Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus R751JB-TY016H vs. MSI GP60 2OD-067NL

Pagina: 1
Acties:

• w.w.p.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 23:11
Beste Tweakers,

Na jaren de site te hebben gebruikt als shop-portaal, hoop ik nu toch nog eens van de kennis gebruik te kunnen maken. Mijn oude vertrouwde Asus laptop (reeds 8 jaar in gebruik) vertoont nu echt veel mankementen bij de gemiddelde browseractiviteiten. Ik wil een nieuwe kopen en deze moet weer een aantal jaren meekunnen.

Ik werk inmiddels, dus veel gamen is niet meer van belang (leuk als ik stiekem toch The Old Republic erop kan zetten). Thuis wil ik vloeiend kunnen browsen, af en toe wat klungelen met Photoshop (mijn vriendin zal vast ook graag wat filmpjes voor haar site willen editen) en films kunnen kijken. Aangezien ik een paar honderd Euro ga uitgeven, wil ik geen i3 kopen want voor mijn gevoel ga ik daar over een paar jaar al spijt van krijgen.

In de prijsklasse rond EUR 750 heb ik nu mijn oog op twee modellen laten vallen:

http://tweakers.net/pricewatch/348497/asus-r751jb-ty016h/specificaties/
Ik heb nu een Asus en heb vertrouwen in dat merk. Het is wel een groot 17" ding en de resolutie van het scherm is niet top (1600*900). De grafische kaart is prima: GT740M. Wat mij opvalt is dat er wordt gesproken van (reeds geïnstalleerd) 8 GB max geheugen. Terwijl er een state-of-the-art processor i7 4700HQ in zit... Klopt dit wel?! :?

http://tweakers.net/pricewatch/350880/msi-gp60-2od-067nl/specificaties/
Ik ken het merk niet, maar zie her en der dat het ook prima is. Het is een kleinere laptop (15"), maar met een degelijke processor i5 4200M en een prima grafische kaart GT 7400. Het scherm lijkt ook een stuk beter te zijn (full-HD). Het geheugen is nog flink uit te breiden en wat me aanspreekt is de SSHD (24GB/1TB) die met het opstarten van applicaties een verschil met een gewone HDD schijnt te maken.

Een derde optie is misschien nog onderstaande; weer Asus, maar een wat langzamere i5 4200U processor. Het geheugen is 6 GB (prima uitbreidbaar) en deze heeft een GT745 videokaart. Het beeldscherm is 15" met full-HD, dus dat is weer beter dan de eerste Asus.
http://tweakers.net/pricewatch/347976/asus-n550lf-cn065h/specificaties/

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!! Ook met betrekking tot het punt van de eerste Asus (dat max geheugen).

Alvast bedankt!

W.

edit: P.S. Als jullie andere systeemvoorstellen hebben (of het niet eens zijn met mijn idee over i3 systemen), zie ik ze graag tegemoet :)

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als je nog een 50 euro toe kan leggen adviseer ik je deze: pricewatch: Asus N56VB-S4061H Betere bouwkwaliteit, scherm en/of koeling dan de door jouw gekozen laptops.

Mocht je dit niet kunnen, kun je beter voor een Lenovo e540 gaan (op de site van lenovo samen te stellen met Full HD scherm, i5 4200M en GT740M)

• w.w.p.
dankjewel voor die tips! Ik dacht dat het beter was om een nieuwste generatie processor te kopen en heb daarom die Asus N56 vermeden.

Tja, en als je dan moet kiezen tussen een N56 en de E540 (verschil idd nog geen vijftig Euro), dan wordt het toch wel erg interessant om voor de quadcore i7 te gaan :)

• lucash
De Asus heeft ook een beter scherm, meer geheugen, beter geluid en is, vind ik, mooier :P

Het is over het algemeen wel goed om voor nieuwste generatie te gaan, maar als deze flink duurder is of stuk langzamer, waarom zou je :P Daarbij is het verschil in snelheid niet flink gegroeid en is een quad core i7 van 3e generatie sneller dan een i5 van 4e generatie en al helemaal sneller dan een ulv processor van de N550.

[ Voor 73% gewijzigd door lucash op 14-12-2013 17:21 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Volledig met lucas eens..
Die gp60 msi is een pruts ding.
Die asus r750 is ook niet top. En iets aanraden zonder 1080p scherm is gewoon niet goed.

De n56 is een prima ding. 3e of 4e gen i7 maakt weinig uit.. Dat is echt een procenten kwestie. En ik vind de haswell wel erg warm worden allemaal.

N56 kringt mijn stem iig

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• w.w.p.
dank jullie wel voor de tips; ik ga inderdaad maar voor niet minder dan een FHD scherm zoeken.

Balen dat ik niet voor deze ben gegaan twee weken geleden (m'n pa heeft 'm voor 779 gekocht)!! 8)7 http://tweakers.net/pricewatch/344459/toshiba-satellite-p50-a-12p/specificaties/

• lucash
Zo jammer hoef je dat niet te vinden. Voor €20 meer heb je de betere Asus N56 :)

[ Voor 4% gewijzigd door lucash op 17-12-2013 01:23 ]

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Mijn stem zal ook uitgaan naar de asus N56, een Full-HD scherm, mooi geluid. Maar vooral mogelijkheid tot uitbreiden. Mocht je hem ooit nog zwaarder willen gebruiken voor photoshop of andere software kun je er een SSD in zetten.

Wat dan mooi is is dat hij een CD-Lade heeft, die kun je vervangen voor een harde schijf met een caddy, kun je daarin je opslagschijf van een terrabyte kwijt. En in de main-slot gewoon een snelle SSD. Wat ik overigens zowiezo al aanraad voor wat voor gebruik dan ook. Krijg je een veel sneller systeem van.

verder heeft die:
-volledig alluminium chassis
-verlicht toetsenbord
-full-voltage Core i7
-mogelijkheid tot veel RAM
-prima videokaart, die ondanks smalle bit-bus, prima in staat is om videobewerking te doen of een lichte game te spelen.

succses! :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• w.w.p.
Hij is besteld, de N56!!! Hartelijk dank voor de tips en vooral voor het zetje in de rug voor de investering. Is wel voor de komende jaren, dus dan mag 't ook wel wat kosten :)

Bestelling is bij Norrod geplaatst, nadat de betaling met CC bij Azerty ineens met 30 EUR werd belast.. Belachelijk.

• lucash
Veel plezier ermee :) Welke N56 heb je besteld?

• w.w.p.
pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Degene die jij had voorgesteld (vertel me niet dat je daarop terug wil komen ;)

• lucash
Haha nee hoor. Ik had even niet meer gezien dat ik er een gelinkt had (lange dag haha). Ga je veel plezier mee beleven. Als je ooit weer wat geld overhebt een SSD erin duwen en het is een nog geweldiger apparaat :D
Pagina: 1