Hello Tweakers,
Gister mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. Even wat praktische informatie:
- Processor: i5 4670K (standaard instellingen, geen overclock)
- Behuizing: Fractal Design Define R4 met de standaard 140mm intake en outtake fan
- CPU koeler: Cooler Master Hyper 412S met Artic silver koelpasta
De in- en outtake fans draaien via de fancontroller op 7Volt. De CPU fan draait continue op ongeveer 1200RPM (geen PWM).
Dan draait het systeem nu ongeveer vijf uur achter elkaar en is op dit moment idle. Als ik dan in de ultility van het moederbord kijk (Gigabyte Z87-HD3) zie ik de volgende temperaturen:
- CPU 18 graden
- System 26 graden
Die 26 graden systeemtemperatuur geloof ik zeker, de airflow in de kast is zeker prima. Máár - en nu ben ik niet zo op de hoogte van deze combinatie componenten en de 'bijbehorende temperatuur - is die 18 graden van de CPU niet veel te laag? Is er iets mis met de sensor of ben ik onnodig ongerust?
De temperatuur van de kamer waarin de PC staat is ongeveer 17 graden overigens.
Suggesties?
Gister mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. Even wat praktische informatie:
- Processor: i5 4670K (standaard instellingen, geen overclock)
- Behuizing: Fractal Design Define R4 met de standaard 140mm intake en outtake fan
- CPU koeler: Cooler Master Hyper 412S met Artic silver koelpasta
De in- en outtake fans draaien via de fancontroller op 7Volt. De CPU fan draait continue op ongeveer 1200RPM (geen PWM).
Dan draait het systeem nu ongeveer vijf uur achter elkaar en is op dit moment idle. Als ik dan in de ultility van het moederbord kijk (Gigabyte Z87-HD3) zie ik de volgende temperaturen:
- CPU 18 graden
- System 26 graden
Die 26 graden systeemtemperatuur geloof ik zeker, de airflow in de kast is zeker prima. Máár - en nu ben ik niet zo op de hoogte van deze combinatie componenten en de 'bijbehorende temperatuur - is die 18 graden van de CPU niet veel te laag? Is er iets mis met de sensor of ben ik onnodig ongerust?
De temperatuur van de kamer waarin de PC staat is ongeveer 17 graden overigens.
Suggesties?
---