Ik heb een asus rampage iv exterme nu heb ik het volgende probleem tot bios versie 4206 was er niks aan de hand. Bij hogere bios versies hebben ze de nieuwe functie´s die ook op de haswell borden zitten toegevoegd. Ik ben heel blij dat ze dat hebben gedaan. Ik had mijn multiplier altijd op 35 staan. Nu heb ik dat weer gedaan en zakt hij altijd als ik prime 95 doe terug naar de standard 33. Ik meet het met cupz. de instellen zijn door de nieuwe vormgeving helemaal verandert en bij cpu instellen staan ineens hele andere dingen. Wie weet wat ik in de bios aan of uit moet zetten om die probleem op te lossen. Ik heb een 3960 x cpu, windows 7 en alle 6 de cores en hyperthreading aan staan.
Vage omschrijving, wees concreet.. Is je multiplier het probleem of snap je je instellingen niet meer?
Beste Egbert jan,
Met deze omschrijving kunnen we niet zo veel. De instellingen in de bios zijn met alle biossen gelijk en hebben niets van doen met Haswell
Wel raad ik je aan om terug te gaan naar bios 4206. De latere biossen zijn speciaal voor Ivy Bridge-E en de prestaties icm een Sandy Bridge-E zijn hierdoor niet beter geworden.
Met deze omschrijving kunnen we niet zo veel. De instellingen in de bios zijn met alle biossen gelijk en hebben niets van doen met Haswell
Wel raad ik je aan om terug te gaan naar bios 4206. De latere biossen zijn speciaal voor Ivy Bridge-E en de prestaties icm een Sandy Bridge-E zijn hierdoor niet beter geworden.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Zoals hierboven gezegd, de nieuwere bios versies werken niet lekker i.c.m. een Sandy Bridge-E chip. BIOS Flashback is aan te raden naar 4206 of ouder.
Rename je BIOS naam naar de juiste naam.
Succes.
Rename je BIOS naam naar de juiste naam.
Succes.
[ Voor 21% gewijzigd door t!n0 op 14-12-2013 23:46 ]
Dat plaatje is niet van de REX IV T!no, flashback gaat via de roc connect poort. Noem de bios r4e.cap, zet hem op een usb stick, zet je pc uit, usb in de rog connect poort en op de rog connect knop drukken en vaasthouden tot het lampje aan gaat. Je bios led gaat knipperen en als die stopt is de flash klaar.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Plaatje weggehaald, maar punt gemaakt
(krijg je in extreem drukke tijden, Google helpt niet altijd even snel
)
Pagina: 1