 Pro sneller zal zijn
8GB ipv 4GB
(Theoretisch) betere accuduur
Voorbereid op LTE, mocht het ooit nodig zijn

http://www.phonearena.com...-SP/phones/8208,8029,7785

Edit: Heb een video gevonden waar de Moto G en de Xperia SP worden vergeleken, de Xperia SP wint in Antutu van de Snapdragon 400 van de Moto G, dus die zal dan kwa performance ook winnen van de Desire 500. Nou zegt Antutu niet alles, maargoed, you get my point ;)
YouTube: Moto G vs Sony Xperia SP Full Comparison

[ Voor 22% gewijzigd door thefal op 16-12-2013 17:04 ]

Pagina: 1