[SNMP] NAS monitoring over internet connectie

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 22:05
Ik wil graag een NAS kunnen monitoren op afstand.
Dit lijkt echter maar niet te willen werken.

Op lokaal netwerk komt alle SNMP informatie prima aan, ik heb in de router port forwarding voor poort 161 en 162 ingesteld naar het IP van m'n NAS en tijdens het testen zelfs de firewall van mn router volledig uit gehad.

Op afstand lijkt deze informatie echter niet te bemachtigen te zijn en krijg ik steevast "no response".

Iemand die me op weg kan helpen of een idee heeft waar dit nog meer aan kan liggen.

(ISP=ziggo, maar bij UPC lijkt zelfde probleem te zijn. Beide ISP's geven aan dit verkeer niet te blocken)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien de firewall van je nas ? miscien dat die alleen het lokale subnet toestaat ?

Iperf

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Het lijkt me dat je SNMP service op je NAS zo is ingesteld dat hij enkel request beantwoord die uit het subnet van je LAN komen, tenminste, dat lijkt me wel wenselijk. Als je dat wilt oprekken moet je dus eigenlijk verkeer toelaten vanaf 0.0.0.0.

Je moet je dan wel afvragen: wil ik dat? Ik zou het niet willen dat mijn devices onversleuteld over het internet uit te lezen zijn met SNMP. Ik zou dan een VPN verbinding opzetten naar je NAS en vervolgens de boel uitlezen, heb je iig nog controle over het feit dat je een VPN verbinding moet hebben voordat je kunt lezen. Let erop dat de range aan de andere kant van de VPN tunnel anders is / kan zijn dan de range in je LAN, dus dan moet je die range ook even whitelisten in je SNMP service

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 22:05
Bedankt voor de reacties.
Mijn NAS werkt met SNMPv3 dus in ieder geval niet un-encrypted over internet gelukkig.
Valt aan de SNMP verder weinig in te stellen, aan/uit en credentials voor v3, maar verder niet eigenlijk.

VPN verbinding is nog wel een mogelijkheid, al is het maar om te kijken of het dan werkt.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Vergeet niet dat SNMP UDP gebruikt als transportprotocol.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1